• 6
  • 7
2006-01-08, 22:58
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franchi_414
Sagt och gjort, det här är kopian av det mail jag fick som svar på min fråga, ”hur man som medborgare av ett annat land tar värvningen i Usa:s armé,” svaren är på engelska.

Thank you for your interest in the United States Army.

The basic qualifications for enlistment include being from 17 to 34 years old for the Regular Army (active) and 17 to 39 years old for the Army Reserves, be a U.S. citizen or resident alien, (must have the I-551) have a high school diploma or equivalent, be single with no children or married with 2 or less children, pass the ASVAB test and the physical. You could also not be undergoing any civil actions; certain law violations will disqualify you.
The Immigration and Naturalization Service (INS) can provide you with information on obtaining Legal U.S. Residency; go to http://uscis.gov/graphics/services/residency/index.htm. Army regulations prohibit us from assisting or sponsoring you in to the United States. Once you have an I-551 (green card), you can pursue enlistment.
Respectfully,

Mrs. Samantha Galui
Cyber Recruiter
United States Army Recruiting Command

Så nu vet vi alla, det är bara göra som det står, sen får man skjuta araber I Irak om man nu tycker det är kul. :shoot2:

Vilket märkligt familjekrav. Dom som är ensamstående med barn får snabbt se till att gifta om sig då...

Edit: Under förutsättning att man har 2 eller färre barn då förstås
Citera
2006-01-10, 22:19
Medlem
Franchi_414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
Vilket märkligt familjekrav. Dom som är ensamstående med barn får snabbt se till att gifta om sig då...

Edit: Under förutsättning att man har 2 eller färre barn då förstås

Det är inte jag som har hittat på reglerna
Citera
2006-01-10, 22:37
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franchi_414
Det är inte jag som har hittat på reglerna
Va! Jag som var helt övertygad!
Citera
2007-10-17, 20:48
Medlem
Bump!

Jag ska jobba som motorman (matros typ) och min lärare sa att för att ens få lasta av last i usa måste alla ha nått visum.

Låt oss säga att jag har gjort värnplikten i sverige och sen får det här visumet (borde inte vara så svårt, bara att söka till en båt som går till usa) kan jag då gå med i nån vidareutbildning för att sedan åka till irak?
Citera
2007-10-18, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Bump!

Jag ska jobba som motorman (matros typ) och min lärare sa att för att ens få lasta av last i usa måste alla ha nått visum.

Låt oss säga att jag har gjort värnplikten i sverige och sen får det här visumet (borde inte vara så svårt, bara att söka till en båt som går till usa) kan jag då gå med i nån vidareutbildning för att sedan åka till irak?

Ska du börja jobba på en bananbåt och börja kriga mot irakier med bananer?
Citera
2007-10-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prescov
Ska du börja jobba på en bananbåt och börja kriga mot irakier med bananer?

Hade mer tänkt mig en wallenius som går till usa och för att få gå iland måste jag ha papper så när jag ändå har papper hade jag tänkt söka jobb där och när man har jobb där är det lättare att få green card..
Citera
2007-10-18, 17:13
Medlem
gersmans avatar
Det mesta är bollocks. Ha rena svenska papper så kommer du in. De SKRIKER efter folk. Flottan ligger på 80-procentig beläggning på fartygen. Många går dubbel vakt. Armén kallar in reserverna. Medelålders egenföretagare och vicesheriffer. Det är kaos.
Citera
2007-10-18, 17:21
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Hade mer tänkt mig en wallenius som går till usa och för att få gå iland måste jag ha papper så när jag ändå har papper hade jag tänkt söka jobb där och när man har jobb där är det lättare att få green card..
Enda problemet med ditt resonemang ar att du far ett 'non-immigrant visa' som tillater dig att ga iland. For att soka jobb sa maste du ha 'social security number'. Om du lyckas fa svartjobb sa underlattar det INTE att fa 'greencard'. Snarare blir det 100% chans att du blir utslangd ur USA pa 10 ar om du forsoker soka uppehallstillstand.
Citera
2007-10-18, 17:22
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Det mesta är bollocks. Ha rena svenska papper så kommer du in. De SKRIKER efter folk. Flottan ligger på 80-procentig beläggning på fartygen. Många går dubbel vakt. Armén kallar in reserverna. Medelålders egenföretagare och vicesheriffer. Det är kaos.
Om det ar nagot som ar bollocks sa ar det vad du just lagger fram.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in