2017-01-17, 21:49
Medlem
Hej! Googlat som tusan men hittar faktiskt ingen annan kille som haft detta problemet med återkommande svampinfektioner. Första jag fick var säkert för innan ett år sedan, aldrig gått till läkare utan det försvinner av sig själv efter några dagar.

Sätter sig ibland i ljumskar och under förhud med vit beläggning och rött ollon varje gång med olika kraft, ibland går det någon vecka eller en månad men sen kommer det en omgång till. Dags att få bot på detta nu.

Styrketränar och har stora ben och därför är kanske mina byxor något tighta tänker jag, läst att detta kan påverka någonstans men har även provat perioder med enbart slappa byxor och märker ingen skillnad där. Tränade mycket med tights förrut, också provat att vara utan dessa men problemet är fortfarande återkommande. Tråkigt liv och onanerat mycket och trodde mig se paralleller till detta med svampen också men har även provat att vara utan detta 50 dagar som längst och inte ens det fungerar!

Ingen könssjukdom utan jag har bara haft sex med en tjej och haft flickvän i över 4 år, hon har inga besvär.

Någon som känner igen sig? Vad göra?
Citera
2017-01-17, 22:21
Medlem
beardbraids avatar
Ett husmorsknep som funkar är mjällshampo. Fungicid som fungicid typ.
Citera
2017-01-17, 22:28
Medlem
StigAllans avatar
Det är tjejen som har svampen i svampgrottan.
Hade en sådan brud tidigare och samma symptom som dig.
Nu är jag besvärsfri.
Citera
2017-01-17, 23:54
Medlem
Hemorojder? anal-fissur?

daktakort salva receptfri
Citera
2017-01-18, 01:02
Medlem
Klarabella79s avatar
Behandla svampen i minst 3 dagar med pevaryl eller canestensalva. Tvätta ALLA dina underkläder i minst 60 grader. Sök läkare om besvären inte går över 10 dagar efter din behandling med salva. Undvik tajta kläder i syntet
Citera
2017-01-18, 11:31
Medlem
Ygrittes avatar
Köp salvan Cortimyk (innehåller svampdödande+mild kortison. Kortison kan lindra klåda) och smörj med, samt köp en tablett svampdödande på apoteket som heter Diflucan (generika finns som är billigare, kolla efter "Fluconazol"). Det är en tablett i engångsdos som brukar vara effektiv.

Män har sällan svamp utan "anledning". Din tjej kan ha symtomfri svamp - det är vanligt, så köp en tablett Fluconazol till henne med. Avstå sex en vecka och tvätta alltid underkläder i 60 grader. Sov gärna nakna så det får lufta och undvik sötsaker (svamp får näring av socker, därför diabetiker drabbas oftare).
Partnerbehandling är standard vid återkommande problem eftersom man tenderar "kasta" svampinfektionen mellan sig.

Edit: Tips, Flukonazol är billigast på apotea.se http://www.apotea.se/fluconazol-hexa...rd-150-mg-1-st
Senast redigerad av Ygritte 2017-01-18 kl. 11:50.
Citera
2017-01-18, 17:12
Medlem
Om du har en bra läkare kolla om dom kan skriva ut flukonazol åt dig också. Den receptfria endos varianten är rena rama rånet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in