Jag har rökt gräs i 15 år, såklart har jag haft mina uppehåll osv men jag har alltid ÄLSKAT att röka weed. Dessa 15 år ungefär halva mitt liv också och jag ser ingen anledning till att sluta - det är ju liksom del av ens vardag. Skulle nästan säga att en majoritet av alla de jag känner privat röker en spliff mellan varven - män som kvinnor.. är en helt vanlig medelklass-snubbe från Stockholms innerstad som spenderar mycket tid på kontoret.. ibland när jag kommer hem sent efter en stressig märker man hur uppe i varv man är (kan inte sluta tänka på det arbetsrelaterade, kollar mailen osv) och då gör en fet jävla spliff underverk.. men det gör den förvisso alltid!
Jag har ju en helt annan typ av ekonomi idag än som tonåring så kostnad är inte en faktor som påverkar och jag har med råge jobbat in de skattepengar ni måste langa för min cancervård om 30 år då jag har arbetat heltid sen jag var färdigpluggad. Min partner har inga invändningar heller och jag har ett riktigt bra socialt liv..
Alltid fått en varm och härlig bänga som då jag i perioder har bott och arbetat utomlands även alltid har fått mig att minnas massa softa händelser och samtal från sköna Stockholm då man i svängar suttit med lite hemlängtan - hehe... så sjukt att våra upplevelser av samma rus blir så annorlunda.
Trippa avskyr jag dock - så jävla intensivt och förvirrande. Har ändå ätit svamp och syra kanske 10 gånger genom årens gång men nu är jag fan för gammal för att gå runt och tro att tiden seriöst står helt stilla eller få insikter som i detalj förklarar betydelsen av hela Kosmos existens etc. Men känner jättemånga som älskar att trippa såklart! Bästa trippen jag har haft var 2-CB som jag åt med min bror på ett rave för 100 år sedan - inte alls samma tunga mindfuck som syra o svamp men hallisar som är det coolaste jag har sett i hela mitt liv.. haha det var mycket skratt och livet i neon ett par timmar.