2017-01-19, 01:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Man undrar ju hur du tror att kvinnors liv är, egentligen. Jag får varken vänner, relationer, utbildning, jobb, bostad, karriär, trygghet, pengar och vad mer du nu nämner kastade som presenter ner i mitt knä jag heller. Och i synnerhet inte med några garantier för är det en sak som är bergsäker här i livet så är det att några garantier, det gives icke!

Jag skulle gärna testa hur det är att vara i en manskropp pga att jag är en nyfiken typ, men de saker du räknar upp ser jag som normala för de flesta vare sig de är män eller kvinnor. Alla får vi kämpa för det vi tycker är viktigt, och alla kan vi förlora det på en sekund. Såna är villkoren och de kommer med på köpet när vi föds.
Snicksnack! Gå till en arbetsplats med övervägande killar och säg att du som tjej borde få förtur.
Oavsett om du är kvalificerad eller inte är chansen stor att det nappar. Gör det inte det, finns det headhunterföretag som söker enbart tjejer fast det är olagligt enligt lag.

(Ja, lagen verkar bara gälla killar)
En anmälan till DO gav inte ens ett svar.
Citera
2017-01-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Snicksnack! Gå till en arbetsplats med övervägande killar och säg att du som tjej borde få förtur.
Oavsett om du är kvalificerad eller inte är chansen stor att det nappar. Gör det inte det, finns det headhunterföretag som söker enbart tjejer fast det är olagligt enligt lag.

(Ja, lagen verkar bara gälla killar)
En anmälan till DO gav inte ens ett svar.

Snicksnack på dig själv, du! Vem fan har inbillat dig att det skulle vara så lätt för kvinnor? "Hej, jag är tjej och eftersom ni är mest killar som jobbar här så vill jag ha ett jobb fast jag inte är kvalificerad för något hos er." "Javisst, varsågod lilla fröken!"

Allvarligt. Det får fan finnas gränser för desinformationen här på sidan. Tror du verkligen på det där själv så har du värre vanföreställningar än den värsta radikalfeminist.

Headhuntingföretag brukar karaktäriseras av att de på uppdrag söker personer med speciella kvalifikationer för en särskild tjänst i ett företag, jag har aldrig hört talas om ett som söker enbart tjejer. Vilket företag var det?

DO ska ha register på alla handlingar som kommer in, kolla upp anmälan och fråga varför inget har hänt, vetja!
Citera
2017-01-19, 08:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag är glad att du tog upp Norah Vincent. En mycket gripande historia och helt bortg(l)ömd i Sverige. Som allt annat som går emot narrativet i vårt styrande skikt.

Inte ett enda ord om The Red Pill heller.
Ja. Jag har inte sett The Red Pill än, men det lustiga (eller tragiska) är att filmens historia bekräftar min världsbild om antidemokratisk feminazism, utan att man behöver se själva filmen.
Citera
2017-01-19, 08:57
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Allvarligt. Det får fan finnas gränser för desinformationen här på sidan. Tror du verkligen på det där själv så har du värre vanföreställningar än den värsta radikalfeminist.

https://www.google.se/search?q=%22s%C3%B6ker+enbart+m%C3%A4n%22

5 träffar varav ingen handlar om att något företag enbart söker män.

https://www.google.se/search?q=%22s%C3%B6ker+enbart+kvinnor%22

900+ träffar. Massor av jobbannonser med texten "Söker enbart kvinnor".

Kvinnor har dubbelt så stor chans som män med samma kvalifikationer inom teknik: http://www.pnas.org/content/112/17/5360.full.pdf

Om du kan det minsta tex Javascript, Python eller Xamarin så får du jobb före samtliga killar som söker samma tjänst.
Citera
2017-01-19, 09:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Man undrar ju hur du tror att kvinnors liv är, egentligen. Jag får varken vänner, relationer, utbildning, jobb, bostad, karriär, trygghet, pengar och vad mer du nu nämner kastade som presenter ner i mitt knä jag heller. Och i synnerhet inte med några garantier för är det en sak som är bergsäker här i livet så är det att några garantier, det gives icke!

Jag skulle gärna testa hur det är att vara i en manskropp pga att jag är en nyfiken typ, men de saker du räknar upp ser jag som normala för de flesta vare sig de är män eller kvinnor. Alla får vi kämpa för det vi tycker är viktigt, och alla kan vi förlora det på en sekund. Såna är villkoren och de kommer med på köpet när vi föds.
Antingen är du groteskt fet, eller så ljuger du. Du kan ha en relation och all den trygghet det innebär inom en vecka om du registrerar dig på en datingsida. Du kommer aldrig behöva ta första steget heller.
Citera
2017-01-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Vi leker med tanken att du vaknar upp en morgon och erbjuds möjligheten att helt byta livsförutsättningar. Du har möjligheten att antingen leva som du hitintills gjort eller möjligheten att leva med manliga livsförutsättningar istället.
Du behåller din sociala nivå, din personlighet, samma nivå på utseende. Du har precis samma personliga grundförutsättningar och du förblir en kvinna rent biologiskt men ditt kön är något som inte innebär att du behandlas annorlunda än män.

Vad definierar då manliga livsförutsättningar?
Du får ett större egenansvar och möjligheten att göra vad du vill med ditt liv. Du byter bort en social grundtrygghet i form av väninnor, pojkvän och andra sociala kontakter och nu är det upp till dig att skapa din egna sociala samvaro. Det finns inga garantier och du måste ta för dig och vara driven för att lyckas bygga upp ett socialt trygghetsnät. Få människor kommer visa dig intresse så det är upp till dig att inleda relationer annars riskerar du att bli ensam.
Män i grupp är oftast lättsamma att hänga med, och oftast så kan man känna sig välkommen när man väl accepterats även om man inte passar in helt. Det är oftast högt i tak och män emellan har en rätt lättsam relation till varandra - på gott och ont. Den lättsamma relationen kan innebära att relationer ofta stannar på en ganska ytlig nivå.

Konkurrensen kan upplevas som hårdare inom många områden och är du inte driven och utåtriktad får det ofta direkt konsekvenser - då hamnar man efter. De män som lyckas ta sig till toppen är ofta de som är bra på att knyta sociala kontakter och har en bra egen drivkraft, en vilja att lyckas. De män som saknar dessa förmågor drabbas inte bara på så sätt att de inte når lika långt utan oftast att de hamnar på de lägre stegen på samhällstrappan. Som man kan du vinna mer men fallet är också högre om du misslyckas. Naturligt så har du inte något vidare bra skyddsnät under dig.

Män riskerar i högre utsträckning att bli barnlösa, få uppleva skilsmässor som de själva inte initierat, bli hemlösa, fler män lyckas ta livet av sig.
Å andra sidan kan män ibland ta livet med en klackspark och leva mer kravlöst. Det blev kanske inte som man tänkt sig men jag har en inre självsäkerhet och jag kan ägna mig åt mina intressen - det som berikar mitt liv.

Släpp diskussionen fri!
Finns det kvinnor därute som skulle vilja leva 100% som män gör?
Vad säger ni som kallar er feminister, är det som män ofta lever som ni också skulle vilja leva?

Märklig TS.

Kan förstå att du hellre vill leva som kvinna eftersom du verkar tro att kivnnor varken behöver tänka på att vårda sina sociala kontakter, skaffa nya sociala kontakter, skaffa karriär, konkurrera med andra, tänka på hyran eller i egentlig mening behöver tänka på eller ta ansvar för nått alls.
Allt bara ramlar ner i skallen på kvinnor helt gratis.

Vet du, tror kanske att du har fått något om bakfoten där.

Jag tror motsatt övergång skulle upplevas betydligt mer traumtiskt för män än tvärtom.
Kivnnor har inbillar jag mig ganska bra överblick över hur män lever. Män är ju normen remember, deras liv skildras ingående överallt. Många män däremot verkar helt sakna förmågan att ens föreställa sig kvinnors världar, vilket TS som sagt just bevisade.
Senast redigerad av Merapi 2017-01-19 kl. 09:31.
Citera
2017-01-19, 09:28
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Allt bara ramlar ner i skallen på kvinnor helt gratis.

Vet du, tror kanske att du har fått något om bakfoten där.

http://www.starta-eget.se/ordlista.php?ord=bidragkvinnor

Är du kvinna kan du ha det lite extra lätt att få starta egetbidrag eftersom kvinnor som varit utan sysselsättning en länge tid ses som en prioriterad grupp för att få starta eget bidrag.
Citera
2017-01-19, 19:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Snicksnack på dig själv, du! Vem fan har inbillat dig att det skulle vara så lätt för kvinnor? "Hej, jag är tjej och eftersom ni är mest killar som jobbar här så vill jag ha ett jobb fast jag inte är kvalificerad för något hos er." "Javisst, varsågod lilla fröken!"

Headhuntingföretag brukar karaktäriseras av att de på uppdrag söker personer med speciella kvalifikationer för en särskild tjänst i ett företag, jag har aldrig hört talas om ett som söker enbart tjejer. Vilket företag var det?

DO ska ha register på alla handlingar som kommer in, kolla upp anmälan och fråga varför inget har hänt, vetja!
Vad är det för desinformation du pratar om? Det låg precis uppe som ett seriöst lagförslag, smartypants, men som tur är slogs det ner i sista sekund. De har inte totalt världsherravälde ännu, men tillräckligt för att göra livet surt för mer än halva befolkningen.
http://www.womenexecutivesearch.se/
Ett tips...
Celenos var bättre, men han hann före.
Citera
2017-01-19, 19:18
Medlem
Citat:
Vad är det för desinformation du pratar om? Det låg precis uppe som ett seriöst lagförslag, smartypants, men som tur är slogs det ner i sista sekund. De har inte totalt världsherravälde ännu, men tillräckligt för att göra livet surt för mer än halva befolkningen.
http://www.womenexecutivesearch.se/
Ett tips...
Celenos var bättre, men han hann före.

Så om någon kommer med ett förslag så innebär det att det är så saker är med andra ord enligt dig?

Även när förlagen inte gått igenom?
Citera
2017-01-19, 19:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja. Jag har inte sett The Red Pill än, men det lustiga (eller tragiska) är att filmens historia bekräftar min världsbild om antidemokratisk feminazism, utan att man behöver se själva filmen.
Jag satt och tittade på en intressant livestream från Norwich, där Cassie Jaye visade upp den och hade lite eftersnack. Riktiga tungviktare på plats faktiskt.
Notera gärna hur otvungen diskussion blir när man pratar utifrån respekt och förståelse och inte en ideologisk övertygelse.
Citera
2017-01-19, 19:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så om någon kommer med ett förslag så innebär det att det är så saker är med andra ord enligt dig?

Även när förlagen inte gått igenom?
Ja, det finns en stor grupp människor som är för ett sånt förslag. Alltså finns idén, helt korrekt.
Så är det. Får man gissa, så faller det på att de som föreslår inte riktigt har rätten att utöva den sortens makt på privata näringsidkare. De kan inte tvingas av staten att anställa en viss grupp av människor. Det är att utöva makt över privata företag ett steg för långt.
Eller såhär:
http://www.dn.se/ekonomi/regeringen-drar-tillbaka-forslag-pa-kvotering-i-bolagsstyrelser/
Citera
2017-01-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
https://www.google.se/search?q=%22s%C3%B6ker+enbart+m%C3%A4n%22

5 träffar varav ingen handlar om att något företag enbart söker män.

https://www.google.se/search?q=%22s%C3%B6ker+enbart+kvinnor%22

900+ träffar. Massor av jobbannonser med texten "Söker enbart kvinnor".

Kvinnor har dubbelt så stor chans som män med samma kvalifikationer inom teknik: http://www.pnas.org/content/112/17/5360.full.pdf

Om du kan det minsta tex Javascript, Python eller Xamarin så får du jobb före samtliga killar som söker samma tjänst.

Men tror du OCKSÅ på att jag som tjej kan knata upp till närmaste företag med övervägande manlig personal och kräva att få jobb där helt okvalificerad bara för att jag är tjej, OCH DE SÄGER JAVISST!? Vad lever ni i för värld? Har ni aldrig jobbat själva eller ens besökt era föräldrars arbetsplatser? Det funkar liksom inte så!

De flesta passar sig nog för att skriva "söker enbart män/kvinnor" eftersom det just är lite knepigt ur diskrimineringssynpunkt. Det finns mer att hitta under "gärna manliga/kvinnliga sökande". Det var för övrigt många av länkarna under dina sökningar som inte hade något med jobb att göra, vet inte om du såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in