2017-01-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Haha, jajävlar. Ändå tror jag det vore smartare av SD att inte kasta ut folk som gör bort sig. Då blir ju bara själsdöda karriärister kvar till slut. Kanske kan de hitta ett annat straff, tex att stänga av folk en säsong eller tre?
Med att slänga ut folk som Markus Palmheim visar man att man är ett seriöst parti som inte tolererar dylika idioter. Vilket är väldigt positivt för Sverigedemokraterna, som utmanare till landets största parti kan man inte dalta med människor som honom utan samtliga skall ut.
Citera
2017-01-17, 13:37
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag förstår att ironi och inte alltid framgår så klart i text, så det är bäst jag klargör att mitt inlägg var ironiskt menat. Det var ironiserande över hur det brukar låta från SD-anhängare varje gång sådant här uppdagas.

Ok, men det lät exakt så som SD-trollen brukar uttrycka sig här på Flashback om liknande händelser. Jag förstår att du tyckte att det lät fördummande när du beskrev det och jag håller med. Men man är dock ändå så van vid att SD-troll på fullaste allvar faktiskt uttrycker sig så här obegåvat.

Som sagt så är SD's enda chans om de vill tas som ett seriöst parti att sparka ut alla rasister och ta bort rasismen. [Följande är inte ironi, tyvärr] Men då finns det nog så få kvar att partiet mer liknar en lokal förening frimärkssamlare i Arjeplog?
Citera
2017-01-17, 13:40
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Hade jag berättat hur situationen ser ut i dagens Sverige till mitt 10år yngre jag så hade det låtit betydligt värre än paranoia.

Idioter finns det gott om, speciellt ekonomiskt drivna idioter.
Finns många som skulle ta emot Xkr för att vara idiot för en dag.

'Etablissemanget' har gång och på gång igen visat att de skyr INGA medel i kampen mot SD.
Så det är inte bara möjligt utan högst troligt och allt annat än paranoia. Tyvärr.
Vad har du för grund för att påstå att Markus Palmheim "högst troligt" skulle ha tagit emot pengar för att skapa negativ publicitet kring SD? Det är ett extraordinärt påstående som du förstås måste kunna backa upp för att det ska kunna tas seriöst.
Citera
2017-01-17, 14:17
Medlem
Troligen har det dock inte någon påverkar på längre sikt.

Det är som med Trumps plumpa uttalanden. Hans siffror gick ner tillfälligt men gick sen upp igen.

Det är trots allt inte SDs företrädare som drivit (och fortsätter driva) landet mot kaos.

Statsvetaren Andreas Johansson Heinö sa samma sak nyligen,

Citat:
Martin Kinnunen döms för bokföringsbrott, Kent Ekeroth misstänks för misshandel. Samtidigt utesluts Anna Hagwall efter att ha underblåst antisemitiska myter. Hur många skandaler tål Sverigedemokraterna?

Nästan hur många som helst, tror statsvetaren och SD-experten Andreas Johansson Heinö.

Är Sverigedemokraterna särskilt förskonade från väljarflykt i samband med skandaler?

– Nej, skandaler ger sällan avtryck i opinionen och hänger nästan aldrig kvar in i valrörelsen. De som vill ha den mest radikala flyktingpolitiken väljer SD nästan oavsett vilka skandaler de är inblandade i.

Finns det någon skandal de inte skulle klara av?

– Förmodligen inte. Det som möjligen skulle kunna stjälpa SD:s framgång är politiskt ansvar. Skulle SD hamna i rege-ringsställning får de betala priset för att de inte har ägnat så mycket kraft åt politikutveckling. På många områden har man nöjt sig med populistisk retorik, vilket skulle avslöja sig fort.

http://www.fokus.se/2016/12/teflonpartiet/

IRM kan hoppas bäst de vill att de kan "bekämpa SD".
S och de andra partierna kan fortsätta kasta skit på SD men det kommer knappast ha någon större effekt.

Visst är det lite trist att galenpannor drar sig till SD. Jag tror dock att väljare inte längre har lyxen att välja och vraka mellan partier baserat på hur trevliga partiets företrädare är.
Citera
2017-01-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Vad har du för grund för att påstå att Markus Palmheim "högst troligt" skulle ha tagit emot pengar för att skapa negativ publicitet kring SD? Det är ett extraordinärt påstående som du förstås måste kunna backa upp för att det ska kunna tas seriöst.
Det är inte ett extraordinärt påstående i Sverige.
Har du följt SDs utveckling? Hur de har och fortfarande behandlas i media och i politiken?

SD motståndare har tidigare visat att det inte skyr några medel för att smutskasta.
De ljuger, manipulerar och förvränger och att infiltrera motståndare är ju allt annat än nytt så troligen har de också gjort det. Det är en väldigt effekt taktik.

Ifall de kan få igenom decemberöverkommelsen kan de fanimej betala en idiot för att vara en idiot.
Citera
2017-01-17, 14:27
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Det är inte ett extraordinärt påstående i Sverige.
Har du följt SDs utveckling? Hur de har och fortfarande behandlas i media och i politiken?

SD motståndare har tidigare visat att det inte skyr några medel för att smutskasta.
De ljuger, manipulerar och förvränger och att infiltrera motståndare är ju allt annat än nytt så troligen har de också gjort det. Det är en väldigt effekt taktik.

Ifall de kan få igenom decemberöverkommelsen kan de fanimej betala en idiot för att vara en idiot.
Nog är det ett extraordinärt påstående alltid, även om du inte medger det.

Återigen, du kan ju inte komma och påstå att Markus Palmheim skulle vara betald infiltratör utan att ha belägg för det. Har du något som helst belägg för att det skulle vara "högst troligt" att Markus Plamheim skulle vara betald infiltratör snarare än ännu en SD-politiker med sjuka åsikter som sprids i sociala medier?

Mer än något annat verkar det vara du som försöker skylla vad den här SD-politikern gjort på andra istället för att förhålla dig till vad som faktiskt har kommit fram.
Citera
2017-01-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Att dessa lokalpolitiker från SD aldrig lär sig. Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens komma på tanken och skriva något som "jag ska konvertera till islam och börja våldta feminister" och "betala araber för att våldta feminister" helt öppet i sitt eget namn på sociala medier?

Man måste ju ligga på en väldigt låg intelligensnivå för att skriva något sådant. Nu får fan SD ta och göra sig av med idioterna i partiet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister

Det är ett problem för partier som växer fort att hitta bra lokala företrädare. Så de tar vad de kan få tag i.

Jag önskar fler som röstar på SD valde att rösta på SD på riksnivå men andra partier i kommun och landsting. Invandringsfrågan måste ändå lösas på riksnivå. Lokala stollar förstör för partiet och uträttar ändå inget nyttigt.
Citera
2017-01-17, 14:59
Avslutad
Citat:
Att dessa lokalpolitiker från SD aldrig lär sig. Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens komma på tanken och skriva något som "jag ska konvertera till islam och börja våldta feminister" och "betala araber för att våldta feminister" helt öppet i sitt eget namn på sociala medier?

Man måste ju ligga på en väldigt låg intelligensnivå för att skriva något sådant. Nu får fan SD ta och göra sig av med idioterna i partiet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-ledamot-betala-araber-for-att-valdta-feminister

Haha det låter på dig som du tror att SD kommer förlora sympatier.

Måste tyvärr meddela dig att de förmodligen aldrig varit större och kommer ha åtminstone 30% nästa riksdagsval.
Citera
2017-01-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ok, men det lät exakt så som SD-trollen brukar uttrycka sig här på Flashback om liknande händelser. Jag förstår att du tyckte att det lät fördummande när du beskrev det och jag håller med. Men man är dock ändå så van vid att SD-troll på fullaste allvar faktiskt uttrycker sig så här obegåvat.

Som sagt så är SD's enda chans om de vill tas som ett seriöst parti att sparka ut alla rasister och ta bort rasismen. [Följande är inte ironi, tyvärr] Men då finns det nog så få kvar att partiet mer liknar en lokal förening frimärkssamlare i Arjeplog?

Jo, det är ju bara att titta i den här tråden. Det slår aldrig fel.
Citera
2017-01-17, 15:29
Medlem
Framför allt är det mycket olämpligt att SD diskuterar enskilda medlemmar i media.
Finns absolut ingen anledning yttra någonting till journalister.
Det är bara att säga, "sånt som rör partiets inre angelägenheter håller vi internt inom partiet"!
Citera
2017-01-17, 16:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Hur ska partiet kunna göra sig av med sig självt? Det måste ju finnas någon kvar som utesluter den andre.
Citera
2017-01-17, 16:38
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan vilka vidriga as SVT verkligen är.
Fattar inte problemet, dom har ju rätt i att det inte är bestämt. Att kalla det halvsanning är också konstigt då,det är en helsanning.

Snubben har sagt ifrån sig uppdragen men det är inte klart om han blir utesluten. Det stämde när det skrevs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in