Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-17, 11:43
  #37
Medlem
Vi brukar käka pulled pork burgare med klyftpotatis på fredagar, Barnen får vanliga burgare

Förbereder allt innan jobbet så får det stå och puttra på hela dagen
Citera
2017-02-17, 13:01
  #38
Medlem
enfindams avatar
Det enklaste är nog färska räkor. Lägg i en skål - klart!
__________________
Senast redigerad av enfindam 2017-02-17 kl. 13:21.
Citera
2017-02-17, 13:04
  #39
Medlem
Briasccas avatar
Äter skaldjur nästan varje fredag (räkor, hummer, krabb, kräftor, allt beroende på säsong, ibland färskt, ibland fryst). Vill ha snabb matlagning!
Citera
2017-02-18, 08:29
  #40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Äter skaldjur nästan varje fredag (räkor, hummer, krabb, kräftor, allt beroende på säsong, ibland färskt, ibland fryst). Vill ha snabb matlagning!
Det är utmärkt mat; enkelt, gott, kalorisnålt och dessutom nyttigt!
Citera
2017-02-19, 17:10
  #41
Medlem
Incendios avatar
Gratänger eller annat som ger bra med lunch till helgen
Citera
2017-02-20, 16:51
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Fredagsbiffen! En rejäl ryggbiff per man (eller två!). Felix Pommes Strips som man tillagar i ugnen. Blå Band bearnaise/sås till det (1 påse räcker till 2 portioner, inte 4 som det står på paketen).

Det tar ca 20 minuter och blir garanterat gott och smakar i princip likadant var gång, precis som dina tacos TS.
Är du allvarlig när du säger att du har pulverbea till ett bättre kött???
Finns ju i så fall så mycket bättre färdiga beor att köpa, typ Lohmanders.
Citera
2017-02-20, 19:10
  #43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson88
Är du allvarlig när du säger att du har pulverbea till ett bättre kött???
Finns ju i så fall så mycket bättre färdiga beor att köpa, typ Lohmanders.

Eller så gör man en riktigt bea, det tar typ 10 minuter. Ett perfekt pyssel på en fredag.

Bearnaise är en sås som görs på bland annat smör. Lohmanders och liknande innehåller inte smör och borde inte ens få kallas bearnaise.
Citera
2017-02-20, 19:21
  #44
Medlem
nimbras avatar
Vad är det nu för fel på att öppna en burk fiskbullar och knäppa några Prippens blå från bolaget, ni krånglar till det..
Citera
2017-02-20, 20:19
  #45
Avstängd
https://www.youtube.com/watch?v=R8d7pXJ8ecg Kyckling på fredagar, nästan alltid..
Gör det gärna enkelt med klyftpotatis till och egen bea medan kycklingens tillagning varieras.
Citera
2017-02-21, 10:30
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Eller så gör man en riktigt bea, det tar typ 10 minuter. Ett perfekt pyssel på en fredag.

Bearnaise är en sås som görs på bland annat smör. Lohmanders och liknande innehåller inte smör och borde inte ens få kallas bearnaise.
Du tycker inte att Lohmanders smakar bättre än pulverbea?
Nu ville han ju inte lägga något jobb, sedan är ju det alltid en risk med att Bean skär sej.
Citera
2017-02-21, 11:51
  #47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson88
Du tycker inte att Lohmanders smakar bättre än pulverbea?
Nu ville han ju inte lägga något jobb, sedan är ju det alltid en risk med att Bean skär sej.

Vet ej, jag har aldrig ätit pulverbea. Däremot så har jag smakat typ Lohmanders och dess smak var verkligen inte optimal.

Och jag svarade på vad jag tycker är optimalt om man ska steka en fredagsbiff: en hemgjord bea. För mig är det inget "jobb" att slå ihop en bea, det är snarast en trevlig avkoppling efter arbetsveckan.
Citera
2017-02-21, 16:10
  #48
Medlem
paggans avatar
En förrätt som jag brukar göra är egna vitlöksbröd med mozzarella.:

- Skiva en baguette i ca 3 cm tjocka skivor. Det blir väl en 20 st.
- Blanda smör med pressad vitlök (3 klyftor) och färsk persilja.
- Bred på rikligt av vitlökssmöret på baguetteskivorna
- På med en fet skiva mozzarella
- In i ugnen tills osten smält.

Sen vill man inte ha någon huvudrätt
Jag säger som David Puddy. "Why does it always have to be a snack. Why can´t it be a meal"

https://www.youtube.com/watch?v=fJJLHACFLrU
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback