2017-01-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Vad har zigenare med saken att göra?

GMs är med stor sannolikhet zigenare.
Citera
2017-01-21, 00:39
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Finns det före och efter bild på dessa gossar?
Skulle gärna se efterbilder på dessa raggare/wt 😀
Citera
2017-01-21, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
GMs är med stor sannolikhet zigenare.

Finns inga zigenare i Säffle, bara WT/Raggare.

Hmm, märkligt att den ene redan är utskriven om det nu var så allvarligt som det stod.
Citera
2017-01-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Straffet här är inte proppertionerligt i förhållande till brottet.
Om dom överlever så är detta straff värre än döden.

Mig veterligen har de inte dömts sill något straff. Vad som är proppertioneligt till brottet finner du antagligen i straffsatsen för grov stöld, nog bör de allt få minst villkorlig dom för försök till grov stöld?

Vad dessa herrar har fått lida av är konsekvenserna av sitt eget agerande. Uppenbarligen var de redo att ta risken för de klirr i kassan som 2m3 bensin genererar.

Så prata inte termer straff, för det är inte utdömt ännu..
Citera
2017-01-21, 01:18
Medlem
Dom skulle ha slösat sin energi på hederligt arbete istället för sånt här, så hade dom sluppit bli brännmärkta för livet!
Citera
2017-01-21, 05:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Där är du! Tack! Det besvarade just min fråga.
Jag är nära släkt med en lastbilschaufför och han har aldrig haft några inbrott eller blivit av med bränsle. Jag kan länka till hans blogg, om du också vill "kolla på nätet" och läsa random nätpublicering som passar någons annans världsbild. Nä, vad ska man med statistik och vetenskap till när det räcker med sunda, helsvenska åsikter från ens egen umgängeskrets? Lyckligtvis tycker de precis likadant som en själv och då är det ju sant, eller hur?
Det verkar ju f ö vara en lysande (och väldigt avskräckande) idé att låta tanklocken vara olåsta. Det kanske man skulle tillämpa i hemmet också. Varför inte hänga en välkommenskylt på dörren också?

Den lindrigast skadade av gärningsmännen kom tydligen oförskämt lätt undan och har enligt mina källor redan skrivits ut från Linköping.

De flesta har varit med om dessa stölder, inte en gång utan många. Just att låsa tanklocken gör att de slår hål på tanken och slangar genom hålet.

Nej sådant här görs ingen offentlig statistik på så du får helt enkelt prata med folk som kör lastbil själv.

Din släkting verkar ha riktig tur men kanske aldrig parkerar bilen där det går komma åt den. Prata med de som kör längre distanser och sedan behöver parkera på ej övervakade platser.
Citera
2017-01-21, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BufordT.Justice
[i]

Om det skulle stämma, det som skrivits tidigare, att en av förövarna är delaktig i det där påhoppet på en gamling så är det i mina ögon definitivt en snabb och vacker rättvisa. Man ska helt enkelt vara lite mer ödmjuk inför livet och kanske inte leva runt och tro att man är chefen av Säffles undre värld...

"Säffles undre värld"

Men för att vara på topic så tillhör jag de som tycker "straffet" dvs dessa brännskador inte motiverar brottet.
Tragiskt att två unga människor kommer få dras med dessa skador hela livet.
Det känns nästan som det vore bättre att de dog knall fall med tanke på dessa skador och lidande!
Usch hoppas verkligen de får ett någorlunda värdigt liv
Citera
2017-01-21, 08:38
Medlem
Skottihuvets avatar
i den sämsta av världar hålls dessa kräk vid liv för kanske 80.000:- per dygn.

I den bästa avvärldar, stänger man av respiratorn och ställer ut dom på parkeringen samt ringer polisen för HÄFU.

Sen låter man någon (svensk) få en höftledsoperation som leder till högre livskvalitet istället.
Citera
2017-01-21, 09:08
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
här e ju bilskylten på bild, eller skylten på släpvagnen kanske där det fanns fat som rymde 2000 liter!
nån som vet hur man tar reda på ägare, kolla bild
http://www.vf.se/saffle/brand-vid-ok-tva-personer-brannskadade/

"Han uppger att polisen vet vilka männen är sedan tidigare."

lokala rednecks? trist brinna upp för att man försöker slanga bensin för 30 tusen ... ångrar sig nog

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Citera
2017-01-21, 10:58
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
"Säffles undre värld"

Men för att vara på topic så tillhör jag de som tycker "straffet" dvs dessa brännskador inte motiverar brottet.
Det känns nästan som det vore bättre att de dog knall fall med tanke på dessa skador och lidande!
Tveksamt om de haft ett värdigt liv hittills och det lär ju knappast bli bättre nu.
Citera
2017-01-21, 11:22
Medlem
BufordT.Justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
"Säffles undre värld"

Haha, ja den undre världen i Säffle är nog tämligen begränsad men tydligen existerar den alltjämt. 😁

Kan vara böjd att hålla med dig på punkten att en knall-och-fall-död kunde vara lämpligare för själva bränslestölden, om däremot påståendet angående överfall på en gammal människa stämmer så lutar jag mer åt bbq-kvällen.
Citera
2017-01-21, 12:55
Medlem
Biatchs avatar
Enligt rykte så sägs det att han Chr.... har avlidit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in