2017-02-07, 14:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM visste vad som skulle göras.

Citat:
Ursprungligen postat av Disalicious
Hon har drunknat, alltså var hon vid liv när hon hamnade i vattnet. Om man inte kan bevisa att TMO själv har kastat henne i vattnet så kan de ju påstå att han lämnat henne på land och att hon sedan själv gått och drunknat. Så jävla skruvat alltihop. Det är en stor nackdel att hon drunknade om man kan uttrycka sig så.

Att bevisa att MGM har kastat BO i vattnet kommer inte att bli lätt. Själv nekar han till allt och kommer aldrig någonsin att erkänna inblandning i hennes död.

Att hon drunknade är verkligen till stor nackdel för att kunna få någon fälld.

MGM verkar ha vetat precis vad han skulle göra. Hennes kläder borta och hennes kropp har "tvättats" under en dryg vecka i havet.

Utgår man från vi känner till så ser det verkligen inte lysande ut för att ens kunna få TMO. Misstänkte att det skulle gå på det här sättet när NO blev frisläppt.

Hoppas innerligen att polisen har mera som vi inte känner till så att det går att få åtminstone en av dessa båda fälld.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-02-07 kl. 15:25.
Citera
2017-02-07, 14:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Näsblod.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Polisen har sagt att de inte är säkra på om något vapen har använts om jag inte missminner mig. Han kan ha använt nävarna, om hon slogs blodig först för att sedan bli strypt, varför inte bara det sistnämnda. Har polisen uttalat sig om skador på kroppen? Om inte så kan som sagt blodet kommit i samband med våldtäkt.

Blodet i bilen kan också ha uppkommit genom kraftigt näsblod. Kanske erhöll hon ett kraftigt knytnävsslag på just nästan?
Citera
2017-02-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Blodet i bilen kan också ha uppkommit genom kraftigt näsblod. Kanske erhöll hon ett kraftigt knytnävsslag på just nästan?

Ja, precis, nävarna kan ha använts, det kan vara näsblod.
Citera
2017-02-07, 15:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mordet är det primära!

Citat:
Ursprungligen postat av LeffeAlonzo
Dödsorsak drunkning.

Enligt uppgifter igår avled BO genom drunkning.
Det skulle alltså kunna innebära MGM kan komma undan detta avskyvärda brott väldigt billigt

Försvaret kommer naturligtvis hävda att BO var vid liv när MGM lämnade henne och att BO sen har drunknat. MGM skulle alltså rent teoretiskt kunna komma undan med misshandel/människorov/vållande till annans död istället för mord/dråp/våldtäkt.
Jag hoppas verkligen att polisens utredning, åklagarens framställan och de isländska lagarna kan få MGM fälld för mord för det är vad det handlar om. Det vore helt enkelt fruktansvärt om GM kommer undan med någonting annat än mord i detta fall.

Exakt vad det skulle kunna innebära!

Du har helt rätt. Det vore verkligen fruktansvärt om MGM kommer undan mord i detta fall.

Vi får hoppas på polisutredningen. Vi vet inte vad denna kan innehålla? I allra värsta fall kanske TMO inte alls kommer att kunna bli dömd för något gällande inblandningen i hennes död? Det gäller ju att kunna bevisa denna inblandning.

Däremot 23 kilo hasch blir han ju dömd för men haschet är det sekundära. Mordet är det primära!
Citera
2017-02-07, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Antagligen (uppenbarligen) trodde TMO att han hade dödat henne helt när hon blev medvetslös av strypningen. Han har ju sen klätt av henne (?) och kastat henne i vattnet. Blodet kan lätt komma från slag med händerna. NO vet garanterat mer än vad han har berättat. Funderade på möjligheten att allt var frid och fröjd i bilen innan hon kanske kräktes och TMO (och eventuellt NO) blev arga och slog henne? Inte omöjligt med sådana aggressionsproblem, det är ju uppenbarligen en redan flippad person. Är intresserad av ifall de kunnat avgöra om sexuella övergrepp skedde. Kan inte ens föreställa mig vad hennes föräldrar går igenom. RIP Birna.

Eller så har han inte brytt sig. Meningen var ju att ta livet av henne ändå.

Han har ju bara några timmar på sig att fixa allt; övergrepp, göra sig av med kropp och kläder (undrar om inte kläder lätt flyter på vattnet? Hur gör man sig av med dem enklast och säkrast?), inhandla rengörings attiraljer ( vet han var det finns butiker?), rengöra bilen, göra sig av med rengöringsgrejorna (plastflaska kanske som flyter, vad gör man med den?), köra många mil och reka för att sedan hinna återvända i tid för att lämna bilen åter. Låter lite stressigt.

Man hoppas att GM slarvat i stressen, att något flyter i land, dyker upp på en strand. Förhoppningsvis med fingeravtryck eller DNA.

Undrar också om avklädningen var i sexuellt syfte? Verkar omständligt att klä av B, för att sedan ha en massa kläder som ska tas om hand också. Varför inte klä på henne igen?
Eller var det för att kroppen inte skulle flyta, utan sjunka??

Under något stadium borde B ha blivit försvarslös genom våld. Känns inte omöjligt att Birna sätter till motstånd, sparkar, river, biter, slår eller på annat sätt försvarar sig. Detta borde lämna märken någonstans på MGM. Undrar?

Måste vara fruktansvärt för hennes föräldrar nu. Att behöva tänka på allt hennes lidande innan hon gick en hemsk död till mötes.
Citera
2017-02-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så har han inte brytt sig. Meningen var ju att ta livet av henne ändå.

Han har ju bara några timmar på sig att fixa allt; övergrepp, göra sig av med kropp och kläder (undrar om inte kläder lätt flyter på vattnet? Hur gör man sig av med dem enklast och säkrast?), inhandla rengörings attiraljer ( vet han var det finns butiker?), rengöra bilen, göra sig av med rengöringsgrejorna (plastflaska kanske som flyter, vad gör man med den?), köra många mil och reka för att sedan hinna återvända i tid för att lämna bilen åter. Låter lite stressigt.

Man hoppas att GM slarvat i stressen, att något flyter i land, dyker upp på en strand. Förhoppningsvis med fingeravtryck eller DNA.

Undrar också om avklädningen var i sexuellt syfte? Verkar omständligt att klä av B, för att sedan ha en massa kläder som ska tas om hand också. Varför inte klä på henne igen?
Eller var det för att kroppen inte skulle flyta, utan sjunka??

Under något stadium borde B ha blivit försvarslös genom våld. Känns inte omöjligt att Birna sätter till motstånd, sparkar, river, biter, slår eller på annat sätt försvarar sig. Detta borde lämna märken någonstans på MGM. Undrar?

Måste vara fruktansvärt för hennes föräldrar nu. Att behöva tänka på allt hennes lidande innan hon gick en hemsk död till mötes.

Jag tror att avklädningen hade sexuellt syfte, åtminstone delvis avklädning, om inte hela kan havet fått av t.ex överdel.
Tror inte att kroppen dumpades där den hittades, men om den gjorde det kan syftet med avklädningen vara att ta bort kläderna för att förhindr att ev. spår på kläderna hittas.
Senast redigerad av helsan 2017-02-07 kl. 15:26.
Citera
2017-02-07, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Polisen har sagt att de inte är säkra på om något vapen har använts om jag inte missminner mig. Han kan ha använt nävarna, om hon slogs blodig först för att sedan bli strypt, varför inte bara det sistnämnda. Har polisen uttalat sig om skador på kroppen? Om inte så kan som sagt blodet kommit i samband med våldtäkt.

Ja, varför? Det tänkte jag på också.
Kan det berott på att Birna plötsligt fått för sig att lämna bilen ( upptäcker att de inte är på väg hem), fly från ett övergrepp eller dyligt. Blir slagen på något sätt.

Kanske detta hänt när NO inte varit närvarande eller tillräknelig och TMO velat "mörka" det som hänt för NO. För att sedan avsluta arbetet( genom strypning) efter det att NO lämnat bilen.
Citera
2017-02-07, 18:35
Medlem
Citat:
Jag tror att avklädningen hade sexuellt syfte, åtminstone delvis avklädning, om inte hela kan havet fått av t.ex överdel.
Tror inte att kroppen dumpades där den hittades, men om den gjorde det kan syftet med avklädningen vara att ta bort kläderna för att förhindr att ev. spår på kläderna hittas.

Jag tror att detta är ett mord med sexuella förtecken varför hon säkerligen var delvis avklädd av förgriparen. Att sedan avlägsna kläderna totalt kan ha många syften t.ex. att han avsatt DNA, ev blod mm.

Som jag förstått hade hon spår av strypning på halsen. Att hon själv skulle klätt av sig, tagit stryptag på sig själv samtidigt som hon medvetslös kastar sig i havet och druknar förefaller osannolikt.

Mest troligt tror jag man kommer fram till att allt tyder på att hon bragts om livet av annan.

TO har en rejäl förklaringsbörda framför sig. Han har många timmar att redogöra för.
Citera
2017-02-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, varför? Det tänkte jag på också.
Kan det berott på att Birna plötsligt fått för sig att lämna bilen ( upptäcker att de inte är på väg hem), fly från ett övergrepp eller dyligt. Blir slagen på något sätt.

Kanske detta hänt när NO inte varit närvarande eller tillräknelig och TMO velat "mörka" det som hänt för NO. För att sedan avsluta arbetet( genom strypning) efter det att NO lämnat bilen.

Det fetstilta.
Ja, det är möjligt att så har skett.
I så fall något NO vet, tror jag.

B gjorde förmodligen motstånd om övergrepp har skett, hon kan ha blivit slagen för att bli medgörlig.
Citera
2017-02-07, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Lite info från 6/2-17 om NO från hans försvarsadvokat

http://www.visir.is/segir-manninn-hafa-verid-samstarfsfusan-fra-upphafi/article/2017170209227

Jag kanske är blåögd, men jag vill gärna tro att NO är helt oskyldig, i alla fall till mord, våldtäkt och att inte ha ingripit för att hjälpa Birna om det hade behövts.

Man skulle kanske kunna förstå och förlåta honom för att han håller inne med information av rädsla för att själv åka dit.

Detta enbart förstås om denna information inte innebär att han kunde ha avbrutit något innan det som hände, hände. Eller att TMO går fri.

Tycker att med tanke på att han nu verkar helt knäckt, skulle det vara konstigt om han skulle sitta och ringa sina sista samtal 06.03 och 06.04 till M, med vetskapen om att Birna kanske låg allvarligt slagen eller våldtagen i bilen. Stämmer inte med den bild man får av honom via media. Då skulle han vara en god skådespelare.

Men kan förstås ha helt fel.
Citera
2017-02-07, 19:24
Medlem
Det är ändå en ganska stor nackdel för TMO att han hela tiden (om han nu gjort det) hävdat att han aldrig ens sett Birna, någonsin och allra minst att hon åkt i bilen.

Nackdelen blir om han nu ändrar sin histora till ja jo hon var ändå med i bilen men jag lämnade henne på stranden. Det är inte bra, nu vet rätten att han ljuger.

En annan nackdel är att de fann Birnas blod i bilen. Och han köpte klorin eller annat rengöringsmedel för att sopa igen spår, varför gjorde han det?

Man kommer, tror jag nog kunna sätta dit honom för mord då ingen annan än dessa två ens existerar runt Birnas mord.
Senast redigerad av Singoallaa 2017-02-07 kl. 20:10.
Citera
2017-02-07, 19:58
Medlem
"å på källan till kameran övervaka handeln takten Hvaleyrarbraut Hafnarfjordur ödesdigra lördag morgon där han är att köpa rengöringsmedel och annan utrustning för rengöring. Avsaknaden av en bekännelse i fallet, men bevisen i högen upp"

http://www.visir.is/sest-thrifa-rauda-kia-rio-bilinn-ad-innan-og-utan-a-bryggjunni/article/2017170209091
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in