2017-01-21, 17:01
Medlem
https://twitter.com/peterrawet/status/796214197982003202

Citat:
peter rawet ‏@peterrawet 8 nov. 2016

"Den sovande jätten" var vita lågutbildade män som levererade röster och seger till Trump #Electionnight

Direkt efter valet började han twittra under hashtagen "#ElectionHangover"

Den 13 november några dagar efter valet...

https://twitter.com/peterrawet/status/797930231961096194

Citat:
Kan uppfattas som extremt cheesy... men det är just vad världen behöver - John Legend "Love Me Now"

Går man igenom hans twitterkanal är det nästan 100 % mot Trump...
https://twitter.com/peterrawet
Citera
2017-01-21, 17:02
Medlem
AnalJesuss avatar
OJOJOJ vad de skall ha svettats inne på readaktionen, hahaha ojj vad jag hade velat se sändningens chefs min under den sändningen framtills det att hen fick för sig att avbryta den.

Undra hur många pk-svenskar som kanska hajar till lite av brytningen

Nog måste det sätta sig ett misströst någonstans på de som kollar även om de kanske inte inser det själva.
Citera
2017-01-21, 17:04
Medlem
LeifD2s avatar
Vad är det för klåpare till chef som skickar en sådan här pajas till presidentinstallationen i USA? Samtidigt som statsminstern står och bubblar om hur viktigt det är att göra att gott intryck utomlands.
Dom stackars interjuvoffren måste ha trott att det var "dolda kamran" eller något sådant.
Citera
2017-01-21, 17:05
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Har du källa på det? Är nästan lite elakt av svt isf, att skicka en hjärnskadad reporter på värdegrundsmission till USA.
Hade nog inte spelat någon roll vem dom hade skickat av sin hjärnskadade stab isf, men med tanke på hur dessa råttor brukar agera så hade dom väl väntat sig mer sympati och "tycka-synd-om-Rawet-ty-han-vet-ej-vad-han-gör" än vad dom fick. Kontra produktivt som vanligt.
Citera
2017-01-21, 17:06
Medlem
här kommer jag från lilla sverige till det stora amerika och jag vet bäst. jag vet hur man ska tycka.

den attityden är det ju.

sedan svarar ju hon inte så bra heller, skrattar lite konstigt och så.

jag tycker mig se att många svenskar har dåligt självförtroende internationellt. att vi är så små och har inget att komma med ungefär, ingen egen kultur.

men när det gäller åsikter och värderingar har många svenskar en överlägsen attityd. att det jag/vi tror på och värderar är bättre än i era länder. vi har rätt och ni har fel.

det är en brist på ödmjukhet. brist på förståelse många gånger.

det är motsägelsefullt. ett märkligt fenomen.
Citera
2017-01-21, 17:07
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Rawets så kallade intervjuer får nån sorts parodiskimmer, känns som en blandning av Gert Fylking och Den elaka polisen med Micke Dubois.

Även typ Space Invader över honom i de där cyklopglasögonen.

Komedi men tyvärr är det SVT på allvar.

Jag kom osökt att tänka på Dr Bombay, jag

Men till topic, så ohyggligt pinsamt. De där fråge-batteriet och utförandet är ju ett skolboksexempel på när Journalism perverteras till Aktivism...förstår att han är defensiv, men det där var ett riktigt, riktigt dåligt jobb där hans privata åsikter lyste igenom till allmän beskådan. Att han ens i sina djupaste drömmar tycker det är OK är skrämmande.
Citera
2017-01-21, 17:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Rawet var med om en mycket svår olycka för några år sedan. Svävade mellan liv och död. Hjärnskador om jag inte missminner mig.

Kan mycket väl stämma att han fick hjärnskador av bilolyckan. Vi vet ju hur Gary Busey blev efter sin mc-olycka. Men det är som sagt SVT som har det fulla ansvaret att ha en hjärnskadad reporter på plats.
Citera
2017-01-21, 17:09
Medlem
Jag får intrycket att han är i någon slags extas när han ställs inför en Trump-supporter och äntligen får ställa sina frågor. Orden fastnar i munnen och han hinner knappt avsluta en fråga innan nästa påbörjas. Måste ha varit en våt dröm att äntligen få visa upp sin journalistiska spetskompetens inför svenska folket för sedan få ta emot ryggdunkningar av i korridoren
Citera
2017-01-21, 17:10
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Peter är en duktig och uppskattad ekonomi reporter till vardags. Detta är inte hans hemmaplan så man får han lite överseende.
Visst är han duktig på ekonomi men en driven jude backar inte för lite lukrativt extraknäck.
Detta tycker jag han klarade med glans och visar att han även behärskar den svåra utlandsjournalistiken.
Han får gärna fortsätta som utlandsreporter så vi får veta vad som verkligen händer utanför vårt trygga Sverige.
En blivande ledare för liberalerna i kamp med Birgitta Ohlsson?
Citera
2017-01-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Till alla som stämmer in i hatdrevet mot Rawet: gör det bättre själv då! Han är ekonomireporter. Utrikespolitik är inte hans specialområde. Tänk på det.

Så varför i helvete fick han rapportera typ årets viktigaste händelse inom utrikespolitik?

Sedan gjorde han ett bedrövligt jobb ändå. Jag tror verkligen att många skulle klarat det bättre. Sunt folk fattar att man ska ställa vanliga neutrala frågor när man jobbar för svt och inte försöka pressa folk bara för att de gillar Trump.
Citera
2017-01-21, 17:11
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Jag får intrycket att han är i någon slags extas när han ställs inför en Trump-supporter och äntligen får ställa sina frågor. Orden fastnar i munnen och han hinner knappt avsluta en fråga innan nästa påbörjas. Måste ha varit en våt dröm att äntligen få visa upp sin journalistiska spetskompetens inför svenska folket för sedan få ta emot ryggdunkningar av i korridoren
HAHAHAHAHA klockrent

Måtte djävulen ta Rawet (och alla andra av hens sort)!

Lägg även märke till hur ful, sliten, trött och trasig han ser ut på sina bilder trots att han anstränger sig

FUCK YOU!

Har fan mkt skit att få ur mig, retalifuckingation.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-01-21 kl. 17:16.
Citera
2017-01-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Visst är han duktig på ekonomi men en driven jude backar inte för lite lukrativt extraknäck.
Detta tycker jag han klarade med glans och visar att han även behärskar den svåra utlandsjournalistiken.
Han får gärna fortsätta som utlandsreporter så vi får veta vad som verkligen händer utanför vårt trygga Sverige.
En blivande ledare för liberalerna i kamp med Birgitta Ohlsson?

Tycker snarare att Rawet är som gjuten för att bli språkrör i MP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in