Citat:
Ursprungligen postat av
416.5hp
Skämtar du? Givetvis har de använt någon slags pump. En hävert kräver att den mottagande slangänden är under ytan på det givande kärlet. Man kan förstås tänka sig att man har ett trycksatt kärl under, då går det. Men så lär det inte ha gått till här.
Klart jag inte skämtar, jag var genuint nyfiken om jag missat någon form av skum "slangareffekt" som skulle kunna förklara hur det gått till. Speciellt när det börjar talas om "statisk elektricitet" och "fallhöjder" i tråden.
Enligt artikeln så är det polisen använder begreppet/ordet slanga. Så det kan ju vara slarvigt uttryckt av polisen.
Citat:
– Det var två män som försökte slanga bensin till ett fat som stod på ett släp. Något hände och det har började brinna, säger Morgan Connedal, vakthavande befäl hos polisen i Karlstad.
Min första chansning om hur det gått till är att de använt någon form av pump, troligen elektrisk och det är denna mekanism som på något sätt antänt bensinen.
Så det var väl jag som hängde upp mig på ordvalet i artikeln, för i min värld och som du även håller med om så är inte ordet/begreppet "Slanga" förenligt med det som troligen skett. Därför ville jag se om kunskapskällan de lux aka flashback hade ytterligare en hemlighet om världen att avslöja för mig. Tyvärr verkar det som att verkligheten fortfarande fungerar som jag antagit fram tills nu.