• 1
  • 2
2005-12-20, 21:17
Medlem
Jag tycker tämligen illa om detta tillsynes ryggradslösa kräk, hans stöddiga uppsyn kombinerat med hans överlägsna attityd säger mycket om vad han har för inställning till journalistik.

Vad gjorde han innan han blev chefredaktör på Expressen?

Artikel angående stämning från Persbrandt.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Bild:
http://www.dn.se/content/1/c6/50/55/70/otto118.jpg
Citera
2005-12-20, 22:37
Medlem
sceptics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Duderino
han är verkligen ett dumbass precis som du ditt äckel
Du siktar på nån form av rekord i att bli bannad snabbast efter registrering, eller? Dina övriga inlägg på FB (i skrivande stund 12 stycken på en knapp kvart) tyder ju på att du knappast är 18 år gammal i alla fall inte mentalt sett. Suck.
Citera
2005-12-20, 23:28
Medlem
utters avatar
Vad Otto gjort tidigare vet jag inte men det var Torbjörn Larsson som tog med honom till Expressen. Förmodligen för att ha någon som hoppade när Torbjörn sa hoppa. För övrigt är det bästa jag kan säga om Otto är att han har väldigt fula glasögon. Det ser ut som om han stulit dem av en gammal kvinna.
Citera
2005-12-20, 23:32
Medlem
carebears avatar
Han gav väl inget genomtrevligt intryck i tv idag. Tror han kan vara förlaga till den dåliga chefen i Marklunds böcker, men jag kan ju givetvis ha helt fel.
Citera
2005-12-20, 23:34
Medlem
åsså ber Otto om ursäkt som en liten feg hund till den mäktige Persbrandt.. så klockrent!
Citera
2005-12-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Vad Otto gjort tidigare vet jag inte men det var Torbjörn Larsson som tog med honom till Expressen. Förmodligen för att ha någon som hoppade när Torbjörn sa hoppa. För övrigt är det bästa jag kan säga om Otto är att han har väldigt fula glasögon. Det ser ut som om han stulit dem av en gammal kvinna.

Förtydligande: Torbjörn Larsson var alltså chef på Aftonbladet och Otto Sjöberg arbetade där samtidigt.
Citera
2005-12-21, 05:30
Bannlyst
Alltså. Innerstadstockholmare är sura på andra innerstadstockholmare.

Skitspännade. Ring New York.!!!!!
Citera
2005-12-21, 05:46
Bannlyst
I vilket land förutom Sverige kan en gravt sjuk person med förföljelsemani bli "professor" och "expert" i medierna? Jo, bara i Stockholm.

I Göteborgs-Posten 26.1 2002 skrev Kamali om mordet på Fadime Sahindal och hävdade att 'mord där förövaren och offret har svensk bakgrund' kategoriseras som 'modernt' och 'normalt'. Av vem? I Aftonbladet skrev han 29.10 2003 med anledning av slöjdebatten att 'självutnämnda invandrarexperter' har gaddat ihop sig med 'vita feministiska fundamentalister' för att fördöma slöjor och islamiska skolor. Han liknade dem som kritiserar islamismen vid 'nynazister' och angrep 'själva moderniseringsidealen', som sades förena Hitler, Mussolini, Stalin, Khomeini och Bush.
Citera
2005-12-21, 07:28
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
I vilket land förutom Sverige kan en gravt sjuk person med förföljelsemani bli "professor" och "expert" i medierna? Jo, bara i Stockholm.

I Göteborgs-Posten 26.1 2002 skrev Kamali om mordet på Fadime Sahindal och hävdade att 'mord där förövaren och offret har svensk bakgrund' kategoriseras som 'modernt' och 'normalt'. Av vem? I Aftonbladet skrev han 29.10 2003 med anledning av slöjdebatten att 'självutnämnda invandrarexperter' har gaddat ihop sig med 'vita feministiska fundamentalister' för att fördöma slöjor och islamiska skolor. Han liknade dem som kritiserar islamismen vid 'nynazister' och angrep 'själva moderniseringsidealen', som sades förena Hitler, Mussolini, Stalin, Khomeini och Bush.

Som medborgare i ankdammen känns fint att bli tillrättavisad av en sann kosmopolit. Själklart är det bara frågor som är itressanta i New York som är värda att ta upp i Sverige.

Ett par frågor: Vad har det här med trådämnet att göra?
Menar du att Stockholm är ett eget land? Repblik eller monarki?
Citera
2005-12-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Alltså. Innerstadstockholmare är sura på andra innerstadstockholmare.

Skitspännade. Ring New York.!!!!!

skjut alla innerstadsmänniskor, riv hela innerstan och låt alla hus stå tomma!
allt för att lantisar och förortsmänniskor ska få slippa ha mindervärdeskomplex!

Ring Tokyo!
Citera
2005-12-21, 08:52
Medlem
Aquarellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter

Glasögonen är av märket Oakley - vilka gamla kvinnor använder Oakley?
Därmed inte sagt att de är snygga, men om du låtsas att de är solglasögon så blir de lite bättre. :-)
Citera
2005-12-21, 09:02
Medlem
Vet inget om hans jobb-bakgrund men hans familjebakgrund är att han är son till en amerikansk soldat och svensk moder. Aldrig sett sin fader tror jag.

Detta förklarar att han är ett karriäristiskt svin.

Glöm nu inte bort att han vände upplagan efter att tre - fyra stycken hade misslyckats....!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in