2017-01-16, 23:19
Medlem
AlbusPercivals avatar
Hejsan!

Jag har sedan 3-4 månader tillbaka arbetat som resurs i en privat ägd skola. Denna privat ägda skolan är totalt kaos allt från ledning till elever. Jag har arbetat som resurs i skolan men har oftast fått vara lärare för hela klassen då den riktiga läraren varit sjuk (de tillkallar ALDRIG vikarier osv)

Iallafall jag får 22.000 sek i lön och efter skatt blir det 17.400.

Nu har läraren sjukskrivit sig igen och jag har fått ta hand om hela klassen ensam (utan någon planering) är det rimligt då att kräva mer i lön för dessa två veckor? Skolan har varit riktigt snål och inte velat anställa mig då de oftast klagar på att de inte har ekonomiskt stöd även fast de anställt flera andra personer (jag har fått mycket beröm av massa personal samt föräldrar) men jag förstår inte syftet med att anställa en icke svensk talad man istället för mig.
Citera
2017-01-16, 23:34
Medlem
hieroboams avatar
Låter som att du blir utnyttjad, börja sök ett annat jobb. Vill dom inte ge fast anställning efter en månad är det nog för att de vill använda dig och sen sparka dig innan provtiden är över, och ta in någon annan som de kan utnyttja. Du kan ju prova att be om fast anställning eller löneförhöjning, men jag antar att du inte har lärarlegitimation så varför skulle de vilja ha dig när de kan ta in någon annan som inte gnäller eller ber om högre lön än?
Citera
2017-01-16, 23:40
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Låter som att du blir utnyttjad, börja sök ett annat jobb. Vill dom inte ge fast anställning efter en månad är det nog för att de vill använda dig och sen sparka dig innan provtiden är över, och ta in någon annan som de kan utnyttja. Du kan ju prova att be om fast anställning eller löneförhöjning, men jag antar att du inte har lärarlegitimation så varför skulle de vilja ha dig när de kan ta in någon annan som inte gnäller eller ber om högre lön än?

Jag har ingen provtid. Jag har ingenting påskrivet. Det ända jag har påskrivet är ett papper där det stod att jag enbart skulle vikariera i två veckor som resurs sedan har dem bara sagt till mig stanna kvar månaden ut osv..

Nu har dom sagt till mig att en resurs är sjukt och att de behöver mig till 10e Mars och då accepterade jag det utan att skriva på något. NU är läraren sjukt och jag har hand om klassen ensam i två veckor ska man kräva extra betalt och i så fall hur mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in