2018-04-22, 10:44
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Vad för saker sålde du? Vissa prylar drar nog till sig dessa typer!

Det var inte gamla vykort och 50-talsporslin?
Citera
2019-12-30, 04:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilketsomHelst
Nedanstående har jag blockat för att de antingen har bjudit och sedan inte betalt eller för att de bjudit på något jag haft till salu men har för många negativa betyg.
Eller bara för att de bjudit på något jag haft till salu och just då var helt sprillans nyskapade konto, vilket fick mig att misstänka att de var någon av de jag nyss blockat.

Jag kan inte komma på hur man gör för att söka upp konto som inte har aktiva annonser annars skulle jag tagit bort de nyskapade profilerna, men de är max några stycken.

Det behöver kännas om man inte sköter sig på Tradera, jag skulle gärna haft funktionen
"Hindra konto med fler negativa betyg än (valfri siffra) att bjuda på din auktion"

Tråkigt att behöva sitta och vakta sina auktioner så man kan blocka de totalt oserösa
som inte brukar stå för sina bud. Och det hjälper inte ens, för om en oseriös lägger ett högt bud första budet innan man hunnit blocka, så får hans bud ändå bjuda över andras bud med hjälp av "autobud".

Tänkte föreslå att ni skulle adda era blockade konto, men hur får man in dem i Tradera?
Och frågan är om det gör någon skillnad om vi några stycken gör en lista när det finns hur jäkla många konton som helst.. Det är Tradera som behöver göra något!
Jag har chattat med deras support och klagat på den där autobudgrejen.
Men det var som att prata med en gås..

Funderar starkt på att sluta sälja saker på Tradera just pga en ökande mängd oseriösa typer..

hibu
aljabre4040
Orcen222
12nick
mohammads
hasnat
Tinawi
Moamin.Azad
Kevork.k
Ahmad-A
Gulhat
agussalam
karvag
Azadh
Rubenloh
deicer
Anas.alchikho
Abdelmajid
spluts
superbollen
Guilty_
aljabre4040
Orcen222
12nick
mohammads
hasnat
Tinawi
Moamin.Azad
Kevork.k
Ahmad-A
Gulhat
agussalam
Azadh
Rubenloh
MrKentso
wissamou

Här på flashback borde folk lära av varandra. Jag lägger gärna in användare från era listor. Såhär blev min blocklista, har satt in dina användare också. Onödigt uppfinna hjulet fler gånger.
Citera
2019-12-30, 11:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilketsomHelst
Nedanstående har jag blockat för att de antingen har bjudit och sedan inte betalt eller för att de bjudit på något jag haft till salu men har för många negativa betyg.
Eller bara för att de bjudit på något jag haft till salu och just då var helt sprillans nyskapade konto, vilket fick mig att misstänka att de var någon av de jag nyss blockat.

Jag kan inte komma på hur man gör för att söka upp konto som inte har aktiva annonser annars skulle jag tagit bort de nyskapade profilerna, men de är max några stycken.

Det behöver kännas om man inte sköter sig på Tradera, jag skulle gärna haft funktionen
"Hindra konto med fler negativa betyg än (valfri siffra) att bjuda på din auktion"

Tråkigt att behöva sitta och vakta sina auktioner så man kan blocka de totalt oserösa
som inte brukar stå för sina bud. Och det hjälper inte ens, för om en oseriös lägger ett högt bud första budet innan man hunnit blocka, så får hans bud ändå bjuda över andras bud med hjälp av "autobud".

Tänkte föreslå att ni skulle adda era blockade konto, men hur får man in dem i Tradera?
Och frågan är om det gör någon skillnad om vi några stycken gör en lista när det finns hur jäkla många konton som helst.. Det är Tradera som behöver göra något!
Jag har chattat med deras support och klagat på den där autobudgrejen.
Men det var som att prata med en gås..

Funderar starkt på att sluta sälja saker på Tradera just pga en ökande mängd oseriösa typer..

hibu
aljabre4040
Orcen222
12nick
mohammads
hasnat
Tinawi
Moamin.Azad
Kevork.k
Ahmad-A
Gulhat
agussalam
karvag
Azadh
Rubenloh
deicer
Anas.alchikho

Det skriker MENA om dessa nicks! Har de inte bättre fantasi?
Citera
2019-12-30, 12:15
Medlem
Lite OT
Ibland när man köper saker är det svårt att veta vikt o mått. Säljaren skriver en summa för porto.
Jag (naiv kanske) tänkte att säljaren då kollat detta i förväg. Köpte en vara och det stod 93kr i porto är paketet kom satt det frimärke för 53kr. Jag ifrågasatte till säljaren som hävdade att den tog 20kr i pack sen att den hade betalat 73 kr för frimärkena.
Tradera själva var väldigt undvikande i sitt svar om det är ok eller inte. Hur tänker ni? Ska man inte kunna lita på säljarens uppgivna porto?
Citera
2019-12-30, 16:06
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda-71
Lite OT
Ibland när man köper saker är det svårt att veta vikt o mått. Säljaren skriver en summa för porto.
Jag (naiv kanske) tänkte att säljaren då kollat detta i förväg. Köpte en vara och det stod 93kr i porto är paketet kom satt det frimärke för 53kr. Jag ifrågasatte till säljaren som hävdade att den tog 20kr i pack sen att den hade betalat 73 kr för frimärkena.
Tradera själva var väldigt undvikande i sitt svar om det är ok eller inte. Hur tänker ni? Ska man inte kunna lita på säljarens uppgivna porto?
Det kan du ju!
Han skrev att frakten var 93kr och det var väl vad du betalade.
Citera
2019-12-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Det kan du ju!
Han skrev att frakten var 93kr och det var väl vad du betalade.
Nej han hade bara betalat 53kr för frakten.
Citera
2019-12-31, 07:56
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ja men du gick ju med att få betala 93kr i frakt när du la budet.
Citera
2020-01-01, 02:30
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Det spelar givetvis ingen roll. Om säljaren skrivit 500 kr i fraktkostnad i annonsen och du accepterat, så är det den fraktkostnad du ska betala. Om frakten sen kostar säljaren 1000 kr eller är helt gratis (om han t.ex. av någon anledning passerar orten där du bor och kan lämna varan personligen) är helt irrelevant.
Citera
2020-01-01, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Det spelar givetvis ingen roll. Om säljaren skrivit 500 kr i fraktkostnad i annonsen och du accepterat, så är det den fraktkostnad du ska betala. Om frakten sen kostar säljaren 1000 kr eller är helt gratis (om han t.ex. av någon anledning passerar orten där du bor och kan lämna varan personligen) är helt irrelevant.
Inte helt oväsentligt. Om det angivna portot är avsevärt högre än det faktiska kanske det skrämt bort vissa presumtiva budgivare som då ansett att totala priset blir för högt, gäller i första hand varor med relativt ringa värde.
Citera
2020-01-05, 18:38
Medlem
VilketsomHelsts avatar
Citat:

Men han kanske la 40:- i soppa fram och tillbaka från postlådan?
Citera
2020-01-06, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny

Ok. Då förstår jag hur folk tänker. Jag har trott att porto är porto.
När jag sålt något och portot sen blivit lägre än jag uppgett har jag swichat tillbaka pengarna. Trodde det var det faktiska portot och ibland är det svårt att veta innan det läggs på lådan så då lägger man en lite högre kostnad för att säkra upp.
Citera
2020-01-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ok. Då förstår jag hur folk tänker. Jag har trott att porto är porto.
När jag sålt något och portot sen blivit lägre än jag uppgett har jag swichat tillbaka pengarna. Trodde det var det faktiska portot och ibland är det svårt att veta innan det läggs på lådan så då lägger man en lite högre kostnad för att säkra upp.

Det finns människor som även försöker tjäna pengar på portot!

Ett tips som jag själv råkade ut för kan vara att en köpare tar kontakt och erbjuder sig att betala en summa för portot och ordna frakt själv.
Jag gick med på detta och fick ett fraktnummer, paketerade varan och lämnade in på servicecenter och fick fraktsedel utskriven och skickade paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in