2017-01-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ligger absolut en del i vad du skriver, men tycker du inte också att det för demokratins skull borde finnas åtminstone en tidning, eller någon form av media, som i alla fall försöker vara objektiv och som man delvis skall kunna lita på?

Det är klart att jag tycker. Jag skulle älska att kunna beställa hem en artikel om hur det såg ut på hennes arbetsplats ifrån en garanterat oberoende, opåverkad, objektiv och sanningsenlig källa som ändå vet precis vad som hände där, och har råd att ägna flera timmar åt att få ihop ett riktigt uttömmande reportage där saken belyses ifrån alla håll samtidigt.

Men hur skulle det gå till? Det måste ju i såna fall komma ifrån en utomjording som inte behöver någon försörjning och inte har någon kontakt med människovarelser utan ser allt utifrån. Och inte ens den kan skriva utifrån annat än sin egen, subjektiva natur ...

Det har varit så hittills, att vissa tidningar t.ex. lägger mer tid än andra på att kolla och dubbelkolla alla fakta. Ändå smiter det, rätt vad det är, igenom något om så bara av en olyckshändelse. Ta bara en sån sak som Hitlers dagböcker. Man tyckte sig kolla jättenoga, och ändå lurade man en hel värld en stund.

Som det ser ut idag, SPECIELLT som det ser ut idag, tror jag att det är otroligt viktigt att vara kritisk när man läser, och att se till att skaffa sig information ifrån flera källor även om man har ett par stycken som man litar på som huvudsaklig informationsbas. Olika källor, från alla möjliga olika håll. Och så får man göra sitt bästa för att försöka tänka lite själv och inte bara svälja det man ser.
Citera
2017-01-20, 18:39
Medlem
Mooons avatar
Då har vi en man som åkt världen runt och hjälpt lidande kvinnor i utvecklingsländer. I vilken egenskap gör han det? Är han läkare som som opererar skador på kvinnor som uppstått vid övergrepp? Är han sjuksköterska som informerar om HIV, skydd, barnavård? Eller är han ingenjör som bygger smarta vattensystem? Eller hjälper till att skapa små företag som de kan försörja sig och sin familj med. Är han präst som arbetar med hjälpverksamhet? Han kan språket/språken, känner till det politiska och sociala systemet, har kontakter ...

Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vilka kvinnor ska han "hjälpa" i Sverige där han kan använda sina kunskaper och erfarenheter? Vilka erfarenheter har han att "hjälpa" kvinnor i Sverige? Eftersom det är ett arbete som uppenbart inte kräver så lång erfarenhet (tjejerna har ju 1-3 års erfarenhet) så är han ju faktiskt överkvalificerad.

Varför är det viktigt för dig att en man ska ha just detta arbete med att "hjälpa kvinnor" i Sverige? Är det på en kvinnojour kan kvinnorna och barnen där ha sådan dålig erfarenhet av män att de bara vill vara med kvinnor. Är det ett arbete att peppa unga invandrartjejer? Eller stärka kvinnliga pensionärer? Du får helt enkelt precisera dig.

Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Då säger vi 15 år istället för 50.

Citat:
Ursprungligen postat av asamera
.... Jag har tröttnat sedan länge. Tro mig, en gång stod jag upp för kvinnor även i Sverige. Dock insåg jag att både män och kvinnor är alla egoister. Det betyder att jämställdhet inte kommer att vara jämställdhet. Jämställdhet är endast en täckmantel till att ersätta mansherravälde med kvinnoherravälde. Låt mig ta ett exempel för dig. Om jag som man skulle resa världen runt i 50 år och arbeta med kvinnors rättigheter. Jag skulle då hjälpa kvinnor på alla sätt som jag kan. I utvecklingsländer finns det kvinnor som verkligen lider. Så dessa avser jag att således hjälpa. Efter 50 år bestämmer jag mig för att återvända till Sverige och söka ett jobb som också det handlar om att hjälpa kvinnor. Agda med 1 års erfarenhet av att hjälpa kvinnor söker samma tjänst. Det gör även Louise som har 2 års erfarenhet av att hjälpa kvinnor. Lotta som har 3 års erfarenhet söker även tjänsten. Vi är helt enkelt 4 kandidater inklusive mig. Nu händer följande. Agda, Louise och Lotta blir samtliga inbjudna på intervju. Han med 50 års erfarenhet blir inte ens inbjuden. Varför? Jo, för att han råkar vara född man. Agda, Louise och Lotta är samtliga kvinnor. Så glöm bort allt vad erfarenhet betyder. Sverige har en agenda av att vilja prioritera kvinnor och då går det såhär. När feministerna tar vad du kallar ett öga har de gjort detta under en lång tid. De har fått mer, mer och mer. Samtidigt uppmärksammar jag att män har fått mindre, mindre och mindre. I den bästa av världar fungerar ditt resonemang. Fast världen ser inte ut så, kommer aldrig att se ut så. Ju tidigare du inser detta, desto bättre.
Citera
2017-01-20, 18:49
Medlem
Enligt Freud finns det bara två sorters människor om man drar allt till sin spets dvs,
Horor och Horbockar tänk på det
Citera
2017-01-20, 19:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför är det viktigt för dig att en man ska ha just detta arbete med att "hjälpa kvinnor" i Sverige? Är det på en kvinnojour kan kvinnorna och barnen där ha sådan dålig erfarenhet av män att de bara vill vara med kvinnor. Är det ett arbete att peppa unga invandrartjejer? Eller stärka kvinnliga pensionärer? Du får helt enkelt precisera dig.
Mannen är satt på denna jord att serva kvinnorna vet du väl?
Kvinnojournerna är som en busshållsplats genom livets resa och egentligen vill jag inte ens kommentera företeelsen, men du kan ju fundera på varför en man som flyr hemmet med sitt barn inte är välkomna att söka skydd nånstans.

ROKS bekantade vi oss med i dokumentären könskriget:
https://www.youtube.com/watch?v=BmfRwYM3Ivo
Citera
2017-01-20, 20:06
Medlem
Mooons avatar
Kvinnojourer behövs när kvinnor måste fly för att inte bli slagna sönder och samman. Vad tycker du är fel med att det finns skydd för kvinnor i den situationen? Var ska de ta vägen tycker du?

Kvinnojourer kom till efter påverkansarbete av kvinnor. Mycket ideellt arbete, mycket lobbing riktat till politiker. Det behövs säkert mansjourer också så det är bara att göra likadant som kvinnor har gjort. Lobba för frågan och jobba massa ideella timmar för att hjälpa olycksbröderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Mannen är satt på denna jord att serva kvinnorna vet du väl?
Kvinnojournerna är som en busshållsplats genom livets resa och egentligen vill jag inte ens kommentera företeelsen, men du kan ju fundera på varför en man som flyr hemmet med sitt barn inte är välkomna att söka skydd nånstans.

ROKS bekantade vi oss med i dokumentären könskriget:
https://www.youtube.com/watch?v=BmfRwYM3Ivo
Citera
2017-01-21, 02:18
Medlem
asameras avatar
Citat:
Då har vi en man som åkt världen runt och hjälpt lidande kvinnor i utvecklingsländer. I vilken egenskap gör han det? Är han läkare som som opererar skador på kvinnor som uppstått vid övergrepp? Är han sjuksköterska som informerar om HIV, skydd, barnavård? Eller är han ingenjör som bygger smarta vattensystem? Eller hjälper till att skapa små företag som de kan försörja sig och sin familj med. Är han präst som arbetar med hjälpverksamhet? Han kan språket/språken, känner till det politiska och sociala systemet, har kontakter ...

Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vilka kvinnor ska han "hjälpa" i Sverige där han kan använda sina kunskaper och erfarenheter? Vilka erfarenheter har han att "hjälpa" kvinnor i Sverige? Eftersom det är ett arbete som uppenbart inte kräver så lång erfarenhet (tjejerna har ju 1-3 års erfarenhet) så är han ju faktiskt överkvalificerad.

Citat:
Då har vi en man som åkt världen runt och hjälpt lidande kvinnor i utvecklingsländer.

Vad säger att vi bara har en man som gjort detta? Dina befängda slutsatser är häpnadsväckande.

Citat:
I vilken egenskap gör han det? Är han läkare som som opererar skador på kvinnor som uppstått vid övergrepp? Är han sjuksköterska som informerar om HIV, skydd, barnavård? Eller är han ingenjör som bygger smarta vattensystem? Eller hjälper till att skapa små företag som de kan försörja sig och sin familj med. Är han präst som arbetar med hjälpverksamhet? Han kan språket/språken, känner till det politiska och sociala systemet, har kontakter ...

Ta sådant i ett PM.

Citat:
Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vilka kvinnor ska han "hjälpa" i Sverige där han kan använda sina kunskaper och erfarenheter? Vilka erfarenheter har han att "hjälpa" kvinnor i Sverige?

Jag har inte ens svarat på dina frågor så hur i hela friden kan du ställa denna fråga och göra denna slutsats när du inte ens har fått svar. Det här visar enbart hur färgade svenska feminister är. För de här personerna spelar det ingen roll vilket svar som de får...de svarar före! Hahahahahahaha!

Citat:
Eftersom det är ett arbete som uppenbart inte kräver så lång erfarenhet (tjejerna har ju 1-3 års erfarenhet) så är han ju faktiskt överkvalificerad.

Absurda slusatser när du inte vet vilket svar som jag ger. Du känner inte mig, hur kan du ändå komma till dessa slutsatser. Är du totalt knäpp?

Citat:
Varför är det viktigt för dig att en man ska ha just detta arbete med att "hjälpa kvinnor" i Sverige?

Det gläder mig att du intresserar dig av vad den icke-feminist och Milo supporter som jag tycker. Varför skulle det inte vara viktigt...? Ytterligare en konstlad fråga med avsikten att producera ett svar innan svaret från motdebatören presenterat vad han tycker. Kvinnors rättigheter angår både män och kvinnor. Att isolera kvinnors rättigheter och göra det till en kvinnofråga är absolut det värsta som går att göra. Det samma gäller mäns rättigheter, dessa rättigheter ska inte män få behöva kämpa för på egen hand. Det ska vara kvinnors ansvar att även stå upp för mäns rättigheter. Så är inte fallet.

Citat:
Är det på en kvinnojour kan kvinnorna och barnen där ha sådan dålig erfarenhet av män att de bara vill vara med kvinnor.

Det har jag inte sagt någonting om. Egen slutsats återigen. Jag håller dock inte med dig om att inte män ska kunna arbeta på kvinnojourer. De kvinnor som du hänvisar till borde omgående lära sig att världen är full av män. Låt män som är trovärdiga få exemplifiera att det finns goda män. Det kommer vara mer hjälpsamt för dessa kvinnor. Att isolera sig själv är inget alternativ.

Citat:
Är det ett arbete att peppa unga invandrartjejer? Eller stärka kvinnliga pensionärer?

Har jag heller inte sagt någonting om. Finner inget intresse av att göra detta, i Sverige.

Citat:
Du får helt enkelt precisera dig.

Med glädje. Läs denna artikel:
https://www.theguardian.com/world/2011/jun/15/worst-place-women-afghanistan-india
Följaktligen är det här hjälp gentemot kvinnor behövs allra mest. Så vad tror du att jag vill göra nu...? Knappast att arbeta med kvinnors rättigheter i Sverige!
Citera
2017-01-21, 03:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kvinnojourer behövs när kvinnor måste fly för att inte bli slagna sönder och samman. Vad tycker du är fel med att det finns skydd för kvinnor i den situationen? Var ska de ta vägen tycker du?

Kvinnojourer kom till efter påverkansarbete av kvinnor. Mycket ideellt arbete, mycket lobbing riktat till politiker. Det behövs säkert mansjourer också så det är bara att göra likadant som kvinnor har gjort. Lobba för frågan och jobba massa ideella timmar för att hjälpa olycksbröderna.
Valde du med flit att flytta över hela mitt inlägg till en kvinnofråga igen?
Vad var det som var oklart med mitt inlägg? Masserade jag inte kvinnofötterna tillräckligt innan jag valde att diskutera verkligheten för många män som flyr hemmet med sina barn undan en galen kvinna?
Ska detta inte vara ett samhällsansvar utan ligga på enskilda nätaktivisters bord?
Vill du granska de ekonomiska förutsättningarna för män att få hjälp respektive kvinnor att få hjälp från samhället i diverse stödpengar?

Män utan hem kan sova i sina bilar med sina barn, eller båtar eller vindar och källare, men inte ens med barn är de välkomna till skyddsboenden. Pga penis.

Frågan igen då: Är det rätt tycker du? Ska inte en förälder (pappa) med barn också ha rätt till skydd i den krisen?
Citera
2017-01-21, 19:26
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Män utan hem kan sova i sina bilar med sina barn, eller båtar eller vindar och källare, men inte ens med barn är de välkomna till skyddsboenden. Pga penis.

Förvisso, men ni penisbärare förväntas ju vara starka och kapabla till att klara er utan tak över huvudet i minus 20 graders kyla. Er penis är s a s ert "vapen", och därmed behöver ni inte heller samma rättigheter som vi kvinnor.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in