Citat:
Ursprungligen postat av
fushsia
Vad då krångla till det? Vi andra kanske inte vill äta exakt samma mat jämt. Som tacos varje fredag, och utan några som helst variationer. Äter ni samma mat alla andra dagar också? Som till exempel makaroner och köttbullar varenda måndag, korv stroganoff på tisdagar etc. Det vore riktigt trist och fantasilöst.
Jag älskar tacos, men skulle jag äta det en gång i veckan så skulle jag tröttna. Faktum är att jag åt tacos regelbundet tidigare, och tröttnade på det. Samma sak har hänt när jag har ätit andra maträtter för ofta. I vissa fall har det dröjt länge, ibland flera år, innan jag har varit sugen på att äta det igen. Kul för dig och din familj att ni inte har tröttnat ännu, och fortfarande uppskattar tacos en gång i veckan. Men alla är inte likadana.
Om du nu har ätit tacos varje fredag i 10 års tid, utan några som helst variationer, och vill fortsätta äta tacos varje fredag: varför startade du ens den här tråden och frågade om optimal fredagsmat?
Jag vet ju att jag har kommit på den optimala fredagsmåltiden men jag är ändå intresserad av att jämföra med er just för att få min åsikt bekräftad.
Om ni kommer på ett bättre förslag så är jag beredd att eventuellt äta något annat, men jag antar att ni inte lyckas.