2017-01-17, 23:45
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det är din egen tolkning av det hela. Du ser SVT:s redovisning genom redan färgade glasögon. Du förväntar dig skit och fulspel från SVT:s sida, det är helt uppenbart. Och den som söker skola finna. Vi andra noterar bara att du blandar ihop frågan om politikern får behålla sina uppdrag eller ej med frågan om han kommer att uteslutas ur partiet som medlem eller ej. Så enkelt som så.
Klart jag uppfattar SVT:s "opartiskhet" så, SVT Nyheters egen nätsida bevisar ju det själva att SVT kände till allt. Men vinklade det ändå...

Mannen får inte företräda SD längre. Det är det enda som betyder något. Hans åsikter precis som dina är ju lika värda och så länge vi har åsiktsfrihet i Sverige kan han precis som du sprida vilka vidriga, idiotiska åsikter som helst. De är ju lika värda...
Om ett parti ska utesluta en medlem eller inte är bara en markör från partiet. Det betyder reellt inget. Om så vore, varför uteslöts t ex inte V-politikern Fors uppe i Norrbotten av sitt parti? Han skrev ju att han skulle skjuta några moderater han hatade. Han vägrade att be om ursäkt, och V avsatte honom inte heller. V-politikern har kvar sina uppdrag.....
När det kommer till kritan så har media en måttstock för SD och en helt annan för övriga partier. Det verkar som om SD-politikerna inte har lika värde.
Citera
2017-01-18, 00:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Klart jag uppfattar SVT:s "opartiskhet" så, SVT Nyheters egen nätsida bevisar ju det själva att SVT kände till allt. Men vinklade det ändå...

Mannen får inte företräda SD längre. Det är det enda som betyder något. Hans åsikter precis som dina är ju lika värda och så länge vi har åsiktsfrihet i Sverige kan han precis som du sprida vilka vidriga, idiotiska åsikter som helst. De är ju lika värda...
Om ett parti ska utesluta en medlem eller inte är bara en markör från partiet. Det betyder reellt inget. Om så vore, varför uteslöts t ex inte V-politikern Fors uppe i Norrbotten av sitt parti? Han skrev ju att han skulle skjuta några moderater han hatade. Han vägrade att be om ursäkt, och V avsatte honom inte heller. V-politikern har kvar sina uppdrag.....
När det kommer till kritan så har media en måttstock för SD och en helt annan för övriga partier. Det verkar som om SD-politikerna inte har lika värde.

Vad kände SVT till? Att Palmheim uteslutits från partiet menar du?

Jag hittar nämligen ingen källa på att han har uteslutits från partiet.

Har du förstått skillnaden mellan att inte ha uppdrag och att bli utesluten?
Citera
2017-01-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda

Vad du stökar till det i huvudet på dig själv! Jag förstår att du inte gillar SVT, men här dömer du ut dem på felaktiga premisser. Tråkigt att du inte inser det.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad kände SVT till? Att Palmheim uteslutits från partiet menar du?

Jag hittar nämligen ingen källa på att han har uteslutits från partiet.

Har du förstått skillnaden mellan att inte ha uppdrag och att bli utesluten?
Det kan nog hända att KoktGroda gör det nu, men eftersom det blev fel från början måste hen stå fast vid sina utsagor. Annars kan folk få för sig att hen måste backa från sin allmänna inställning till SVT. Och det går inte för sig!

Edit: Å andra sidan kanske det är en medveten strategi att dra uppmärksamheten från den milt sagt idiotiske SD-politikern? Vem vet...
Senast redigerad av Redax 2017-01-18 kl. 00:25.
Citera
2017-01-18, 01:38
Medlem
Kobolds avatar
Kom ihåg att rösta "rätt" nästa år. Det är dessa typer som ska rädda vårt land från muslimer som våldtar.
Citera
2017-01-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Att dessa lokalpolitiker från SD aldrig lär sig. Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens komma på tanken och skriva något som "jag ska konvertera till islam och börja våldta feminister" och "betala araber för att våldta feminister" helt öppet i sitt eget namn på sociala medier?

Man måste ju ligga på en väldigt låg intelligensnivå för att skriva något sådant. Nu får fan SD ta och göra sig av med idioterna i partiet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister
Du Zlatan-dyrkare förstår inte att sådana människor finns i alla partier, det är bara SD som blir granskat på detta sätt. Om man djupdyker i andra partier finns det säkert många lik i garderoben där också.
Citera
2017-01-18, 02:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janskog
Du Zlatan-dyrkare förstår inte att sådana människor finns i alla partier, det är bara SD som blir granskat på detta sätt. Om man djupdyker i andra partier finns det säkert många lik i garderoben där också.

Granskning i form av djupdykning? Är det på det sättet SD verkligen blir granskade då? Jag tror vilken journalist som helst kan komma ganska långt endast med tillgång till internet och några minuter över på en söndagsafton. Men lusten kanske generellt är större bland våra journalister att leta efter SD-dårar än andra politiker-dårar. Det serveras ju dessutom framför näsan på dom. Våra journalister är kanske lata.
Citera
2017-01-18, 03:50
Medlem
Alla incidenter av den här typen som direkt pekar på vilket dåligt omdöme många ledande figurer i SD har, skadar partiet oerhört mycket. En liknande historia utspelade sig i Bromma relativt nyligen - där personen i fråga fick lämna sina partiuppdrag. För att inte tala om skandaler med folk från SD:s inre kärna som alkoholberusade slåss i diverse krogköer. Den gamla järnrörsskandalen var en händelse i den stilen, som vanligt folk inte har glömt.

Om drygt ett och ett halvt år+++ är det val i Sverige - om inte SD blixtsnabbt sätter fart på partipiskan kommer allt detta samlade dåliga omdöme att skada partiet i betydande grad.
Citera
2017-01-18, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Granskning i form av djupdykning? Är det på det sättet SD verkligen blir granskade då? Jag tror vilken journalist som helst kan komma ganska långt endast med tillgång till internet och några minuter över på en söndagsafton. Men lusten kanske generellt är större bland våra journalister att leta efter SD-dårar än andra politiker-dårar. Det serveras ju dessutom framför näsan på dom. Våra journalister är kanske lata.
För det första så koncentrerar du dig inte på syftet med mitt inlägg, vilket är att andra partier blir ej granskade lika mycket (eller nästan inte alls) som SD vilket ifrågasätter journalisternas opartiskhet, framförallt publik service som ska vara opartiska.
För det andra så är mitt råd till dig att åtminstone lite följa nyheterna. Om du skulle göra det så skulle du förmodligen veta om exempelvis Aftonbladets avslöjanden om SD-medarbetaren som blev avslöjad med rasistinlägg på Flashback: http://www.svd.se/sd-medarbetare-avslojad-med-rasistinlagg-pa-flashback
Kallar du det för en undersökning som gjordes "endast med tillgång till internet och några minuter över på en söndagsafton"?
Citera
2017-01-18, 05:42
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Att dessa lokalpolitiker från SD aldrig lär sig. Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens komma på tanken och skriva något som "jag ska konvertera till islam och börja våldta feminister" och "betala araber för att våldta feminister" helt öppet i sitt eget namn på sociala medier?

Man måste ju ligga på en väldigt låg intelligensnivå för att skriva något sådant. Nu får fan SD ta och göra sig av med idioterna i partiet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister
Ett ganska anonymt medlemskrav kan vara att man har skrivit under 95 på ett IQ-test. Detta ger att sannolikheten är ganska hög att det finns SD-folk med en IQ under 80 som sitter och fördömer invandrare på nätet.
Citera
2017-01-18, 09:08
Medlem
quts avatar
Delmo Haffos kompis kanske.
Citera
2017-01-18, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fast topic är inte ens det du talar om. Topic handlar om varför SD-troll uttrycker sig som de gör när det enda resultatet av det är att SD får svårare att växa för varje liknande kommentar.
Jag tycker att vi har andra fiender att sätta åt än någon SD-fåntratt på landsbygden. Jag förstår att du har svårt med prioriteringarna eftersom du är en gammal välkänd SD-hatare som sent omsider vaknat inför hotet från islam, men kan du för en gångs skull tänka i termer av folk och ras istället för huruvida vi har en moské i din kommun eller inte. Det är liksom inte viktigt om SD strömlinjeformar sig för att passa den ängsliga Svensson, Svensson kommer att rösta SD när områdets babbar börjar böta Svenssons dotter. Då spelar det ingen roll om det är en säck potatis med Hitlermustasch som sitter i kommunen för SD, Svensson kommer att rösta på säcken ändå...
Citera
2017-01-18, 11:24
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:

Det är bra att nån säger detta som motvikt till Miljöpartiets språkrör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in