2017-01-22, 02:01
Medlem
Haha, alltså seriöst. Jag sitter här helt mållös i chock framför datorn, och då överdriver jag inte!

Har kikat på några intervjuer han har gjort nu och det är ju katastrof.

Nu fick jag en del frågeställningar i huvudet, exempelvis: Vad kan man göra som "vanlig" människa i protest mot Svt? Har vi medborgare någon rättighet? Eller är det bara tv-licensen man kan försöka bryta sig ifrån?

Menar dom har varit katastrofal åtminstone dom senaste 3-4 åren, och inget värkar ju hända.
Citera
2017-01-22, 02:02
Medlem
Var han påtänd?

Eller pumpade bara adrenalinet och hatet mot Trump så kraftigt att han tappade kontrollen, hur som förväntar jag mig självransakan från SVT. Om de inte själva tar upp detta och vill förändra så hoppas jag på riktigt att Hanna Stjärne med anhang brinner inne samtidigt som hela SVT brinner ner. Demokrati accepterar de bara när deras kandidat vinner, i andra fall är det bara skit..
Citera
2017-01-22, 02:03
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Eller när han går till personen efter "Why are you doing here today?"

Förbannad korkad journalist. Rawet hade dessutom en översittarfason som inte går hem i USA.
Citera
2017-01-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Så du menar att Trump-hat egentligen är en form av hjärnskada? Tittade lite hastigt på hans Twitter innan och han verkar ha en låsning på Trump. SVT borde kolla upp sånt där innan dom skickar iväg någon på ett sådant spektakel. Men sen är dom inte opartiska heller. Men det kan knappast vara rolig att bli till åtlöje på detta sättet.
Så vem skulle de ha skickat? Ge gärna ett enda exempel på någon journalist som inte har en Trump-låsning? Vilket för övrigt gjorde Fredagen till en av livets höjdpunkter, att Trump vann och är installerad kommer driva dem alla till självmordets rand
Citera
2017-01-22, 02:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så vem skulle de ha skickat? Ge gärna ett enda exempel på någon journalist som inte har en Trump-låsning? Vilket för övrigt gjorde Fredagen till en av livets höjdpunkter, att Trump vann och är installerad kommer driva dem alla till självmordets rand

Ingen alls!!!
Citera
2017-01-22, 03:37
Medlem
William Hainess avatar
Trodde han var typ praktikant som gjorde bort sig, men ok.

Jag kunde förstå att han klantade sig med "Obama" första gången, men andra och tredje? Speciellt när tjejen såg ut som ett stort frågetecken och undrade vad han pratade om? Varför blev han utskickad?
Citera
2017-01-22, 05:19
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Ja, håller med här, funderade en stund på att starta en tråd om att nu startar väl en självmordsvåg bland journalisterna, eftersom de skrivit att världen blir så fruktansvärd med Trump som president ... ( för det var väl inte lögner de skrev?)

Tack Peter för att du visat att mitt beslut att kasta ut TVn för 17 år sen var det rätta!

Om du får kicken från SVT( lär ju inte hända, tom svetsaren får ju behålla jobbet trots liknande inkompetens) så kanske SR har lediga jobb? (Jag slutade även med att lyssna på radio (P1) också förra våren.

Det är ju bra att SVT visar att man inte är opartisk, det är ju en ganska orealistisk ambition. Däremot borde man haft ambitionen att även ha några reportrar som varit lika mycket emot Obama...

som jag sagt tidigare exportera värdegrundsbegreppet till Nordkorea så blir Nordkorea som genom ett under inte längre en diktatur, utan en demokrati med en värdegrund...
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-22 kl. 05:23.
Citera
2017-01-22, 05:59
Medlem
Utbränd?
Citera
2017-01-22, 06:14
Medlem
Såg detta live på TVn och tänkte hur jävla sjukt partiska SVT och deras reportrar egentligen är. Kul att flera uppmärksammade detta och att det inte bara gled under mattan som många saker gör, hoppas på en undergång av SVT inom en snar framtid
Citera
2017-01-22, 06:25
Medlem
Flusens avatar
Blev faktist lite förvånad över att se Alex Schulmans krönika,

Snacka om att vända kappan efter vinden, har han bytt åsikter helt plötsligt ?
visst den var jävligt bra,
Dock känns det inte som han menar det, känns mer som business och publicitet är orsaken till krönikan.

Han skriver enbart det alla redan tänker och själva redan analyserat.
han vet att han kan skriva det och locka sympatisörer, ett säkert kort,
För jag menar vem kan förneka att Peter Rawets intervju inte sög?

Ett sätt för Schulman att locka fler lyssnare till hans podCast som omsätter miljoner på reklam.

fuck honom säger jag bara.
Citera
2017-01-22, 07:25
Medlem
Någon som har anmält till granskningsnämnden?
Citera
2017-01-22, 07:27
Medlem
-Man ska väl inte sparka på nån som ligger och fokus ska läggas på Svt.Så här har man bedrivit politisk bevakning inom landet flera år nu i nyheter och debattprogram..varför röstar du på SD? Är du rasist? Äter du pizza? Gillar du Zlatan? Är fattigdom ett brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in