Tja!
Har precis vart till Teknikmagasinet och köpte mig en Hama - Compressed Gas Cleaner 400ml för att jag tänkte blåsa ut damm ur min PC. Testsprayade lite innan för att "lära känna" produkten innan jag använde den på min dator och märker att om trycker för hårt för snabbt så bildas det någon sorts vit (vad jag misstänker är kondenserade vattenpartiklar från luften eftersom det blir så kallt) dimma från burken. Den försvinner i princip direkt men när jag sprutade det på min hand blev den blöt men den vätskan dunstade väldigt snabbt också (nästan direkt). Såg även på LinusTechTips lite oseriösa video på detta (
https://www.youtube.com/watch?v=W9T6WGFmam0 ) och då bildades samma dimma vid 1:29, men han verkade inte bry sig?
Så för att sammanfatta, kan den kondens som bildas av tryckluftsbehållaren förstöra komponenter i min dator även ifall det dunstar bort lika snabbt som det kom?
Tack på förhand!
P.S. Det står på flaskan att den innehåller extremt brandfarlig aerosol och att den är till "för utvändig rengöring av data-och kontorsutrustning", men de på Teknikmagasinet sa att det var till för att städa en dator, så ska jag lite på dem eller inte?