2019-01-19, 18:12
Medlem
Tillssons avatar
Han gjorde ett inslag idag om elbilar på SVT. Lagom kompetensnivå.

Han har ett twitterkonto som i stort sett inte får några som helst likes, retweets eller kommentarer.

Av hans inlägg på Twitterkontot att döma tror han att han är med i matchen.
Senast redigerad av Tillsson 2019-01-19 kl. 18:36.
Citera
2020-03-30, 02:17
Medlem
Peter Rawet syntes på SVT Aktuellt igår. Varje gång jag hör hans töntiga röst så blir jag påmind om Swedish Reporter Totally Shames Himself During Donald Trumps Inauguration.

Peter Rawet på SVT Aktuellt 2020-03-29: https://streamable.com/oi8xx

Public Service feta budget på drygt 8 miljarder borde krympa kraftigt så viktiga saker som sjukvård kan få pengarna istället. Den enda någorlunda normala människan på dårhuset SVT är Anders Holmberg.

Känns tragiskt varenda gång man ser dårar som Peter Rawet.
Citera
2020-03-31, 17:50
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Peter Rawet syntes på SVT Aktuellt igår. Varje gång jag hör hans töntiga röst så blir jag påmind om Swedish Reporter Totally Shames Himself During Donald Trumps Inauguration.

Peter Rawet på SVT Aktuellt 2020-03-29: https://streamable.com/oi8xx

Public Service feta budget på drygt 8 miljarder borde krympa kraftigt så viktiga saker som sjukvård kan få pengarna istället. Den enda någorlunda normala människan på dårhuset SVT är Anders Holmberg.

Känns tragiskt varenda gång man ser dårar som Peter Rawet.
Nej, absolut inte.
Citera
2020-04-23, 19:44
Medlem
Han är i ropet ordentligt igen efter skandalreportaget under Trumpinstallationen. Roligt för honom.
Citera
2020-04-23, 20:45
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe318
Han är i ropet ordentligt igen efter skandalreportaget under Trumpinstallationen. Roligt för honom.
Jaså, har han gjort comeback? Har inte sett honom så ofta på TV.

Ar jooo e biljonär?

Hav jooo sosjal säkjuritti?
Citera
2020-11-30, 14:10
Avslutad
Förvirrad vänsterjournalist. Haha Trovärdig? Nej!
Citera
2020-11-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langkok
Förvirrad vänsterjournalist. Haha Trovärdig? Nej!
Han förstör ju ekonomidelen på svt med sin sensationsjournalistik.
Mycket riktigt, trovärdighet = null nada.
Senast redigerad av Mrbosun 2020-11-30 kl. 15:39.
Citera
2021-09-12, 19:52
Medlem
Steff83s avatar
https://www.dn.se/kultur/arets-raoul-wallenbergspris-till-tobias-rawet/

Hans far
Citera
2021-10-26, 21:07
Medlem
Han är en otäck typ. Träffade på honom på en pub på söder. Jag och en kompis hade precis kommit in i det rätt fulla lokalen och försökte vänligt men bestämt ta oss fram till baren för att köpa en öl. Då var det några personer som försökte blocka oss och började armbåga oss och döm om min förvåning när jag insåg att den drivande var peter rawet. Dom betedde sig som riktiga östermalmssvin. Han armbågade min kompis i magen och hotade honom sen. Vi hade verkligen inte gjort någonting. Vi var inte på något sånt humör utan vi vände bara och gick därifrån.
Citera
2023-03-13, 11:31
Medlem
Nu verkar Peter ha slagit till igen. Men hela historien förefaller så vansinnig så jag undrar om Fria Tider kan ha fått det om bakfoten? Kan det här verkligen stämma?
https://www.friatider.se/svt-inslag-om-drabbad-reinfeldt-hojdare-anmals
Citera
2023-03-13, 11:37
Medlem
Att göra ett snyftreportage om en mångmiljonär o fd statssekreterare som inte befrias från amorteringskravet för sin djursholmsvilla och sedan filma henne bland höghus från miljonprogrammet.
Citera
2023-03-13, 15:32
Medlem
SVT har smygrättat på sin hemsida enligt Friatider.

https://www.friatider.se/svt-smygrattar-om-fattiga-eva

Peter har ju en villa i Nacka i 10 miljonersklassen. Han kanske projecerar sin egen situation med Reinfeldts gamla anhängare. Eller så är Eva polare med den helt osynliga Hanna Stjärrne som har dubbelt så hög lön som statsministern. Stockholm är ett litet glesbygdsområde strax söder om polcirkeln. - En brukort av byråkrati (40 000 statliga byråkrater) och allt detta försörjs av skattebetalarna. Stockholms stad inkomstbeskattar allihopa och de går på restauranger där. - Bonniers har gasat Friatider, Samnytt med lögner och SVT/SR deltar aktivt i den misskrediteringen och är totalt passiva. Annonsbojkotten kvarstår. - Alla medier utom de av Bonniers godkännda har annonsförbud i Sverige. Den mediepolitiska eliten lever så jävla trångt i Sverige att de trampar på varandras fötter och har noll verklighetskontakt.

5 mil runt möllan i Malmö bor det dubbelt så mycket människor som 5 mil runt Södermalm. Ändå skall allt ligga där trots dagens IT teknik. Myndigheter kan enkelt splittras upp och decentraliseras och rättvisefördelas så andra kommuner kan inkomstbeskatta byråkraterna. Har SVT och regeringskansliet hört talas om Internet och skype? Folk gnäller på att tex Rosengård lever på bidrag/skattemedel. Jaha, och vad lever Södermalm och SVT på?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-03-13 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in