Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-21, 11:23
  #1
Medlem
Oseriösa! Snor bara ens pengar. Förmedlar privata bostäder men det är bara påhitt! Inget telefonnummer, deras adress går till skatteverket i Uppsala. Inget svar får man heller utav deras sk privata hyresvärdar och de snor bara dina pengar.
Korttidskontrakt kostar 250 kr och förstahandskontrakt kostar 1400 som man sätter in på deras konto.
Citera
2017-01-21, 11:54
  #2
Medlem
Deras hemsida osar inte direkt seriositet. Bland annat för att man bara kan se hyran i dollar. Det ser inte ens ut som om man endast har använt sig av dollartecknet, då summorna ser lite udda ut. De varvar engelska och svenska på hemsidan. Svenskan är dessutom inte på topp, om man säger så. Och så vidare. Om då adressen går till Skatteverket i Uppsala, så blir jag nyfiken på varför. Samtidigt försökte jag få reda på vad som finns på den danska adressen, men utan något vettigt resultat.

Anledningen till att de inte har något telefonnummer är dock ofattbart usel:

Citat:
Vi erbjuder inte telefonsupport - orsaken till detta är, att det inte är möjligt att erbjuda en kvalitetsprodukt till ett attraktivt pris utan att gå på kompromiss. Vi har valt att gå på kompromiss med de mänskliga resurserna framför de tekniska - därför har vi inte anställt personer till att svara på telefonuppringningar från våra kunder.

Man behöver inte anställa personer som sköter telefonsupporten. Hyresmäklarna kan ange sina egna telefonnummer (och skaffa jobbtelefon med tillhörande nummer om de inte redan har det).

Det finns ingenting på den hemsidan som får mig att någonsin vilja registrera mig där. Vad är ens poängen med sådana här sidor? Jag menar, det finns ju gott om hyresvärdar med egna hemsidor. Privata hyresvärdar kan man oftast hitta kontaktuppgifter till om de inte har egna hemsidor. Vill man hyra ett rum eller en lägenhet i andrahand så brukar till exempelvis Blocket funka mycket bra.
__________________
Senast redigerad av Koiho 2017-01-21 kl. 11:57.
Citera
2017-01-22, 11:15
  #3
Medlem
Nu är tydligen den svenska adressen (som gick till Skatteverket i Uppsala) bortplockad. Antagligen har de blivit uppmärksammade på att folk kände till att det är Skatteverket, och inte Botjänsten.se som huserar där. Jag anar fortfarande ugglor i mossen.
Citera
2017-01-22, 23:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Nu är tydligen den svenska adressen (som gick till Skatteverket i Uppsala) bortplockad. Antagligen har de blivit uppmärksammade på att folk kände till att det är Skatteverket, och inte Botjänsten.se som huserar där. Jag anar fortfarande ugglor i mossen.
Absolut ugglor i mossen, såg också att de tagit bort Uppsalaadressen.
Adressen i köpenhamn går inte ens till botjänsten. Hittapå det också.
Deras bankgiro på 393-2076 går till en Martin Bauer.
Kan man ta reda på personinfo om man söker på bankgiro nummer via posten, eller vem skall man gå till?

Vem anmäler man sånt här till? Skiten måste stängas ner innan fler går i fällan.
__________________
Senast redigerad av Halshuggning 2017-01-22 kl. 23:15.
Citera
2017-01-24, 08:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Absolut ugglor i mossen, såg också att de tagit bort Uppsalaadressen.
Adressen i köpenhamn går inte ens till botjänsten. Hittapå det också.
Deras bankgiro på 393-2076 går till en Martin Bauer.
Kan man ta reda på personinfo om man söker på bankgiro nummer via posten, eller vem skall man gå till?

Vem anmäler man sånt här till? Skiten måste stängas ner innan fler går i fällan.

BG 393-2076
M*rtin B*uer
Domarebacken 16, 6 tr
14557 NORSBORG
http://www.bankgirot.se/sok-bankgironummer/

9 st MB, dock ingen på Domarebacken 16, the plot thickens, M verkar vara en riktig uv...
https://www.ratsit.se/sok/person?vem...n=&amax=&fon=1
Citera
2017-01-24, 15:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
BG 393-2076
M*rtin B*uer
Domarebacken 16, 6 tr
14557 NORSBORG
http://www.bankgirot.se/sok-bankgironummer/

9 st MB, dock ingen på Domarebacken 16, the plot thickens, M verkar vara en riktig uv...
https://www.ratsit.se/sok/person?vem...n=&amax=&fon=1

Ha r blivit bokad en lägenhetsvisning nästa vecka men nojar mig fortfarande. Det är ett första handskontrakt och måste betala avgiften på 1000 kr. Känns som man kommer bli scammad.

De skrev att hyresvärden tar kontakt med mig nästa vecka.... med ytterligare information. Borde lita på min magkänsla. Känns jävligt otryggt.

Ps. Igår fick jag ett mail om en ledig lägenhet men så sökte jag på namnet och fick ingen träff varken på hitta eller ratsit...
Nej detta är inte tryggt. Dessutom innehåller många utav deras mail felaktiga stavningar på ord.
__________________
Senast redigerad av Halshuggning 2017-01-24 kl. 16:03.
Citera
2017-01-24, 16:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ha r blivit bokad en lägenhetsvisning nästa vecka men nojar mig fortfarande. Det är ett första handskontrakt och måste betala avgiften på 1000 kr. Känns som man kommer bli scammad.

De skrev att hyresvärden tar kontakt med mig nästa vecka.... med ytterligare information. Borde lita på min magkänsla. Känns jävligt otryggt.

Ps. Igår fick jag ett mail om en ledig lägenhet men så sökte jag på namnet och fick ingen träff varken på hitta eller ratsit...
Nej detta är inte tryggt. Dessutom innehåller många utav deras mail felaktiga stavningar på ord.

Ursäkta men om du är så jävla dum att du betalar pengar till dem, förtjänar du att scammas. Värre än de Nigerianska prinsarna som ska flytta guld ju .
Citera
2017-01-24, 16:09
  #8
Medlem
Tackade nej till detta.. fan att det ska vara såhär. Blir så jävla less. Fått jobb i gbg men inte ens en jävla lägenhet kan man hitta. Fuck life!
Citera
2017-01-24, 16:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Ursäkta men om du är så jävla dum att du betalar pengar till dem, förtjänar du att scammas. Värre än de Nigerianska prinsarna som ska flytta guld ju .
Bara betalat 247 kr . Ta det lugnt. Förstår att det är scam.
Citera
2017-01-24, 16:35
  #10
Medlem
Lägenheten som jag blivit erbjuden visning på går ej att ens söka på ratsit och hitta.
Det här är deras förklaring

Hej igen,
De flesta förstahandsinnehavare vill inte ange adressen, eftersom de får inte godkännande av värden, att hyra ut.
Men de vill hyra ut i alla fall.
De som inte får godkännande att hyra ut sin lägenhet, förlorar kontraktet.
Det är så det funkar tyvärr.

Är inte så insatt i hur hyreslagen fungerar men låter mycket bullshit.

Sa att jag enbart är intresserad av andrahands / korttids då detta är vad jag betalat för från början. De lär ju ej hitta nåt med tanke på scam men får se nu.
Citera
2017-01-24, 16:38
  #11
Medlem
Vad säger ni?

" I Göteborg är det 50% andrahandsuthyrning svart, över hyror etc.
Vi kan inte kontrollera det. De lämnar oss bostäder och vi hjälper du hyra ut deras bostäder."

Askass svenska. Bara att säga att man är inneboende ju.
__________________
Senast redigerad av Halshuggning 2017-01-24 kl. 16:43.
Citera
2017-01-25, 13:31
  #12
Medlem
Spyrrans avatar
Det är ju lika kass svenska på hemsidan, så jag är inte förvånad över att deras mail innehåller lika usel svenska.

Måste du använda dig av Botjänsten? Kan du inte säga upp medlemskapet (eller vad man nu ska kalla det), och börja använda dig av Blocket och liknande? Visserligen kan det förekomma olovlig andrahandsuthyrning där också, men du slipper i alla fall betala dyrt för risken att bli lurad.

Personligen skulle jag inte anlita Botjänsten alls. Bland annat för att det inte verkar seriöst, med tanke på detaljer som felaktig adress etc. Det är nu borttaget, precis som informationen om Martin Bauer. Språket är åt helvete. Sedan vet jag inte om jag vill stödja ett företag som stödjer olovlig andrahandsuthyrning. Jag struntar i om folk hyr lägenheterna svart, jag kan på sätt och vis faktiskt förstå folk som gör det. Men ett seriöst företag bör inte syssla med sådan verksamhet, och eftersom företaget redan verkar vara skumt och oseriöst så ökar säkert risken att bli lurad.
__________________
Senast redigerad av Spyrran 2017-01-25 kl. 13:34.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback