Idag besökte jag en butik ifrån den sjukt dekadenta affärskedjan Willys, för att där tillsammans med dom andra lodisarna gå omkring och rota i hyllorna. I trängseln framför disken med charkvarorna lyckades jag fiska åt mig ett paket ”saltkött”, vilket tydligen avses fungera som smörgåspålägg av något slag. Jag hade aldrig provat denna ”delikatess” ifrån Willys tidigare och det var ett närmast högtidligt ögonblick här hemma vid köksbordet förut när jag applicerade den första skivan saltkött på en bit barkis. Efter den första rejäla tuggan började jag associera smaken till en annan typ av ”salt kött”, nämligen FITTA.
Jag blev lite konfunderad och tog ett par tuggor till…och se på fan…det smakade verkligen FITTA på riktigt, alltså. Nöjd och belåten efter denna upptäckt åt jag således det nyfunna pålägget utan bröd för att inte gå miste om den förträffliga smakupplevelsen…och det blev en riktigt trevlig måltid.
Så om ni tycker om smaken av fitta i munnen vid köksbordet så kan jag tipsa er om saltköttet ifrån Willys. Skall nog ringa butiksföreståndaren och tipsa honom om en reklamkampanj i detta ärende.
Kanske någon som har provat saltköttet och inte håller med mig? Det kanske var så att det var ett unikt och exklusivt exemplar som jag fick tag på?…Eller också kan det ha varit så att dom har haft personalfest i charken i dagarna.