2017-01-23, 12:04
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Någon som har anmält till granskningsnämnden?

Min mor, haha
Förstod att det skulle bli ett jävla liv om detta, jag satt och bara gapade under Rawets intervju. Valde att först se liverapporteringen från TV4 (just för att se journalisterna sitta och gnälla i kör) men SVT var ju flera resor värre.
Citera
2017-01-23, 12:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag kanske överdrev omfattningen av "näthat" men det förekommer i sådan omfattning att det som så ofta nuförtiden förstör en tråd som annars hade haft lite intressanta frågeställningar. Jag citerar några exempel bara.

Det intressanta är ju om Peter haft fria händer eller om intervjufrågorna är ett resultat av direkta direktiv från ledningen (Helin)? Jag tycker inte att Peter verkar särskilt bekväm själv i situationen vilket tyder på att han har fått ett tydligt direktiv att ställa kritiska frågor om Trump till Trumpsupporters. Sen försvarar han tydligen (har själv inte läst Twitter) sin insats men det är ju inte så konstigt om han nu haft ledningsdirektiv. Säger han något annat så kritiserar han cheferna.

Men som sagt, det är ett inslag som tar många journalistiska pris...i negativ bemärkelse.

Peter är helt ointressant, egentligen. Som många av oss påpekat är hans inslag i fredags bara ett symtom på ett underliggande mycket djupare och allvarligare problem i Sverige.

Näthat? Ska du inte klämma in HMF också när du ändå är igång? Detta är en västanvind mot vad PK utsatt och fortfarande utsätter Sverigevänner för. Vill du se riktigt näthat ska du surfa in på sidor där extremvänstern och invandrare huserar.

Min tro är att det du läser här inte alls står i paritet mot det massiva djupa äkta hat som finns ute i samhället just nu. Ett hat sådana som du, PK och övriga landsförrädare skapat. Vänta du och se när det riktiga hatet ger sig ut på gatorna. Då kommer inte ens en sådan som jag vilja vara med.
Citera
2017-01-23, 12:52
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag kanske överdrev omfattningen av "näthat" men det förekommer i sådan omfattning att det som så ofta nuförtiden förstör en tråd som annars hade haft lite intressanta frågeställningar. Jag citerar några exempel bara.

Det intressanta är ju om Peter haft fria händer eller om intervjufrågorna är ett resultat av direkta direktiv från ledningen (Helin)? Jag tycker inte att Peter verkar särskilt bekväm själv i situationen vilket tyder på att han har fått ett tydligt direktiv att ställa kritiska frågor om Trump till Trumpsupporters. Sen försvarar han tydligen (har själv inte läst Twitter) sin insats men det är ju inte så konstigt om han nu haft ledningsdirektiv. Säger han något annat så kritiserar han cheferna.

Men som sagt, det är ett inslag som tar många journalistiska pris...i negativ bemärkelse.

Jag tycker du ska läsa vad Peter Rawet har skrivit på Twitter, innan du uttalar dig.
Det är nästan bara en massa anti-Trump, jag läste och scrollade tills jag tröttnade. Massa ojande om Obama care.
Rawet verkar nästan fixerad vid Trump.
Jag tror han var extremt nöjd att få åka med SVT och äntligen få chansen att trycka till några Trump-anhängare. Han har säkert hittat på sina frågor själv. Han tyckte ju att de var så bra att de "skaver".
Citera
2017-01-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker du ska läsa vad Peter Rawet har skrivit på Twitter, innan du uttalar dig.
Det är nästan bara en massa anti-Trump, jag läste och scrollade tills jag tröttnade. Massa ojande om Obama care.
Rawet verkar nästan fixerad vid Trump.
Jag tror han var extremt nöjd att få åka med SVT och äntligen få chansen att trycka till några Trump-anhängare. Han har säkert hittat på sina frågor själv. Han tyckte ju att de var så bra att de "skaver".

Det där med att vara fixerad, låter som en ny Arnstad?
Citera
2017-01-23, 16:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Namnet är väl judiskt?

Jag googlade lite efter det jag skrev mitt inlägg, fick fram att det var polskt, med möjligen judiska rötter. Tyckte bara spontant att det lät "engelskt"; "Piter Rävett". Möjligen har Peter sina rötter i Polen.

Strunt samma, anser (snarare ansåg) att han är/var en kompetent ekonomijournalist under flera år. Det är inte osannolikt att han slagit i huvudet hårt (han låg ju i koma länge) i bilolyckan. Folk som slagit i huvudet hårt i olyckor ska man inte raljera och skoja över, de har det hårt nog. De kan framstå som osammanhängande, tankspridda och ibland påverkade. He had a sharp mind before..
Citera
2017-01-23, 16:24
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag googlade lite efter det jag skrev mitt inlägg, fick fram att det var polskt, med möjligen judiska rötter. Tyckte bara spontant att det lät "engelskt"; "Piter Rävett". Möjligen har Peter sina rötter i Polen.

Strunt samma, anser (snarare ansåg) att han är/var en kompetent ekonomijournalist under flera år. Det är inte osannolikt att han slagit i huvudet hårt (han låg ju i koma länge) i bilolyckan. Folk som slagit i huvudet hårt i olyckor ska man inte raljera och skoja över, de har det hårt nog. De kan framstå som osammanhängande, tankspridda och ibland påverkade. He had a sharp mind before..
Möjligen kan man anföra att det inte är så vanligt bland judar att döpa sina söner till Peter. Å andra sidan finns det gott om undantag, den mest kände i Sverige är väl Peter Wolodarski.

Personligen så tror jag att han har judiskt påbrå och precis som du skriver, antagligen från Polen, så tror inte vi kan dra slutsatser kring hans engelskakunskaper utifrån hans härkomst, engelska talades med största sannolikhet inte i hans föräldrahem, hans engelska är helt uppenbart vanlig dålig skolengelska på gymnasienivå. Och det vore ju helt okej om det nu inte handlade om en utrikeskorrespondent för den statliga televisionen.

Håller för övrigt med dig, han var dessutom en rätt duktig nyhetsuppläsare vill jag minnas. Vad man nu ser av honom är närmast en tragedi, oavsett om nu orsaken är neurologisk, alkohol, mediciner, droger, jetlag eller psykiatrisk. Intervjun är ju så pinsam på så många upptänkliga plan, den dåliga engelskan, den uppenbart partiska hållningen, de infantila frågorna, sammanblandningen av Trump/Obama och besvärandet av människor som uppenbart inte vill låta sig intervjuas.

Det blir ju inte bättre av att han kört en Arnstad och skyller bort all kritik med att alla kritiker är Trumpsupportrar. Jag för min del är inte Trumpsupporter men tycker att hans insats var antagligen bland det sämsta som jag sett.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-01-23 kl. 16:29.
Citera
2017-01-23, 16:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Citat:
Att överleva Förintelsen. När den tyska armén invaderade Lódz i Polen 1939 var Tobias Rawet tre och ett halvt år gammal

Släkting? Far? Farfar?
Citera
2017-01-23, 16:36
Medlem
Mikojans avatar
Fortfarande några dagar efter Peters meltdown i Washington har han inte "kommit ut" och berättat sin story.

Var är mannen? Han kommer knappast jagas av kolleger som tycker och känner som han gör, men nånstans finns säkert en journalistisk poäng med att gå ut och berätta själv vad som hände i mötet med den unga kvinnliga Trumpsupportern.

Vi är många intresserade.
Citera
2017-01-23, 16:43
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Rawet är ju av värsta sortens människa, allt annat än sparken är skandal. Det är alltså privatpersoner som är på plats enbart att fira sin nya president och så kommer denna dåre och ska sätta folk på plats.
Citera
2017-01-23, 16:48
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Fortfarande några dagar efter Peters meltdown i Washington har han inte "kommit ut" och berättat sin story.

Var är mannen? Han kommer knappast jagas av kolleger som tycker och känner som han gör, men nånstans finns säkert en journalistisk poäng med att gå ut och berätta själv vad som hände i mötet med den unga kvinnliga Trumpsupportern.

Vi är många intresserade.

Han ligger väl på golvet på toaletten i fosterställning och gråter.
Citera
2017-01-23, 16:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Släkting? Far? Farfar?

Samme person som jag hittade på google när jag googlade efternamnet.
Det (släktskapet) har ju inget med Peters journalistiska fadäs förra veckan att göra, jag är övertygad att Peter slagit i huvudet för hårt i bilolyckan. Hårda slag mot huvudet (med koma) kan förändra en person totalt. Speciellt "fakulteterna"...
Citera
2017-01-23, 16:55
Medlem
jackflashs avatar
Jag snackade en gång med en dyngrak Peter "Trötta killen" Rawet på Sturecompagniet. Visade sig att han gillar göteborgare.

Var det ingen som såg hans andra intervju från lite tidigare då han snackade med folk pålägg till installationen? Många vägrade tala med honom och en del höll för kameran. Hans engelska var rent pinsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in