Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Då har vi en man som åkt världen runt och hjälpt lidande kvinnor i utvecklingsländer. I vilken egenskap gör han det? Är han läkare som som opererar skador på kvinnor som uppstått vid övergrepp? Är han sjuksköterska som informerar om HIV, skydd, barnavård? Eller är han ingenjör som bygger smarta vattensystem? Eller hjälper till att skapa små företag som de kan försörja sig och sin familj med. Är han präst som arbetar med hjälpverksamhet? Han kan språket/språken, känner till det politiska och sociala systemet, har kontakter ...
Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vilka kvinnor ska han "hjälpa" i Sverige där han kan använda sina kunskaper och erfarenheter? Vilka erfarenheter har han att "hjälpa" kvinnor i Sverige? Eftersom det är ett arbete som uppenbart inte kräver så lång erfarenhet (tjejerna har ju 1-3 års erfarenhet) så är han ju faktiskt överkvalificerad.
Varför är det viktigt för dig att en man ska ha just detta arbete med att "hjälpa kvinnor" i Sverige? Är det på en kvinnojour kan kvinnorna och barnen där ha sådan dålig erfarenhet av män att de bara vill vara med kvinnor. Är det ett arbete att peppa unga invandrartjejer? Eller stärka kvinnliga pensionärer? Du får helt enkelt precisera dig.
Citat:
Då har vi en man som åkt världen runt och hjälpt lidande kvinnor i utvecklingsländer.
Vad säger att vi bara har en man som gjort detta? Dina befängda slutsatser är häpnadsväckande.
Citat:
I vilken egenskap gör han det? Är han läkare som som opererar skador på kvinnor som uppstått vid övergrepp? Är han sjuksköterska som informerar om HIV, skydd, barnavård? Eller är han ingenjör som bygger smarta vattensystem? Eller hjälper till att skapa små företag som de kan försörja sig och sin familj med. Är han präst som arbetar med hjälpverksamhet? Han kan språket/språken, känner till det politiska och sociala systemet, har kontakter ...
Ta sådant i ett PM.
Citat:
Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vad av detta är relevant i arbetet i Sverige? Vilka kvinnor ska han "hjälpa" i Sverige där han kan använda sina kunskaper och erfarenheter? Vilka erfarenheter har han att "hjälpa" kvinnor i Sverige?
Jag har inte ens svarat på dina frågor så hur i hela friden kan du ställa denna fråga och göra denna slutsats när du inte ens har fått svar. Det här visar enbart hur färgade svenska feminister är. För de här personerna spelar det ingen roll vilket svar som de får...de svarar före! Hahahahahahaha!
Citat:
Eftersom det är ett arbete som uppenbart inte kräver så lång erfarenhet (tjejerna har ju 1-3 års erfarenhet) så är han ju faktiskt överkvalificerad.
Absurda slusatser när du inte vet vilket svar som jag ger. Du känner inte mig, hur kan du ändå komma till dessa slutsatser. Är du totalt knäpp?
Citat:
Varför är det viktigt för dig att en man ska ha just detta arbete med att "hjälpa kvinnor" i Sverige?
Det gläder mig att du intresserar dig av vad den icke-feminist och Milo supporter som jag tycker. Varför skulle det inte vara viktigt...? Ytterligare en konstlad fråga med avsikten att producera ett svar innan svaret från motdebatören presenterat vad han tycker. Kvinnors rättigheter angår både män och kvinnor. Att isolera kvinnors rättigheter och göra det till en kvinnofråga är absolut det värsta som går att göra. Det samma gäller mäns rättigheter, dessa rättigheter ska inte män få behöva kämpa för på egen hand. Det ska vara kvinnors ansvar att även stå upp för mäns rättigheter. Så är inte fallet.
Citat:
Är det på en kvinnojour kan kvinnorna och barnen där ha sådan dålig erfarenhet av män att de bara vill vara med kvinnor.
Det har jag inte sagt någonting om. Egen slutsats återigen. Jag håller dock inte med dig om att inte män ska kunna arbeta på kvinnojourer. De kvinnor som du hänvisar till borde omgående lära sig att världen är full av män. Låt män som är trovärdiga få exemplifiera att det finns goda män. Det kommer vara mer hjälpsamt för dessa kvinnor. Att isolera sig själv är inget alternativ.
Citat:
Är det ett arbete att peppa unga invandrartjejer? Eller stärka kvinnliga pensionärer?
Har jag heller inte sagt någonting om. Finner inget intresse av att göra detta, i Sverige.
Citat:
Du får helt enkelt precisera dig.
Med glädje. Läs denna artikel:
https://www.theguardian.com/world/2011/jun/15/worst-place-women-afghanistan-india
Följaktligen är det här hjälp gentemot kvinnor behövs allra mest. Så vad tror du att jag vill göra nu...? Knappast att arbeta med kvinnors rättigheter i Sverige!