2017-01-17, 12:33
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
SVT Aktuellt körde en fuling se ca 5:45 in i klippet http://www.svtplay.se/video/11934430/aktuellt/aktuellt-16-jan-21-00 "Det är oklart om Sverigedemokraterna har beslutat om mannen kommer att uteslutas eller inte".
Klocka är alltså 21:06 när nyhetsuppläsaren säger detta. Ändå hade SD Danderyd gått ut med informationen att personen avsagt sig samtliga uppdrag under eftermiddagen ca kl 15. Även på SVT Nyheters hemsida bekräftades detta redan kl 17.02 http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister.
Fortfarande 4 timmar senare säger Aktuellt alltså bara att personen nu"tvingats " till att avsäga sig alla uppdragen för SD, Aktuellt säger inte heller att SD själva meddelat detta. Istället insinuerar Aktuellt att SD kanske vill behålla lokalpolitikern.
Tycker det är lågt av Aktuellt, ständigt dessa tjyvnyp och halvsanningar.
Det är skillnad mellan att dels t.ex. att vara ledamot i styrelsen för SD Danderyd och dels vara partimedlem i SD. Det är uppdraget som ledamot i styrelsen för SD Danderyd som Palmheim har lämnat. Jag har inte läst någonstans att Palmheim ska ha upphört att vara medlem i SD; huruvida han utesluts ur SD är något som partiet har en process för, så det är fortfarande i formell mening oklart om han kommer att uteslutas (även om jag har svårt för att tro att så inte kommer att bli fallet).
Citera
2017-01-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Det är skillnad mellan att dels t.ex. att vara ledamot i styrelsen för SD Danderyd och dels vara partimedlem i SD. Det är uppdraget som ledamot i styrelsen för SD Danderyd som Palmheim har lämnat. Jag har inte läst någonstans att Palmheim ska ha upphört att vara medlem i SD; huruvida han utesluts ur SD är något som partiet har en process för, så det är fortfarande i formell mening oklart om han kommer att uteslutas (även om jag har svårt för att tro att så inte kommer att bli fallet).
När uppdagades det hela?
Så kan du berätta om han är anmäld till partiet för sitt handlande?
Har den anklagade rätt till att svara för sig, vad säger han?
Var kontot hackat?
Etc...

Du dömer någon utan att den har rätt att svara för sig. Så handlar man i totalitära stater.
Citera
2017-01-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fast topic är inte ens det du talar om. Topic handlar om varför SD-troll uttrycker sig som de gör när det enda resultatet av det är att SD får svårare att växa för varje liknande kommentar.

När han uttalar sig på detta sättet så belyser också det personens mognad. Den förefaller vara på den lägre tonårsskalan och en sån fåntratt finns väl ingen sund person som vill ha i en politisk situation med makt?

Som sagt, prioriteringar... borde man inte då se det som viktigt att rensa ut patrask så de inte kan förstöra partiets potentiella tillväxt? Men frågar du mig så blir en utrensning av patrask i SD omöjlig då partiet knappt skulle existera om detta gjordes.

När det förefaller vara mer en regel än undantag så hur länge kan man skylla på enskilda händelser? Samma trams som med handlingar utförda i islams namn. Även om majoriteten muslimer i undersökningar hävdar att de står bakom terrordåden som sker i Europa så sitter trams-feminister och säger att det bara är enskilda händelser och att de inte är "riktiga" muslimer.

Ni gör samma sak. Muslimer håller om terror och SD håller om rasism. Muslimer måste reformera islam (vilket per definition inte går) och SD måste en gång för alla rensa ut rasismen (vilket går, partiet risker dock att rensa ut sig självt).

Jag förstår att ironi och inte alltid framgår så klart i text, så det är bäst jag klargör att mitt inlägg var ironiskt menat. Det var ironiserande över hur det brukar låta från SD-anhängare varje gång sådant här uppdagas.
Citera
2017-01-17, 12:50
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Etc...
Har du själv gjort några som helst efterforskningar eller spammar du bara frågor?
Citat:
Du dömer någon utan att den har rätt att svara för sig. Så handlar man i totalitära stater.
Jag är inte i någon position att döma någon - det är en fråga mellan Markus Palmheim och SD, där SD Danderyd har redan meddelat att Palmheim efter samtal lämnat sitt uppdrag som ledamot i den lokala partistyrelsen. Hur samtalen har gått mellan Markus Palmheim och SD känner jag givetvis inte till. Det får du ta upp med SD nästa gång du snackar med dem.

Tycker du att SD beter sig som man gör i totalitära stater?
Citera
2017-01-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <br /> Clayton80
Har du själv gjort några som helst efterforskningar eller spammar du bara frågor?

Jag är inte i någon position att döma någon - det är en fråga mellan Markus Palmheim och SD, där SD Danderyd har redan meddelat att Palmheim efter samtal lämnat sitt uppdrag som ledamot i den lokala partistyrelsen. Hur samtalen har gått mellan Markus Palmheim och SD känner jag givetvis inte till. Det får du ta upp med SD nästa gång du snackar med dem.

Tycker du att SD beter sig som man gör i totalitära stater?
Så du har ingen aning när man frågar dig, skriv då det för fan!

I tidigare poster har du dömt personen ifråga. Skrivet av dig:
"med att han skriver i eget namn och sett till att han uteslöts ur partiet. Men att det inte händer är talande."
(FB) Ytterligare en SD-idiot gör bort sig och får sparken - Markus Palmheim

Dömd av dig:
Citat:

Skäms du totalitära hantlangare!

Edit: Berätta för oss som inte vet, kan du verifiera att personens konto inte har blivit hackat?
Senast redigerad av alipo 2017-01-17 kl. 13:21.
Citera
2017-01-17, 13:03
Medlem
Tintinikongos avatar
Men visst fan är det sorgligt att våra politiker så ofta ertappas med att skriva sånt här? Visst, vi kan skylla på att vi granskas hårdare än andra partier. För så är det. Men det ursäktar väl inte beteendet i sig? Hur många år skall det dröja innan folk fattar? Sitt gärna framför TV:n och använd vilket språkbruk du vill. Men sitt för fan inte på sociala medier och skäm ut partiet.
Citera
2017-01-17, 13:08
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Så du har ingen aning när man frågar dig, skriv då det för fan!
Jag är inte här för att stå till din tjänst när du börjar spamma frågor. Så enkelt är det. Om dina frågor är seriösa får du göra egna efterforskningar istället för att vara så lat.
Citera
2017-01-17, 13:10
Medlem
Ifall man funderar på den massiva propagandan vi har fått höra från etablerade medier och politiker senaste om SD skulle det inte förvåna mig alls ifall det visade sig att den här herren och andra är betalda infiltratörer.
Vore rent av konstigt ifall det inte fanns infiltratör som har till syfte att smutskasta SD, tänk bara på alla andra taktiker folkmotståndare har använt de senaste åren.
Citera
2017-01-17, 13:11
Medlem
Citat:
Jag är inte här för att stå till din tjänst när du börjar spamma frågor. Så enkelt är det. Om dina frågor är seriösa får du göra egna efterforskningar istället för att vara så lat.
Den som sade sig veta allt till en början, visste vid närmare efterforskning inget.
Senast redigerad av alipo 2017-01-17 kl. 13:14.
Citera
2017-01-17, 13:19
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
I den situation vi befinner oss idag, med ett mansöverskott som består av muslimska negrer och araber, i ett land där vita människor varken föder barn eller värderar sina traditioner; tycker du att det vi ska fokusera på är en lokal SD-politiker som skriver något som anses vara olämpligt i det nuvarande politiska klimatet?

Jag ska erkänna att jag inte ens orkat ta reda på vad han skrev, för det är inte intressant eftersom SD-arnas åsikter inte är det stora problemet i Sverige. Problemet är istället att svenskarna begår kollektivt självmord genom att föda för få barn och förgifta de få barn som föds med kulturmarxistisk rasblandar- och homopropaganda vars syfte är att utrota oss som folk och nation. Och som om det inte är nog öppnar våra folkfientliga politiker gränserna på vid gavel och låter hundratusentals rasfrämlingar välla in för att parasitera på den lilla självhatande svenska befolkning som finns. Och med det i minne väljer du att försöka peka finger åt en lokal SD-jöns som påstås ha uttryckt sig "olämpligt".

För helvete, idiot. Prioriteringar...

Jag gillar inte heller det extremt politiskt korrekta klimatet som råder i landet just nu. Men för fan. Det handlar om en folkvald politiker. Vad han tycker och tänker privat ger jag fullkomligt fan i. Men när han ska agera representant har han också ett ansvar att inte göra sådana här plumpa uttalanden. Det kommer liksom med jobbet.
Citera
2017-01-17, 13:19
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Ifall man funderar på den massiva propagandan vi har fått höra från etablerade medier och politiker senaste om SD skulle det inte förvåna mig alls ifall det visade sig att den här herren och andra är betalda infiltratörer.
Vore rent av konstigt ifall det inte fanns infiltratör som har till syfte att smutskasta SD, tänk bara på alla andra taktiker folkmotståndare har använt de senaste åren.
Du tycker inte själv att det där framstår som ren paranoia? Om det är någon som Markus Palmheim smutskastar är det sig själv. För om det är någon som kommer att bli lidande av det här är det Palmheim själv, för något du kan vara säker på är att det snackas en hel del om den här skandalen i villakvarteren i Danderyd.
Citera
2017-01-17, 13:31
Medlem
Citat:
Du tycker inte själv att det där framstår som ren paranoia? Om det är någon som Markus Palmheim smutskastar är det sig själv. För om det är någon som kommer att bli lidande av det här är det Palmheim själv, för något du kan vara säker på är att det snackas en hel del om den här skandalen i villakvarteren i Danderyd.
Hade jag berättat hur situationen ser ut i dagens Sverige till mitt 10år yngre jag så hade det låtit betydligt värre än paranoia.

Idioter finns det gott om, speciellt ekonomiskt drivna idioter.
Finns många som skulle ta emot Xkr för att vara idiot för en dag.

'Etablissemanget' har gång och på gång igen visat att de skyr INGA medel i kampen mot SD.
Så det är inte bara möjligt utan högst troligt och allt annat än paranoia. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in