• 3
  • 4
2025-01-06, 14:41
Medlem
FarbrorFranks avatar
Nytt år och ny uppdatering av personer som jag och sambon personligen haft problem med sedan jag postade sist.
Bara att lägga in i Din egen blocklista så slipper Du ha med dessa att göra. (De kommer aldrig betala oavsett nämligen)

Mustafadoushz
DavidBab
Eric0099
Najibullah
Rustom
Pop12

God fortsättning på er!
Citera
2025-01-06, 22:18
Medlem
eltonkebabs avatar
Bara anmäl dem så de blir bannade på Tradera, bäst för alla.
Citera
2025-01-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Sveriges rikes lag är ju inte något annat än en bok som nordstedts ger ut, långt från alla författningar finns där.

Avtalslagen verkar väl ganska aktuell ändå.

1 kap. Om slutande av avtal
1 § Anbud om slutande av avtal och svar å sådant anbud vare, efter ty här nedan i 2-9 §§ sägs, bindande för den, som avgivit anbudet eller svaret.

Men vilken säljare orkar stämma en köpare som inte vill stå för sitt bud? Och även om man skulle stämma och vinna rättegången så vet man ju aldrig om köparen har några tillgångar som kan utmätas.
Citera
2025-05-05, 14:40
Medlem
Gammal lista:

Keita11
rizadavdic
joshuachilaka
FreakyThing
Pette94
Suzan.ali
anna_190
gsson00

Lite offtopic men.. börjar inte Tradera bli giriga med sina avgifter? Jag uppskattar tanken med köparskydd (underlättar returer osv.) men man har definitivt börjat titta runt efter alternativ. Det blir tröttsamt att hela tiden anpassa priser efter både provisionsavgift och köparskydd.
Ge oss något incitament till att stanna. Kanske belöna säljare som tar mer risker? sänkt avgift för låga utropspriser t.ex.
Senast redigerad av Deballerur 2025-05-05 kl. 14:45.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in