• 1
  • 2
2005-12-20, 21:45
Var över i Danmark igår o passade på att besöka ett av deras apotek. I och med att de var så billiga o receptfria, så köpte jag 500 st Kodimagnyl. Dessa innehåller 9,6 mg kodein samt 500 mg acetylsalicylsyra. Ibland så får jag så väldans ont i ryggen , så jag behöver nått starkare än de som finns i receptfritt i Sverige. Har så ont att jag inte ens kan gå till doktorn ...

Jag har iof. dragit i mig 15 st Kodimagnyl, men då får jag tinnitus o blir dålig i magen av acetylsalicylsyran .

300 mg kodein brukar vara lagom för att dämpa det onda. Men inte ens jag skulle slänga i mig 30 st Kodimagnyl, pga. acetylsalicylsyran, som sagt ger tinnitus, magbesvär och dessutom tunnar det ut blodet o grejer.

Så det blir till att extrahera ut kodeinet, jag har förvisso gjort det flera gånger o allt står här:
http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml

Men problemet är att extraktet blir extremt j-vla äckligt att dricka! Så vilket är den ultimata mängden vatten o temperatur att använda sig av, för att få så mycket kodein som möjligt, men samtidigt så lite extrakt som möjligt?

Är det så enkelt att om man utgår från tabellen på sidan, att:
1 g kodein löser sig i 2,3 ml 21-gradigt vatten, eller 1 g i 0,7 ml ml 31-gradigt vatten? Då behövs ju inte särskilt mycket vatten! Dock är det kodeinfosfat, och nederst står det bara: "Phosphate ?g/? ml". Aspirin är alltså det samma som acetylsalicylsyra.

Har även funderat på att låta vattnet i extraktet avdunsta. Testade en gång (innan jag läste det på sidan) att koka bort allt vatten. Det som blev kvar gav ingen effekt. Läste sedan att kodein är känsligt för ljus och värme.
Citera
2005-12-20, 22:49
Medlem
aquamans avatar
Jag kan verkligen ingenting om det där men jag måste påpeka att ordet "diskussion" stavas just så jag skrev det. Så synd att hitta stavfel när resten av texten är så grann.
Ordet finns i topicen.
Citera
2005-12-20, 22:56
Medlem
Pepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman
Jag kan verkligen ingenting om det där men jag måste påpeka att ordet "diskussion" stavas just så jag skrev det. Så synd att hitta stavfel när resten av texten är så grann.
Ordet finns i topicen.

Hmm big deal med stavningen, även om du markerar det med ett ... Nu blir ditt inlägg liksom mitt OT.....
Citera
2005-12-20, 23:00
Så... nu var stavningen ändrad då! Hoppas att alla är nöjda nu...
Någon som har några tips/erfarenheter, ang. CWE?
Citera
2005-12-20, 23:09
Medlem
Björnfars avatar
Finns Kodymagnylen på 500-burkar nu, eller köpte du två burkar på 250 st?

Jag har läst en annan beskrivning om extrahering. Och då skulle det vara så litet vatten att jag tog för givet att han som skrivit hade glömt en nolla. Så det ska nog räcka med väldigt lite vatten. Jag brukar ta ½dl (50 ml) till 30 stycken kodymagnyl, men antagligen ska det då räcka med 5 ml enligt beskrivningen jag läste.

Att få bort den beska smaken går ganska lätt om man blandar extrakten med koncentrerad Fun apelsinsaft, och eventuellt lite socker i.

Kodymagnyltabletterna innehåller ju även 150mg magnesiiumlydoxid per styck. Jag har ibland funderat på om det är så bra att slänga i sig så mycket av detta ämne (så vidare det inte försvinner vid extraheringen). Är det någon som är insatt och vet om ämnet är skadligt på något vis?
Citera
2005-12-20, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av Björnfar
Finns Kodymagnylen på 500-burkar nu, eller köpte du två burkar på 250 st?

Jag har läst en annan beskrivning om extrahering. Och då skulle det vara så litet vatten att jag tog för givet att han som skrivit hade glömt en nolla. Så det ska nog räcka med väldigt lite vatten. Jag brukar ta ½dl (50 ml) till 30 stycken kodymagnyl, men antagligen ska det då räcka med 5 ml enligt beskrivningen jag läste.

Att få bort den beska smaken går ganska lätt om man blandar extrakten med koncentrerad Fun apelsinsaft, och eventuellt lite socker i.

Kodymagnyltabletterna innehåller ju även 150mg magnesiiumlydoxid per styck. Jag har ibland funderat på om det är så bra att slänga i sig så mycket av detta ämne (så vidare det inte försvinner vid extraheringen). Är det någon som är insatt och vet om ämnet är skadligt på något vis?

Nä, jag köpte 2 st burkar på 250 st.
Magnesiumoxiden tror jag inte är särskilt farlig. Men jag ska testa att blanda i lite saft & socker.
Citera
2005-12-21, 13:43
Medlem
Hasse Heroins avatar
Jag brukade förut köra ganska mycket CWE på kodein/paracetamol preparat. jag har dock alldrig kört på kodein/acetylsalicy..(stavning ?), men vad jag hört och läst så ska det ej vara någon skillnad.

Jag brukar krossa den önskade mängden tabletter i en matmixer. Sen tillsätter jag vatten till pullverlösningen så att det blir ganska precis flytande. Det behöver inte vara så mycket vatten. När jag brukade extrahera 300 mg kodein så brukade det räcka med ca: 0,5 - 1 dl vatten. Då körde jag på 8 mg kodein/500 mg paracetamol tabl.

Vad gäller kodein så måste man vara lite försiktig med att aplicera värme. Kodein är känslig för värme och förlorar sin potens vid ca: 50-60 C.

Om du tycker att lösningen är vidrig att dricka så kan du ta den i röva. Funkar också bra och ska t.om. enl. erowid ge en 15 % bättre effekt genom bakvägen.

Mvh
HH
Citera
2005-12-27, 20:34
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Om du tycker att lösningen är vidrig att dricka så kan du ta den i röva. Funkar också bra och ska t.om. enl. erowid ge en 15 % bättre effekt genom bakvägen.
Låter inte så jättelockande...

Gjorde ett extrakt igår, på 45 st tabletter (á 9,6 mg kodein), använde 100 ml vatten. Resultatet blev ca 80 ml extrakt, en del vatten sitter ju kvar i filtret m.m. Iof. har jag 60 ml-sprutor, men att trycka upp 80 ml vätska i röven...

---

Har haft tanken på att injicera det, men det är inte heller så lockande...
  1. Det är lite väl "pundigt" och injicera.
  2. Man bör använda sterilt vatten (sterila sprutor & kanyler har jag dock).
  3. 80 ml är som sagt ändå en del, o det känns lite osäkert att injicera så mycket.
  4. En del acetylsalicylsyra finns ju fortfarande kvar, och detta är inte nyttigt för blodet.
  5. Jag har blivit nersövd intravenöst ett 40-tal ggr av narkosläkare. 30-35 ggr för ECT-behandling, därav så många. Men varenda gång har det tagit narkosläkaren ca 5 min och ett antal stick för att hitta mina vener. Så jag har väldigt svårt att pricka rätt! En gång har jag lyckats med fentanyl, men de 2-3 andra gånger jag försökt injicera preparat har jag missat venerna, och det är ganska smärtsamt!
Så det skippar jag också!

---

Sen att blanda ut det med saft o socker, har jag aldrig testat. Men risken finns att jag aldrig mer kommer att kunna dricka den typen av saft mera, utan att förknippa det med den extremt äckliga smaken av kodeinet! Bara lukten av tabletterna mår jag dåligt av!

Har funderat ut en lösning som kanske kan funka. Jag tar en plastslang (har ganska lämpliga hemma), smörjer in den med lite Xylocain (lokalbedövning). Stoppar ner den så långt ner i halsen, och använder sedan en 60 ml-spruta som jag sprutar lösningen genom slangen...

Mycket jobb för lite knark, men kodein är det ända jag tar numera i opiat-väg, och det inte får inte ske för ofta. Så då kan man lika gärna lägga ner lite jobb på det! Men jag kan bara inte dricka extraktet, det är typ 50/50 att jag spyr av det!

Sen kan man förvisso låta det avdunsta, men enligt ovan länkade sida på Erowid, så tas det lättare upp om det tas i form av vätska. Samt, som sagt, så är det känsligt för ljus & värme!
Citera
2005-12-27, 21:17
Medlem
Hasse Heroins avatar
vad gäller att injicera kodein så ska det tydligen var farligt. Man kan tydligen få lungödem utav det har jag läst? Jag vet inte, jag injicerar ändå inte. Blir lite med rövpumpen ibland dock.

0,8 dl kodein lösning går att ta i röva men man få nog köra det i två omgångar och sen gäller det att knipa ihopp

Jovist, kodein lösningen smakar ju inte hallondricka men så illa smakar det väll ändå inte att man står ut

Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Låter inte så jättelockande...

Gjorde ett extrakt igår, på 45 st tabletter (á 9,6 mg kodein), använde 100 ml vatten. Resultatet blev ca 80 ml extrakt, en del vatten sitter ju kvar i filtret m.m. Iof. har jag 60 ml-sprutor, men att trycka upp 80 ml vätska i röven...

---

Har haft tanken på att injicera det, men det är inte heller så lockande...
  1. Det är lite väl "pundigt" och injicera.
  2. Man bör använda sterilt vatten (sterila sprutor & kanyler har jag dock).
  3. 80 ml är som sagt ändå en del, o det känns lite osäkert att injicera så mycket.
  4. En del acetylsalicylsyra finns ju fortfarande kvar, och detta är inte nyttigt för blodet.
  5. Jag har blivit nersövd intravenöst ett 40-tal ggr av narkosläkare. 30-35 ggr för ECT-behandling, därav så många. Men varenda gång har det tagit narkosläkaren ca 5 min och ett antal stick för att hitta mina vener. Så jag har väldigt svårt att pricka rätt! En gång har jag lyckats med fentanyl, men de 2-3 andra gånger jag försökt injicera preparat har jag missat venerna, och det är ganska smärtsamt!
Så det skippar jag också!

---

Sen att blanda ut det med saft o socker, har jag aldrig testat. Men risken finns att jag aldrig mer kommer att kunna dricka den typen av saft mera, utan att förknippa det med den extremt äckliga smaken av kodeinet! Bara lukten av tabletterna mår jag dåligt av!

Har funderat ut en lösning som kanske kan funka. Jag tar en plastslang (har ganska lämpliga hemma), smörjer in den med lite Xylocain (lokalbedövning). Stoppar ner den så långt ner i halsen, och använder sedan en 60 ml-spruta som jag sprutar lösningen genom slangen...

Mycket jobb för lite knark, men kodein är det ända jag tar numera i opiat-väg, och det inte får inte ske för ofta. Så då kan man lika gärna lägga ner lite jobb på det! Men jag kan bara inte dricka extraktet, det är typ 50/50 att jag spyr av det!

Sen kan man förvisso låta det avdunsta, men enligt ovan länkade sida på Erowid, så tas det lättare upp om det tas i form av vätska. Samt, som sagt, så är det känsligt för ljus & värme!
Citera
2005-12-28, 02:29
Medlem
DaPigeons avatar
Äh, jag brukar dricka lösningen som den är efter jag filtrerat. Så farligt är det inte om man dricker nåt annat direkt efteråt.
Citera
2006-09-24, 18:30
Medlem
Obskyrigs avatar
Hur jag får fram Kodein.

1. jag är 23 år.
2. kan jag utan recept, åka till danmark köpa detta preparat
3. utföra CWE
4. svälja lösningen i valfri smakdödare
5. Njuuuuta jeeefel! ?
Citera
2006-09-24, 20:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Upprepar fråga från annan tråd -- har kört CWE enligt beskrivning här, på olika mängder Citodon, men det funkar fan inte. Den färdiga lösningen smakar förvisso apa, men någon särskilt flummig effekt har den ju inte. Provade sist med 6 tabletter -- är svinnet så stort att man måste ta många fler? Vilket led är viktigast i processen, som man inte får slarva med?

Ingen raketforskning precis, så jag fattar inte varför det inte biter.

- F.G
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in