2017-01-21, 12:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
När jag såg klippet i natt vill jag använda hela soffan som skämskudde. Herregud vilken nolla.

Nu har det värsta gått över och jag funderar över hur SVT kan skicka en sådan inkompetent "journalist" att bevaka amerikanska presidentinstallationen. Plötsligt gick min "jude-radar" igång och jag började söka.

Peter Rawet är son till Tobias Rawet som säger sig vara en förintelseöverlevare. Läs själva
http://sv.metapedia.org/wiki/Tobias_Rawet

Bilden klarnar. En son till en sionist får jobb långt över sin kompetens på statens propagandamegafon. Att denne är emot Trump borde borga för att Trump är ett bra val.
Citera
2017-01-21, 13:02
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Här är andra supportrar han intervjuade. En blir så irriterad på frågorna att han viftar bort Rawet.

https://www.youtube.com/watch?v=267O8jmwtsU

haha herregud, blir bara värre "do you have friends?" "-yes I have friends"
Citera
2017-01-21, 13:08
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Ur SVT:s sändningstillstånd:

"Sveriges Television AB (SVT) har till uppgift att bedriva TV verksamhet i allmänhetens tjänst.

Verksamheten ska präglas av oberoende och stark integritet och bedrivas självständigt i förhållande till staten som olika ekonomiska, politiska och andra intressen och maktsfärer i samhället.

Det är särskilt viktigt att SVT slår vakt om programområden som är betydelsefulla för allmänintresset."
Citera
2017-01-21, 13:17
Medlem
Man undrar hur detta kommer att påverka Sverigebilden utomlands. Kan inte Aftonbladet fråga Stefan Löfven?

Att SVT trakasserar amerikaner med korkade frågor sätter oss alla i dålig dager. Vad skall de tro om oss? Vi är inte alla så här

Att Peter Rawet är i 50-års åldern och inte 22 gör det bara mer pinsamt.
Citera
2017-01-21, 13:21
Medlem
Fizzlors avatar
Pinsamma jävla idiot

Hade säkert kunnat bli en okej intervju om han bara ställt några normala frågor och inte varit helt bestämd på att "sätta Trumpsupportrarna på plats".

Fyfan, gubben Peter är inne på slutet på sin karriär och kommer med största sannolikhet bli ersatt av nån yngre talang inom kort. Får sitt livs chans att glänsa under inauguration-bevakningen i självaste Washington - och vad gör idioten? Börjar svamla om social security, "masslim friends" och att Obama är emot dessa....

Peter Rawet ger verkligen den dumma, oinsatte, självgode journalisten ett ansikte. Hoppas någon är snäll och ger honom ett rep i sen julklapp. Jävla retard.
Citera
2017-01-21, 13:23
Medlem
Att han uppenbarligen är mycket obegåvad och en dålig journalist ser ju alla. Det är jobbigt nog och synd för honom. I varje verksamhet som styrs av kvalitet leder det till att en sån person får sluta. Så är det nog inte i statsmedia. Det är läskigt. Ännu läskigare är ju att Peter Rawet tidigare tydligt har visat att han föraktar Donald Trump. Han har bland annat kallat honom Newjoker och hans barnsliga, och faktiskt hatiska, frågor igår visade det än tydligare. Det är föraktfullt mot tittare att låta en sån fördomsfull och biased människa sköta rapportering av en av de viktigaste politiska händelserna under året. Det är talande för samtalsklimatet i Sverige att ingen journalist ens tar upp det som ett problem. Och ändå finns det de som undrar hur det är möjligt för Trump, Le Pen mfl. att få framgång. Korkade sa Bull.
Citera
2017-01-21, 13:27
Medlem
Mikojans avatar
Och inget har han begripit av sitt haveri. I sin upphöjda högfärdighet skäller han istället ut dom som, åtminstone några som fortfarande betalar hans lön

"Japp - jag sa Obama när jag menade Trump i en intervju - Men handen på hjärtat - Detvar de kritiska frågorna som skavde för er häcklare!"
Citera
2017-01-21, 13:28
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Här är andra supportrar han intervjuade. En blir så irriterad på frågorna att han viftar bort Rawet.

https://www.youtube.com/watch?v=267O8jmwtsU

Stjärnan Peter Rawet verkar helt ha missat att många Trumpsupportrar fullständigt hatar ljugmedia. Kolla bara blickarna de ger honom när de går förbi
Citera
2017-01-21, 13:30
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor

Peter Rawet ger verkligen den dumma, oinsatte, självgode journalisten ett ansikte. Hoppas någon är snäll och ger honom ett rep i sen julklapp. Jävla retard.
Så jävla irrelevant och elak kommentar! Bara för att Rawet är en inkompetent nolla så önskar man inte livet ur honom. Finns säkert något han kan göra på SVT utanför bild framöver.
Citera
2017-01-21, 13:32
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och inget har han begripit av sitt haveri. I sin upphöjda högfärdighet skäller han istället ut dom som, åtminstone några som fortfarande betalar hans lön

"Japp - jag sa Obama när jag menade Trump i en intervju - Men handen på hjärtat - Detvar de kritiska frågorna som skavde för er häcklare!"

Det är illa nog att göra felet en gång, men kuksugaren Peter gör det hela TRE jävla gånger under loppet av en minut!
Hur CP-skadad får man bli? Har SVT inga krav på kompetens när de anställer sina propagandasvin till reportrar?

Sen också: "Detvar de kritiska frågorna som skavde för er häcklare!"
Peter, din dumma jävla byfåne. Du ställer exakt samma frågor som tusentals journalistnollor redan ställt i snart två jävla års tid!
Det är i samma nivå med "Du röstar på SD... hatar du pizza?"

Självgoda journalistsvin.
Citera
2017-01-21, 13:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Så jävla irrelevant och elak kommentar! Bara för att Rawet är en inkompetent nolla så önskar man inte livet ur honom. Finns säkert något han kan göra på SVT utanför bild framöver.

Han är egentligen ekonomireporter konstigt nog, så varför han fick det här uppdraget vet bara gudarna.
Citera
2017-01-21, 13:37
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Så jävla irrelevant och elak kommentar!

Buhu

Citat:
Bara för att Rawet är en inkompetent nolla så önskar man inte livet ur honom.

Jag gör. Journalister är jordens avskum.

Citat:
Finns säkert något han kan göra på SVT utanför bild framöver.

Tror faktiskt att hans dagar som journalist är räknade Han skämde ut SVT, Sverige, hela den svenska journalistkåren OCH blandade ihop journalisternas negerängel Obama med satan personifierad (Trump). Blir riktigt svårt för en 50+ nolla att återhämta sig från en så stor tabbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in