• 1
  • 2
2017-01-25, 20:52
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Klart mycket sitter i skallen! Strax över "normalvikt" men har typ 5år av rökning i bagaget. Till råga på det åker jag bil överallt (extremt dålig vana...) så ja, den är väldigt dålig trots att jag är vältränad annars.

Har f.ö. jäkligt svårt att tro att någon på 140kg som röker på daglig basis kan jogga 3km utan o stanna... om ens 1km utan o stanna så är jag väääldigt förvånad, makes no sense to me.

Rökning är väl inte att föredra om man vill ha upp konditionen men nån jävla måtta får det vara på att skylla på ciggen. Jag har rökt i över 20 år och är en helt OK löpare på motionärsnivå. Dina lungor läker inte magiskt för att du löptränar några gånger i veckan, inte heller pajar de så jävla mycket på 5 år. Du är ovan vid löpning helt enkelt
Citera
2017-01-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Rökning är väl inte att föredra om man vill ha upp konditionen men nån jävla måtta får det vara på att skylla på ciggen. Jag har rökt i över 20 år och är en helt OK löpare på motionärsnivå. Dina lungor läker inte magiskt för att du löptränar några gånger i veckan, inte heller pajar de så jävla mycket på 5 år. Du är ovan vid löpning helt enkelt
Det har du helt rätt i!
Citera
2017-01-27, 23:43
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Det har du helt rätt i!

Det har jag!

Nä men det är ju samma om du är ovan vid att lyfta skrot på gymmet, tekniken, småmuskler och kroppslig ovana gör att du inte kommer att orka ens i närheten av vad du rent muskel/styrkemässigt skulle kunna klara av. Är du ovan löpare kommer du att spänna dig, springa med axlarna klämda mot halsen, ta för långa kliv, andas fel eller göra något annat av alla tusen fel du kan göra för att löpningen ska bli jobbigare än vad den behöver vara. Det är klart att om du löptränar regelbundet så kommer din kropp, muskler och blodkärl anpassa sig till den nya träningen vilket gör att du blir snabbare och uthålligare på en annan nivå, men betydligt fortare kommer det att gå för dig att lära dig slappna av och andas bättre vilket gör att det blir lättare att springa även om du egentligen inte har fått en "starkare" löparkropp. Vilket delvis handlar om hur du uppfattar din egen kondition
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in