2017-01-20, 17:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Förstår inte hur man kan vara glad när två unga människor och deras anhöriga kommer lida på grund av denna dumhet resten av livet. Dessutom de enorma kostnader som detta medför för skattebetalarna, både för sjukvård och på grund av nedsatt arbetsförmåga om de nu ens överlever. Konsekvenserna blir mångfalt värre än om de lyckats med sin bensinstöld

Det enda positiva som kan komma ut av detta är att det kan avskräcka andra att göra samma sak.
Se det såhär:
De här gökarna hade kostat skattebetalarna, samhället och försäkringsbolag stora summor i vilket fall som helst.
Nu när de får ha det lite ont så känns det bättre för mig iallafall, liksom "valuta för pengarna" för oss som ändå får betala kalaset i vilket fall som helst.
Citera
2017-01-20, 17:17
Medlem
LeifD2s avatar
Från http://swedburn.se/om

Citat:
Allt fler med extremt svåra brännskador överlever. Tack vare framsteg inom hudodling, kirurgisk teknik och intensivvård kan även personer med 95-procentiga brännskador räddas sedan 10-15 år tillbaka.

Så dom överlever nog. Eftersom dom kunde ta sig från platsen för egen maskin är det nog inte så illa, vi får se om några veckor.
Citera
2017-01-20, 17:21
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, men nu var det inget straff som någon utdelat, utan det var en självförvållad olycka. Om någon skriver på Flashback att det är rätt åt dom har inget som helst samband med att det hände. Eller tror du att kommentarer här genom någon slags magi skulle påverka historien?
Jag tycket fortfarande att det är väldigt hemskt att tycka att det är rätt åt dom att bli antingen ihjälbrända eller halvt ihjälbrända och närmast invalidiserade för resten av livet. Mannen som verkar ha attackerat en rullstolsbunden kvinna (vet ej detaljerna) kan jag förstå, även om jag själv inte skulle önskat honom ett så grymt öde.

Citat:
Ursprungligen postat av rsg
Du skojar? Inte utvecklat konsekvenstänk?

Killen finns på lexbase sedan tidigare, är otroligt sugen på att hämta ut vad exakt han begått för dumheter. Learning by doing, han verkar ju redan ha varit på spisplattan och tafsat sedan tidigare och blivit bränd, utan att lära sig.

Att snacka om icke utvecklat konsekvenstänk om en 25 åring, herregud. Jag önskar absolut inte livet av honom men du kan ju inte mena att han inte borde ha lärt sig vid det här laget?

Trevlig helg!
Jag tror starkt på diagnoser, dålig uppväxt eller en kombination av de båda. Vetenskapens värld tog upp för inte så längesedan att 90%+ av de undersökta kriminella i de aktuella länderna (ej Sverige) hade blivit slagna av sina föräldrar som barn och bar dessutom på en specifik gen. De har ingen chans i ett normalt samhälle och jag tror verkligen att många av dessa har ett underutvecklat konsekvenstänk.

Man hade verkligen kunnat hoppas att kriminella hade lärt sig av sina misstag men då hade det inte varit såpass vanligt med återfallsförbrytare.

Trevlig helg på dig med
Citera
2017-01-20, 17:53
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCocaine666
https://m.facebook.com/christoffer.skan.3

Vissa skriver att en av dom är den killen :/
inte undra på att det går utför med sverige, bidrags- WT så det skriker om det. Skulle tro att tom somalier är mer välintegrerade än den här typen av slödder.
Citera
2017-01-20, 18:43
Medlem
Zigenare. Svenne står för notan i vanlig ordning.

Måna Svindlare: älskar att betala skatt.
Citera
2017-01-20, 19:00
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
är så dom kommer se ut.. troligtvis. Landstinget återställer bara funktionen, inte utseendet .. så kanske ännu värre.. dom skär bara ut ett hål där munnen borde sitta .. ett hål för varje öga om dom är kvar, och 2 hål för näsan i bästa fall.. Resten får man bekosta själv.

Räcker med att gå till en psykolog eller träffa en empatisk läkare för att de ska gå någon extra mil för att få kosmetisk kirurgi statligt betalat.

Folk som mår psykiskt dåligt av t.ex små bröst kan få plastikkirurgi betalat av staten likväl. Självklart inte en 18-årig blond bimbo som redan har C-kupa då utan mer extrema fall.
Så några problem för dem att få en näsa i trynet utan att betala hela notan själv ska inte vara några problem, trots att det åsamkats av ett brott.

Inte direkt så att det kommer göra dem särskilt mycket lyckligare kanske, de kommer vara förjävligt skadade mentalt och fysiskt i resten av sitt liv. En näsa tycker jag absolut att vi kan påkosta, om det får dem att kunna leva ett hederligt liv och betala för sig i framtiden och på så sätt betala tillbaka en liten del av kakan med skatt så är det värt det.

Deras straff är hårt nog.
Citera
2017-01-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Zigenare. Svenne står för notan i vanlig ordning.

Måna Svindlare: älskar att betala skatt.
Vad har zigenare med saken att göra?
Citera
2017-01-20, 20:28
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
En näsa tycker jag absolut att vi kan påkosta,

Ja, absolut! Jag tycker dessutom att man kan kosta på en extra lång modell.

Citat:
om det får dem att kunna leva ett hederligt liv och betala för sig i framtiden och på så sätt betala tillbaka en liten del av kakan med skatt så är det värt det.

Deras straff är hårt nog.

Något jobb lär det aldrig bli för dom här gossarna. Den ena är troligen i för dåligt skick, den andra verkar mera oklar, men intresset är nog inte på topp. Det har ju aldrig varit det innan. Man kanske kan konvalescensen få dom på andra tankar? Det har ju hänt förr att folk som varit med om riktigt svåra saker efteråt blir som helt andra personer, i regel till det bättre. Och så mycket svårare än så här blir det inte, om man skall ha en chans att överleva.

Allmänt: Självklart bör sjukvården (dvs skatten) bekosta det som behövs för att patienten skall kunna ha en rimlig chans till ett normalt liv. Där ingår, bland annat näsa. Går det inte att montera en av mdecinska skäl, så OK då, men i övrigt. Det gäller även trådens huvudpersoner.
Citera
2017-01-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har iofs inte angivits några procentsiffror vad jag vet, men vi är rätt duktiga på att få patienter med mycket omfattande brännskador att överleva. Inte ens vid 85%-iga brännskador är dödligheten 100%.

Ja, vi får se det positiva i situationen. Aktuell medicinsk personal får mer träning på svåra brännskador...
Citera
2017-01-20, 21:09
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, vi får se det positiva i situationen. Aktuell medicinsk personal får mer träning på svåra brännskador...

Jag tänkte samma sak. För att utveckla tankegången lite vill jag minnas att Svenska kirurgteam för kanske 10 år sedan brukade åka på "studieresor" till Sydafrika för att lära sig mer om skottskador, eftersom vi hade så lite skjutningar.

Idag är nog kompetensen inom den typen av vård något högre om man ser till riket som helhet.
Citera
2017-01-20, 21:39
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Om det var babbar,,,,,vilket det ned 99,9 % sannolikhet naturligtvis var...så ber vi för att de ej var svenska medborgare och därmed har rätt till sjukvård...detta kan kosta miljoners miljoner i värsta fall.....hoppas de utvisas.

Köp en lott , det är svenskar det handlar om.
Citera
2017-01-20, 21:45
Medlem
Pfaltzs avatar
Såna som slangar bensin, är det inte den lägsta formen av tjuveri? Snäppet under väskryckare, eller...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in