Citat:
Ursprungligen postat av
UltraMind
Spelar det någon större roll eller skiter du i det om det tar 4 månader istället för 3 månader?
Löpning i kombination med intervallträning.
Backar/trappor är ju effektivt. Men det beror ju på var du är någonstans, kanske du får börja med gång om du inte orkar löpa.
Antalet gånger i veckan har ju också betydelse för hur lång tid det tar. Två gånger i veckan känns ju lite. Kondition kan man träna mer eller mindre varje dag.
Så skit i tiden, kör bara.
Nej alltså det är rent teoretiskt, för mig sj bara. Spelar ingen större roll, bara intresse.
Problemet är att jag är väldigt seriös med min styrketräning och vill inte att den ska ta skada av löpningen. Därav varför jag kan klämma in 2 pass kondition i veckan och köra 4 pass styrka, 1 vilodag.
Eventuellt att man skulle kunna ta promenader osv, men just löp-pass ska jag endast ha 2. Det får ta den tid det tar med 2 pass, kan ju hända att jag får livets sug och kastar om mitt schema till 4 konditionspass om jag så önskar, inget är omöjligt!
Och ja, klart man KAN träna det varje dag .Men för att optimera styrketräningen bör man inte träna kondis varje dag

tack för alla svaren!