2017-01-19, 22:07
Medlem
Min pappa har köpt en lägenhet till mig. Jag är tvungen att äga lägenheten till 10% för att få bo här, så han betalade denna summan för mig också. Om jag dog, hade han förlorat dessa 10% då med tanke på att de står i mitt namn? Jag har CSN-lån. Hade denna summan gått till att betala tillbaka dem? Hade där funnits något sätt att "undvika" detta i så fall? bara av ren nyfikenhet.
Citera
2017-01-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zozinka
Min pappa har köpt en lägenhet till mig. Jag är tvungen att äga lägenheten till 10% för att få bo här, så han betalade denna summan för mig också. Om jag dog, hade han förlorat dessa 10% då med tanke på att de står i mitt namn? Jag har CSN-lån. Hade denna summan gått till att betala tillbaka dem? Hade där funnits något sätt att "undvika" detta i så fall? bara av ren nyfikenhet.

Om du dör räknas skulderna av från tillgångarna i dödsboet.

Jag har för mig att CSN skulder utgör ett undantag från detta. Om du dör skrivs de alltså av.
Citera
2017-01-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelMal
Om du dör räknas skulderna av från tillgångarna i dödsboet.

Jag har för mig att CSN skulder utgör ett undantag från detta. Om du dör skrivs de alltså av.
Okej, tack!
Citera
2017-01-19, 22:15
Medlem
CSN-lånet skrivs av vid dödsfall så det kommer inte at behöva betalas av dödsboet.
Citera
2017-01-20, 09:22
Medlem
Jernmaskens avatar
Om du dog, eller när du dör, ärver din pappa om han lever, dina 10%. Levande föräldrar står först i arvsordningen sen kommer levande syskon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in