2017-01-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, hon garvade bara.
Är du min lilla bock då, sa hon.
Så det kan gå, när man fortfarande har lite humor kvar.

Hade allt bara blivit ångestladdat på ditt jobb?
Hade ni gått hem gråtandes allihop och sagt upp er, inrättat safespaces och anmält överallt?
Hade hälften sjukskrivit sig eller sagt upp sig, skrivit till tidningarna om denna kränkning?

Jag föredrar mitt jobb.

Kul för dig och henne. Fortsätt nu göra det i 10år. Kalla alla kvinnor det vettja. Det är ju så ni ser kvinnor trots allt.
Klaga bara inte sen när någon kallar dig för våldtäktsman eller gubbslem.

Hade jag vantrivs på min arbetsplats hade jag letat efter ett nytt jobb naturligtvis. Precis som jag letar efter en ny relation när jag vantrivs i den jag har.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-01-19 kl. 19:29.
Citera
2017-01-19, 19:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Du är skitdålig på att fiska efter skuldbeläggningen eller ditt offernarrativ.
När det gäller relationer borde du inte ingå i såna förrän du förstår att det inte handlar om din dagsform enbart att vara del av en sån. Det är inte schysst mot en enda man, för inte är de väl enbart att ses som en resurs i ditt liv?
Citera
2017-01-19, 19:36
Medlem
Citat:
Du är skitdålig på att fiska efter skuldbeläggningen eller ditt offernarrativ.
När det gäller relationer borde du inte ingå i såna förrän du förstår att det inte handlar om din dagsform enbart att vara del av en sån. Det är inte schysst mot en enda man, för inte är de väl enbart att ses som en resurs i ditt liv?

Min kille kan lämna mig när han vill. Men han gillar nog sällskapet, sexet och pengarna för mycket för att göra det. Själv tycker jag det skulle ha varit trevligt med en man med inkomst.
Men jag nöjer mig med sex och massage än så länge.

Alla kvinnor lever inte som era hordöttrar och hormammor.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-01-19 kl. 19:46.
Citera
2017-01-19, 19:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Min kille kan lämna mig när han vill. Men han gillar nog sällskapet, sexet och pengarna för mycket för att göra det. Själv tycker jag det skulle ha varit trevligt med en man med inkomst.
Men jag nöjer mig med sex och massage än så länge.
Ouch, en latmask alltså?
Charmigt troll som försover sig för att slippa få jobba kvar?
Sängkammarögon?

Tips, kör inte skuldgrejen med honom. Det kan få honom att tröttna. Håller du honom i kort koppel, så han inte kommer åt att spana efter alternativ, ska det nog gå bra.

Du slår honom väl inte? Eller bryter ner honom psykiskt?
En sån karl är lite som en trogen hund. Den är kvar för den har inga alternativ.
Citera
2017-01-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ouch, en latmask alltså?
Charmigt troll som försover sig för att slippa få jobba kvar?
Sängkammarögon?

Tips, kör inte skuldgrejen med honom. Det kan få honom att tröttna. Håller du honom i kort koppel, så han inte kommer åt att spana efter alternativ, ska det nog gå bra.

Du slår honom väl inte? Eller bryter ner honom psykiskt?
En sån karl är lite som en trogen hund. Den är kvar för den har inga alternativ.

Lat skulle jag inte kalla honom. Han blir ju ledsen om han inte får göra saker åt mig.
Utbildning har han skaffat sig efter att jag slängde ut honom första gången, det är ju tråkigt att den hittills inte lett till fast anställning men det kan ju inte han rå för.
Citera
2017-01-19, 19:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Lat skulle jag inte kalla honom. Han blir ju ledsen om han inte får göra saker åt mig.
Utbildning har han skaffat sig efter att jag slängde ut honom första gången, det är ju tråkigt att den hittills inte lett till fast anställning men det kan ju inte han rå för.
Jag sa ju det, som en hund.
En självgående människa skaffar sig ett jobb och bidrar, men din är nog helst en hemma"karl".
Citera
2017-01-19, 23:01
Medlem
InCognitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Herregud har du missat att kvinnan måste enligt svensk lag ge sitt medgivande om vårdnad vid en skilsmässa med en man som är far till deras barn? Du är färgad enbart från en sida så det är att ödsla tid att föra en diskussion.

Det känns inte så fruktbart att diskutera med dig så det får räcka för den här gången. Jag antar att du tycker detsamma om mig så det blir väl en win-win.

Jag måste dock säga att det är direkt felaktigt att en kvinna har rätt till ensam vårdnad vid skilsmässa. Gemensam vårdnad är en stark huvudregel inom det svenska rättsväsendet och för att ofrivilligt fråntas vårdnaden krävs starka skäl samt att man för talan om det i domstol. Alltså inte att kvinnan har rätt till vårdnaden vid skilsmässa och måste ge mannen sitt medgivande som du påstår.

Lycka till i kampen för rättvisa och objektivitet!
Citera
2017-01-19, 23:07
Medlem
Enligt denna man fyller feminister bara ett politiskt syfte; att destabilisera nationer i väst:
https://www.youtube.com/watch?v=vLqHv0xgOlc
Citera
2017-01-19, 23:17
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCognitium
Det känns inte så fruktbart att diskutera med dig så det får räcka för den här gången. Jag antar att du tycker detsamma om mig så det blir väl en win-win.

Jag måste dock säga att det är direkt felaktigt att en kvinna har rätt till ensam vårdnad vid skilsmässa. Gemensam vårdnad är en stark huvudregel inom det svenska rättsväsendet och för att ofrivilligt fråntas vårdnaden krävs starka skäl samt att man för talan om det i domstol. Alltså inte att kvinnan har rätt till vårdnaden vid skilsmässa och måste ge mannen sitt medgivande som du påstår.

Citat:

Instämmer till fullo. Du är färgad och intar uteslutande ett svenskt sätt att diskutera. Du saknar erfarenhet från en värld utanför Sverige. Det ger mig ingenting.

Citat:
Jag måste dock säga att det är direkt felaktigt att en kvinna har rätt till ensam vårdnad vid skilsmässa.

Enligt dig förekommer inte felaktigheter kopplat till kön. Ändrar du tankesätt nu?

Citat:
Alltså inte att kvinnan har rätt till vårdnaden vid skilsmässa och måste ge mannen sitt medgivande som du påstår.

Inte rätt till vårdnaden. Alltså, om ett sambo-par får barn kan pappan inte ens få gemensam vårdnad om inte kvinnan ger tillstånd till det. Du får du läsa på svensk lag bättre.

Citat:

Åk ut i världen och få lite mer skinn på näsan. Du rabblar upp allt som att du har lärt dig det i läxa. Det blir löjligt.
Senast redigerad av asamera 2017-01-19 kl. 23:25.
Citera
2017-01-20, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Om jag skulle vara journalist menar du? Well, det första jag skulle göra är att ställa mig frågan - är det så att samhället enbart bidrar till orättvisor för kvinnor och att orättvisor för män inte är existerande. Jag skulle också ställa mig frågan varför jag aldrig ser artiklar om män som blir orättvist behandlade av kvinnor. Varför är det endast män som blir uthängda, spottade på, betraktade som moster, som dumma, som sextokiga, som maktgalna, som våldsamma, som kontrollbenägna, etc etc. Är det verkligen så att det enbart är män som ska få skit medan kvinnor ska få bli avgudade? Därför skulle jag först överväga om det också kan finnas män som blir illa behandlade. Så jag skulle skriva artiklar om män och om kvinnor. Vi är två kön i Sverige, inte bara ett.

Fast då när det gäller Anna och hennes historia skulle jag som journalist vara mycket mer subjektkritisk. Jag skulle inte blint tro på allt som sägs utan hela tiden följa upp påståenden med konkreta källor. Jag skulle också ha i åtanke att kvinnor kan ibland förstora upp saker, de kan också missförstå saker som t ex en manlig jargong i sättet att kommunicera. Jag skulle även ställa frågan varför det har tagit 10 år för en kvinna att lämna ett arbete. Om kvinnan i ena stunden beskriver arbetsplatsen som förfärlig kanske den trots allt inte var så förfärlig eftersom den ändå tog henne 10 år att sluta!!! Jag skulle också vända mig till flera källor i hänseende att få djupare insikt i vad de män som Anna beskyller faktiskt har att säga. Att enbart lyssna på ena sidan är enbart subjektivt och innehållslöst. Jag skulle också låta avsiktligt texten ta längre tid att skriva och inte bara rafsas ihop i ett naffs. Kvalitén försämras avsevärt på detta sätt. Har det tagit 10 år för henne att komma fram till att hon ska gråta ut i media, då kan det få vänta lite till innan publicering. Jag skulle också tänka som journalist att vad vill jag som läsare läsa om. Vad är intressant och vad är hänt i häcken journalistik. Om jag som journalist har syftet att fördumma mina läsare, då skulle jag finna mitt arbete helt meningslöst. Så skulle jag gå tillväga om jag hade varit journalist och skrivit om Anna.

Jo, Anna borde få uttala sig hur hon upplevt sin arbetsplats, dock behöver det inte vara skäl nog till att jag som journalist väljer att göra en publicering. Att också vänta 10 år med att gråta ut får mig som journalist att ana onda ugglor i mossen.

Om du vore journalist, hade du förlorat jobbet för länge sen. Du är på tok för långsam för att få jobba vidare, herregud! Det är inte en flerårig ensamutredning för riksdagens räkning du sysslar med, du är utskickad för att återge hennes historia och upplevelse på ett säljande sätt and make it snappy, för snart måste du ut igen och skriva något på tre och en halv kolumner om en man som bet en hund och deadline är om en timme! Och vad fan får dig att tro att det är du som journalist som bestämmer om något ska publiceras eller inte, vem tror du att du är? Du skriver, det är ditt enda jobb, punkt!

Det är det här du inte fattar: Ingen som rapporterar om nyheter av olika slag är helt neutral och ägnar all sin tid åt att ge heltäckande bakgrunder från alla inblandade sidor i en händelse. Glöm det! "Neutralt" existerar inte, det är naivt att tro det, och i nio fall av tio skrivs artiklar inte av ideella skäl som "vi måste berätta Sanningen För Folket", utan för att locka läsare i ett allt högre mediabrus.

Kan du ta till dig ovanstående får du ett lite lättare, mindre irriterat, liv. Promise!
Citera
2017-01-20, 06:40
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Om du vore journalist, hade du förlorat jobbet för länge sen. Du är på tok för långsam för att få jobba vidare, herregud! Det är inte en flerårig ensamutredning för riksdagens räkning du sysslar med, du är utskickad för att återge hennes historia och upplevelse på ett säljande sätt and make it snappy, för snart måste du ut igen och skriva något på tre och en halv kolumner om en man som bet en hund och deadline är om en timme! Och vad fan får dig att tro att det är du som journalist som bestämmer om något ska publiceras eller inte, vem tror du att du är? Du skriver, det är ditt enda jobb, punkt!

Det är det här du inte fattar: Ingen som rapporterar om nyheter av olika slag är helt neutral och ägnar all sin tid åt att ge heltäckande bakgrunder från alla inblandade sidor i en händelse. Glöm det! "Neutralt" existerar inte, det är naivt att tro det, och i nio fall av tio skrivs artiklar inte av ideella skäl som "vi måste berätta Sanningen För Folket", utan för att locka läsare i ett allt högre mediabrus.

Kan du ta till dig ovanstående får du ett lite lättare, mindre irriterat, liv. Promise!

Citat:
Om du vore journalist, hade du förlorat jobbet för länge sen. Du är på tok för långsam för att få jobba vidare, herregud!

Och det är du rätt person att avgöra? LOL!

Citat:
Det är inte en flerårig ensamutredning för riksdagens räkning du sysslar med

Ytterligare en person som gör sin egen tolkning av innehåll som inte står skrivet. Vem har sagt någonting om flerårig. Är du totalt knäpp?

Citat:
du är utskickad för att återge hennes historia och upplevelse på ett säljande sätt

Fullständigt bullshit. En journalist ska ha förmåga att avgöra vems historia som ska presenteras. Att uteslutande presentera barnrumpor till tjejer som gråter ut i media innebär förlöst av manliga läsare.

Citat:
för snart måste du ut igen och skriva något på tre och en halv kolumner om en man som bet en hund och deadline är om en timme!

Ytterligare en lögn. Media skriver inte om män. I de få fall de gör det är det negativ smörja.

Citat:
Och vad fan får dig att tro att det är du som journalist som bestämmer om något ska publiceras eller inte, vem tror du att du är?

Ja, knappast Gudrun Schymns talesperson. Om jag dag ut och dag in får ägna mig åt feministiskt dravel då skulle jag överväga att sluta göra det jag får i uppgift att göra.Fast för dig som feminist är väl knappast detta ett problem. Vi prioriterar helt enkelt olika.

Citat:
Du skriver, det är ditt enda jobb, punkt!

Helt fel. Jag kan välja vem jag skriver för.

Citat:
Ingen som rapporterar om nyheter av olika slag är helt neutral och ägnar all sin tid åt att ge heltäckande bakgrunder från alla inblandade sidor i en händelse. Glöm det!

Vem fan tror du att du är som ens kan yttra dig om det? Totalt skitsnack som du hittar på. Alla inblandade behöver med nödvändighet inte vara så många. Du överdriver arbetsbördan. Jag tycker du ska läsa the economist veckonummer så får du lite mer kvalitée. Fast vad fan vet du om det, du värnar om hänt i häcken journalistik.

Citat:
"Neutralt" existerar inte, det är naivt att tro det, och i nio fall av tio skrivs artiklar inte av ideella skäl som "vi måste berätta Sanningen För Folket", utan för att locka läsare i ett allt högre mediabrus.

Denna smörja har sagts i alla tider. Ändå existerar tidningar som the economist som skapar djup, helhetsperpektiv och faktainnehåll. Det existerar inte bara en sanning eller ett mediabrus. Du kan välja vilken tidning som du läser, är inte svårare än så.

Citat:

Det som gör mig irriterad är kommentarer som dina. Du utgår från att hänt i häcken journalistiken är att föredra. Du bör studera Marshall Mcluhan eller Stuart Hall för att först och främst veta vad fan du snackar om.
Citera
2017-01-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Ligger absolut en del i vad du skriver, men tycker du inte också att det för demokratins skull borde finnas åtminstone en tidning, eller någon form av media, som i alla fall försöker vara objektiv och som man delvis skall kunna lita på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in