2005-12-20, 20:54
Medlem
bläbläs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engis
Någon som vet hur man som svensk ansöker för tjänstgöring i IRAQ. Då Sverige har svårt i krig och konflikter pga för mycket muslimer i detta land..
Hur söker jag tjänstgöring i Amerikanska, Engelska eller Danska kompanier..
Det mest intressanta är ju Amerikanska och då efter en tids tjänstgöring få "grönt kort". Är utbildad i Svenska försvaret innom stadsstrid och känner väl till utländska vapengarderoben...

Du kan ju glömma dina drömmar att mörda araber... tror inte att dom skulle prioritera dig... e du fascist eller?
Citera
2005-12-20, 21:07
Medlem
Sorken1981s avatar
Kollade för ett tag sedan på www.military.com.
Det jag kom fram till var att man behöve ett "green card" för att ens få söka till usarmy, usnavy, us air force, marin corps, coast guard.
Det skulle då gälla för minst hela kontrakttiden.
Du kanske skulle titta runt på div us armyforum.
Citera
2005-12-20, 21:12
Medlem
USA:
Du får inte tjänstegöra inom amerikanska militären om du inte redan har ett green card. Du kan alltså inte ta värvning och tro att du ska få ett green card på det sättet, du MÅSTE ha det innan du kan ansöka.
Ett green card är jävligt svårt att skaffa. Snacka med ambassaden så kan dom göra dig besviken istället för att jag berättar allt som behövs för att du ska få ett.

England:
Kräver ett engelskt medborgarskap/passport. För vissa "utlänningar" räcker det att du har en sk sponsor i England, dvs någon som kan gå i god för dig osv.. Dock ingår inte Sverige och svenskar i den grenen. Skaffa ett medborgarskap i något Afrikanskt land så kan du söka till den brittiska militären utan problem..
Bodde med flickvän i London för ett tag sen och var stammis på rekryt kontoren min första vecka på ön!

Danmark:
Fan vet vad som gäller.. Antagligen lika svårt att ta sig in där som icke-dansk.

Som någon sa.. Franska och spanska legionen finns..
Citera
2005-12-20, 21:12
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engis
Någon som vet hur man som svensk ansöker för tjänstgöring i IRAQ. Då Sverige har svårt i krig och konflikter pga för mycket muslimer i detta land..
Hur söker jag tjänstgöring i Amerikanska, Engelska eller Danska kompanier..
Det mest intressanta är ju Amerikanska och då efter en tids tjänstgöring få "grönt kort". Är utbildad i Svenska försvaret innom stadsstrid och känner väl till utländska vapengarderoben...
Ett tips är som sagt att höra med den amerikanska ambassaden om vad som gäller. Du är säkerligen inte den enda av våra fina svenska soldatämnen som ringt och frågat om hur man blir frivillig i Irak...

Egentligen är det lite sorgligt att det alltid är de mest upplysta, toleranta och begåvade individerna som försvinner från Sverige på sådana här äventyr.

Jag tycker absolut att du med din utbildning inom "stadstrid" ska söka dig till en enhet som ofta blir engagerade i SIB. SIB tror jag nog är det absolut roligaste sättet att kriga på, och dessutom inte särskilt farligt!
Citera
2005-12-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Egentligen är det lite sorgligt att det alltid är de mest upplysta, toleranta och begåvade individerna som försvinner från Sverige på sådana här äventyr.
Antar att du inte är det, men måste bara fråga: Var det seriöst menat?

Citat:
Jag tycker absolut att du med din utbildning inom "stadstrid" ska söka dig till en enhet som ofta blir engagerade i SIB. SIB tror jag nog är det absolut roligaste sättet att kriga på, och dessutom inte särskilt farligt!

Vad står SIB för?
Citera
2005-12-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpBarnet

Vad står SIB för?
Strid I Bebyggelse
Citera
2005-12-20, 22:33
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Söker man dit ska man tycka om att bli rövknullad på kvällarna... Bara att tänka på

asså ? är de en packe gays i den armen.. visste jag inte :P
Citera
2005-12-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heenkee
Strid I Bebyggelse

Ok, det avgör saken. Ej seriös alltså.
Citera
2005-12-21, 00:38
Medlem
_virus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Det finns ju ett fåtal svenskar som fått utbildning vid Rangers. 3 st enligt nån tidningsartikel för några år sedan. Vaga källor jag vet. Men jag tror inte det är något gemene man bara kan göra hipp som happ.

Nej, lär dig acceptera och förstå främmande kulturer och religioner istället för att dra alla över ett strå.

Dålig tidningsartikel i så fall... Rangerskolan kan nämligen vem som helst söka till oavsett nationalitet - som USA inte har nåt emot för tillfället - för att få sig en snitsig Rangertab till sin uniform
Citera
2005-12-21, 02:10
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Är det inte så att man kan ta värvning i den amerikanska stridsmakten och i utbyte bli medborgare? Vad jag har förstått så är det stor brist på rekryter just nu och dom tar in högvis med mexikaner etc.
Men varför söka till deras militär? Försök med någon av dom sk. "private security contractors" företagen, Aegis mfl. Det är ruskigt bra betalt, månadslöner på ca $10.000 är inte ovanligt (jag har hörde om lastbilschaffisar som fick så bra betalt...).
Citera
2005-12-21, 03:24
Moderator
Oddballs avatar
Citat:

Inte ens Killinggänget skulle kunnat pressa in mera ironi i ett inlägg än du fick här....
Citera
2005-12-21, 03:55
Medlem
pekmezs avatar
Citat:
Ett tips är som sagt att höra med den amerikanska ambassaden om vad som gäller. Du är säkerligen inte den enda av våra fina svenska soldatämnen som ringt och frågat om hur man blir frivillig i Irak...

Nu förlorade jag en halv fanta på grund av dig, nattens garv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in