Citat:
Ursprungligen postat av
Rifter666
Bryr mig inte desto mer vem som vinner. Bara produktionen slutar styra vem som ska vinna. Det dödar spelet och det intressanta med konceptet.
Att styra spelet måste vara populärt hos den yngre publiken, vilken vi får anta är den största. Annars förstår jag verkligen inte varför de gör såhär. Jag som närmar mig 30 tycker att Paradise Hotels koncept är ett av de mest underhållande och intressanta inom tv.
Man har ett spelbräde helt utan regler som man fyller med fem killar och fem tjejer. Detta skulle bli ett väldigt tråkigt spel så för att liva upp det så tar man in en person och i slutet av veckan ska det vara jämt antal igen. Om det nu inte kommer in en extremt uppskattad person, eller någon som känner någon sen innan, skulle den regeln förmodligen leda till att personen som kom in också kommer få lämna.
Man behöver därför också lägga till att i slutet måste deltagarna rösta på vilka som är mest värda att vinna. Detta leder förhoppningsvis till att mot säsongsavslutningen kommer vänner behöva spela ut varandra. Mer behövs inte.
Det är nu upp till deltagarna att sätta reglerna för vad som är accepterat. Bryter man dessa åker man förmodligen ut. Med en tillräckligt bra cast (läs: "bra personlighet för tv", vänner till äldre deltagare) skulle man få verkliga svek, intriger, vänskap och underhållning.
De "valen" deltagarna tvingas göra med immunitet och diverse andra påverkningar leder till att sveken förringas vilket i sin tur tar bort intrigerna. Kvar har vi drickandes ungdomar som produktionen försöker göra till åtlöje och på så sätt skapa "bra" tv. Tänk om tänk rätt produktionen!