2017-01-18, 12:22
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Att dessa lokalpolitiker från SD aldrig lär sig. Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens komma på tanken och skriva något som "jag ska konvertera till islam och börja våldta feminister" och "betala araber för att våldta feminister" helt öppet i sitt eget namn på sociala medier?

Man måste ju ligga på en väldigt låg intelligensnivå för att skriva något sådant. Nu får fan SD ta och göra sig av med idioterna i partiet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister

Tycker ändå antalet idioter i partiet har minskat markant. Dessa smurfar plockar ju bort sig själva genom sina beteenden. Näst på kö är väl ekeroth om han fälls för misshandel. Tror dock inte detta skadar partiet utan snarare ökar stödet bland ''vanligt folk'' eftersom ekeroth varit den mest extreme, trots att han är den som jobbar hårdast bland politikerna i partiet.
Citera
2017-01-18, 13:55
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Att dessa lokalpolitiker från SD aldrig lär sig. Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens komma på tanken och skriva något som "jag ska konvertera till islam och börja våldta feminister" och "betala araber för att våldta feminister" helt öppet i sitt eget namn på sociala medier?

Man måste ju ligga på en väldigt låg intelligensnivå för att skriva något sådant. Nu får fan SD ta och göra sig av med idioterna i partiet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister

Det tar årtionden att rensa i ett parti. Det är därför jag är så orolig och motvilligt röstar på SD. Vilka idioter får vi i riksdagen? Vilka tokstållar kommer att besitta komunerna?
Citera
2017-01-18, 15:03
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Jag tycker det är bra att de sparkar ut oliktänkare!

Vilken fin får-avatar du har.

Men de har väl aldrig sparkat ut "oliktänkare"? De sparkar ju bara ut "liktänkare" bara det att vissa gör misstaget och uttrycker sina riktiga åsikter. Då blir SD-toppen tvungen att sparka ut de som faktiskt tänker lika.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag tycker att vi har andra fiender att sätta åt än någon SD-fåntratt på landsbygden. Jag förstår att du har svårt med prioriteringarna eftersom du är en gammal välkänd SD-hatare som sent omsider vaknat inför hotet från islam, men kan du för en gångs skull tänka i termer av folk och ras istället för huruvida vi har en moské i din kommun eller inte. Det är liksom inte viktigt om SD strömlinjeformar sig för att passa den ängsliga Svensson, Svensson kommer att rösta SD när områdets babbar börjar böta Svenssons dotter. Då spelar det ingen roll om det är en säck potatis med Hitlermustasch som sitter i kommunen för SD, Svensson kommer att rösta på säcken ändå...

Oavsett vilka fiender du vill sätta åt så utesluter inte det att man ska låta bli att sätta åt andra i andra situationer.

Men för det första så är jag ingen SD-hatare och för det andra så är min syn på islam precis som den var för 20 år sedan då jag första gången började läsa koranen.

Däremot så kan vi nog enas om att vi har problem i samhället som dagens 7-klöverpartier inte gör ett uns för att lösa. Jag är förbannat trött på att höra Ygeman upprepa som ett mantra efter varje skjutning, rån, våldtäkt, bomb, handgranat, stenkastning, bilbränning, förortsupplopp, bussattack att polisen har en plan för att lösa det.

Om inte SD skulle fronta med idiot efter idiot som verkar tävla med föregående om hur man kan vara mest icke-intelligent-efterbliven fåntratt och ha en partiledning som är ute och slåss, hoppar på folk med rasistiska tillmälen, kallar tjejer för horor osv... så skulle jag själv vara inne på mitt lokala kontor och signa upp mig som blankettutdelare för länge sen. Jag skulle vara aktiv för att få bort de andra skitpartierna som bara förstör landet.

Men jag kan inte gå med i ett parti där de aktiva verkar ha IQ = Somali - 40. Det går bara inte.
Citera
2017-01-18, 16:00
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Granskning i form av djupdykning? Är det på det sättet SD verkligen blir granskade då? Jag tror vilken journalist som helst kan komma ganska långt endast med tillgång till internet och några minuter över på en söndagsafton. Men lusten kanske generellt är större bland våra journalister att leta efter SD-dårar än andra politiker-dårar. Det serveras ju dessutom framför näsan på dom. Våra journalister är kanske lata.

Det är ju bara att kolla lite Facebook-profiler och twitterkonton från SD-politiker så dyker det upp saker förr eller senare. Måste vara det enklaste journalistuppdraget nånsin.
Det som är mest förvånande är att det fortfarande finns SD-politiker som inte fattat ännu att det blir kicken om man skriver vad man tänker.
Citera
2017-01-18, 16:26
Medlem
Eoppoyzs avatar
Dels är det enormt korkat att skriva så som han gjorde. Men det är ännu mer korkat att skriva det under sitt eget namn. Sedan stör jag mig lite på att SVT kallar Avpixlat för en blogg. De är ju mer nyhetsförmedlare än vad SVT är.
Citera
2017-01-18, 16:50
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Så du har ingen aning när man frågar dig, skriv då det för fan!

I tidigare poster har du dömt personen ifråga. Skrivet av dig:
"med att han skriver i eget namn och sett till att han uteslöts ur partiet. Men att det inte händer är talande."
(FB) Ytterligare en SD-idiot gör bort sig och får sparken - Markus Palmheim

Dömd av dig:

Skäms du totalitära hantlangare!

Edit: Berätta för oss som inte vet, kan du verifiera att personens konto inte har blivit hackat?
Finns det några indikationer på det? Påstår MP det?
Citera
2017-01-19, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Jag har angett varför jag finner det högst troligt att infiltration sker i syfte till att bl.a smutskasta ifall du inte håller med om anledningar så är det inget mer med det.

Kan de samarbeta mellan blocken, ljuga rakt ut, trakassera, förfölja och frysa ut samt se till att alla massiva dagstidningar är på deras sida så kan de betala en idiot för att ställa upp för SD och få honom att skriva en idiotisk rad eller två.

Jag skulle tillochmed vilja påstå att det är naivt att tro att det inte förekommer.
Men hurvida Markus är betald vet man ju såklart inte men hans idiotiska uttalanden borde han väl ha fattat skulle missa..
Han är ju inte heller först med att dra något dumt så han borde ju ha vetat vad som skulle hända efter uttalandena...

Men hej, jag är ju paranoid och drar till med extraordinära uttalanden.

Du har lagt fram en åsikt, inget annat. Det som efterfrågades var belägg och bevis, inte din personliga åsikt.
Citera
2017-01-21, 06:03
Medlem
Tyvärr blir det såhär då det är få som är villiga att engagera sig på allvar i partiet. Då lämnar man walk over till särlingarna och och mindre intellektuellt bemedlade. Delvis är ju detta medias och och de etablerade partiernas agenda. Det blir en ond cirkel där partiets representanter utmålas som idioter varefter få vill engagera sig. Möjligen kan denna trend brytas i och med de traditionella mediernas nedgång och fall.
Citera
2017-01-21, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Det är bra att nån säger detta som motvikt till Miljöpartiets språkrör.
Förmodligen det mest naiva argumentet för mellanmjölk jag har hört. Grattis.
Citera
2017-01-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag tycker att vi har andra fiender att sätta åt än någon SD-fåntratt på landsbygden. Jag förstår att du har svårt med prioriteringarna eftersom du är en gammal välkänd SD-hatare som sent omsider vaknat inför hotet från islam, men kan du för en gångs skull tänka i termer av folk och ras istället för huruvida vi har en moské i din kommun eller inte. Det är liksom inte viktigt om SD strömlinjeformar sig för att passa den ängsliga Svensson, Svensson kommer att rösta SD när områdets babbar börjar böta Svenssons dotter. Då spelar det ingen roll om det är en säck potatis med Hitlermustasch som sitter i kommunen för SD, Svensson kommer att rösta på säcken ändå...
Varför behöver det ena utesluta det andra? Hur kan två fel bli ett rätt? Två frågor som du och dina gelikar alltid går bet på.
Citera
2017-01-21, 13:31
Medlem
DickeFixs avatar
Det är vårt lands förbannelse att SD grundades på ett rasistiskt parti. Det gjorde att partiet demoniserades redan från början trots Jimmie Åkessons bedyranden att partiet var kritiskt till invandringspolitiken, inte invandrarna.

Denna demonisering har fått mycket tragiska konsekvenser för Sverige. Politiken från de övriga partierna blev definitionsmässigt anti-SD istället för en respektfull dialog kring sakargumenten. Det blev tabu att hålla med om SDs argument, även när de var korrekta. Om Sverige i samarbete med UNHCR hade ekonomiskt bistått flyktinglägren i närområdet och haft ett begränsat kvotflyktingsystem, så hade fler människor räddats på plats istället för att dött på sin väg hit. Dessutom hade problemen här hemma med kriminalitet, arbetslöshet och bostadslödshet, varit mycket mindre.

Stämplingen av SD som officiellt främlingsfientligt gjorde att partiet drog till sig en svans av verkliga rasister så det blev en självuppfyllande profetia. Denna svans gör även partiet farligt så att många väljare som jag undviker att rösta på dem. Vi har redan sett att det varit problem med interndemokratin i SD och om partiet skulle få regeringsmakt finns det en risk att en mer extrem ickedemokratisk falang tar över. Polen och Ungern är varnande exempel på detta.

Vi behöver ett parti som pekar på de problem som följer med den snabba globaliseringen, inklusive de stora migrationsströmmarna - men som inte kan anklagas för främlingsfientlighet. Jag tror mycket få av SDs väljare är rasister även om andelen ökar successivt när invandrarrelaterad kriminalitet ökar. De flesta har inte något emot skötsamma invandrare som vill bidra till samhället och skapa sig en svensk identitet. Men på samma sätt som kriminella förortsligister ger invandrare dåligt rykte ger sådana som Markus Palmgren SD ett dåligt rykte.
Citera
2017-01-21, 14:38
Bannlyst
Det kallas för att handla i affekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här