• 1
  • 2
2017-01-17, 13:26
Medlem
Det är ju så obehagligt när kalsongerna har en söm i mitten framtill där ollonet ska vila i kalsongen.
Så hur gör ni som är omskurna, vilka kalsonger köper ni? Jag behöver lite tips.

Eller tycker ni inte det är oskönt med söm mot ollonet?
Citera
2017-01-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Det är ju så obehagligt när kalsongerna har en söm i mitten framtill där ollonet ska vila i kalsongen.
Så hur gör ni som är omskurna, vilka kalsonger köper ni? Jag behöver lite tips.

Eller tycker ni inte det är oskönt med söm mot ollonet?

Lägg den vid sidan av sömmen?
Citera
2017-01-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Lägg den vid sidan av sömmen?

Funkar inte. Inom loppet av några minuter ligger ollonet mot sömnaden igen, tro mig.....

Men jag vill gärna höra från er som är omskurna, hur gör ni?
Citera
2017-01-17, 14:39
Medlem
Stygotiuss avatar
I USA är ju en majoritet av männen omskurna, samtidigt som mycket löst sittande/pösiga boxerkalsonger är populära. Har du provat sådana?
Citera
2017-01-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
I USA är ju en majoritet av männen omskurna, samtidigt som mycket löst sittande/pösiga boxerkalsonger är populära. Har du provat sådana?

Yes jag har provat boxer med, men det är nästan ännu värre, jag lovar dig.

Finns det inga omskurna män på Flashback som vill svara?
Citera
2017-01-17, 20:21
Medlem
På följande ser sömmen ut att vara ganska långt ner, är det också besvärande? https://www.bonprix.se/produkt/maxik...-svart-915072/
Citera
2017-01-17, 22:21
Medlem
Är du nyligen omskuren? Man tappar mycket av känseln när man är omskuren så det där problemet avtar efter ett par månader..
Citera
2017-01-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
På följande ser sömmen ut att vara ganska långt ner, är det också besvärande? https://www.bonprix.se/produkt/maxik...-svart-915072/

Tack för tipset, men nej de funkar inte heller. Har provat dem och ollonet ligger
och skaver mot alla slags sömmar som är där framme där man har snoppen. Skit-oskönt.
Citera
2017-01-19, 14:24
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Funkar inte. Inom loppet av några minuter ligger ollonet mot sömnaden igen, tro mig.....

Men jag vill gärna höra från er som är omskurna, hur gör ni?

För mig skaver det inte om det sitter tajt mot paketet. Hatar lösa kalsonger där ollonet hänger runt och kan skava mot saker.

Har några kalsonger som jag slängt pga att de haft för strävt tyg samt varit för stora.

Har nog inga med söm rakt på, låter oskönt oavsett omskärelse eller ej?
Citera
2017-01-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem

Skulle aldrig någonsin köpa tajta underkläder (eller tajta kläder rent generellt), en komfort fråga för mig.
Men pröva pösiga boxers, bästa köpet jag gjort (ja, jag är omskuren).

Exempel: http://kalsongerpanatet.se/produkt/h...shorts-3-pack/
Citera
2017-01-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
För mig skaver det inte om det sitter tajt mot paketet. Hatar lösa kalsonger där ollonet hänger runt och kan skava mot saker.

Har några kalsonger som jag slängt pga att de haft för strävt tyg samt varit för stora.

Har nog inga med söm rakt på, låter oskönt oavsett omskärelse eller ej?

Har du inga med söm rakt på? Vad i helsefyr heter de kalsongerna du köpt?
Jag skapade den här tråden i "Köpråd av en anledning.....
Citera
2017-01-22, 01:07
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Har du inga med söm rakt på? Vad i helsefyr heter de kalsongerna du köpt?
Jag skapade den här tråden i "Köpråd av en anledning.....

Inga är väl en överdrift.

Just nu bär jag ett par vita från H&M som sitter tight. De har söm ser jag här. Men jag kan med enkelhet lägga paketet bredvid sömmen och det stannar där.

Nyckeln är tyget som är jäkligt mjukt. Sömmen känns inget vidare ändå, har inte tänkt på den.

Dock fick jag ett par kalsonger köpta på NK för typ 300 kr utan söm. De känns likadant ungefär bara för att tyget är mjukt.

Mitt tips är väl att du söker upp nått liknande i butik. Kolla vart sömmen går och köper utan söm.

Inte svårare än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in