• 1
  • 2
2017-01-17, 14:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
I guess.

Men frågan är vad som triggar igång dålig effekt av cannabis samtidigt som man hanterar hallucinogener otroligt mycket bättre.
Well. Det är ju så enkelt som att om drogerna fungerar på helt olika sätt.
Citera
2017-01-17, 14:39
Medlem
Citat:
I guess.

Men frågan är vad som triggar igång dålig effekt av cannabis samtidigt som man hanterar hallucinogener otroligt mycket bättre.

Har ett flertal vänner som inte kan njuta av cannabis längre efter bruk av hallucinogener.

Fungerar bra för mig dock. Kan bli jobbigt ibland men då är det bara lägga sig och vila bort det jobbiga. Ta ett par bloss och lägg dig ifrån pipan/spliffen, sysselsätt dig med något du gillar.

Drick någon öl om det blir lite för mycket.
Senast redigerad av CB1 2017-01-17 kl. 14:43.
Citera
2017-01-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Har ett flertal vänner som inte kan njuta av cannabis längre efter bruk av hallucinogener.

Fungerar bra för mig dock. Kan bli jobbigt ibland men då är det bara lägga sig och vila bort det jobbiga. Ta ett par bloss och lägg dig ifrån pipan/spliffen, sysselsätt dig med något du gillar.

Drick någon öl om det blir lite för mycket.

Detta var dock likadant tom innan jag provade hallucinogener.

Blir obehaglig känsla i kroppen oavsett vad jag gör. Att vara ute bland folk är bara att glömma..
Citera
2017-01-18, 23:02
Medlem
husGUDENs avatar
Jag har rökt gräs i 15 år, såklart har jag haft mina uppehåll osv men jag har alltid ÄLSKAT att röka weed. Dessa 15 år ungefär halva mitt liv också och jag ser ingen anledning till att sluta - det är ju liksom del av ens vardag. Skulle nästan säga att en majoritet av alla de jag känner privat röker en spliff mellan varven - män som kvinnor.. är en helt vanlig medelklass-snubbe från Stockholms innerstad som spenderar mycket tid på kontoret.. ibland när jag kommer hem sent efter en stressig märker man hur uppe i varv man är (kan inte sluta tänka på det arbetsrelaterade, kollar mailen osv) och då gör en fet jävla spliff underverk.. men det gör den förvisso alltid!

Jag har ju en helt annan typ av ekonomi idag än som tonåring så kostnad är inte en faktor som påverkar och jag har med råge jobbat in de skattepengar ni måste langa för min cancervård om 30 år då jag har arbetat heltid sen jag var färdigpluggad. Min partner har inga invändningar heller och jag har ett riktigt bra socialt liv..

Alltid fått en varm och härlig bänga som då jag i perioder har bott och arbetat utomlands även alltid har fått mig att minnas massa softa händelser och samtal från sköna Stockholm då man i svängar suttit med lite hemlängtan - hehe... så sjukt att våra upplevelser av samma rus blir så annorlunda.

Trippa avskyr jag dock - så jävla intensivt och förvirrande. Har ändå ätit svamp och syra kanske 10 gånger genom årens gång men nu är jag fan för gammal för att gå runt och tro att tiden seriöst står helt stilla eller få insikter som i detalj förklarar betydelsen av hela Kosmos existens etc. Men känner jättemånga som älskar att trippa såklart! Bästa trippen jag har haft var 2-CB som jag åt med min bror på ett rave för 100 år sedan - inte alls samma tunga mindfuck som syra o svamp men hallisar som är det coolaste jag har sett i hela mitt liv.. haha det var mycket skratt och livet i neon ett par timmar.
Citera
2017-01-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husGUDEN
Jag har rökt gräs i 15 år, såklart har jag haft mina uppehåll osv men jag har alltid ÄLSKAT att röka weed. Dessa 15 år ungefär halva mitt liv också och jag ser ingen anledning till att sluta - det är ju liksom del av ens vardag. Skulle nästan säga att en majoritet av alla de jag känner privat röker en spliff mellan varven - män som kvinnor.. är en helt vanlig medelklass-snubbe från Stockholms innerstad som spenderar mycket tid på kontoret.. ibland när jag kommer hem sent efter en stressig märker man hur uppe i varv man är (kan inte sluta tänka på det arbetsrelaterade, kollar mailen osv) och då gör en fet jävla spliff underverk.. men det gör den förvisso alltid!

Jag har ju en helt annan typ av ekonomi idag än som tonåring så kostnad är inte en faktor som påverkar och jag har med råge jobbat in de skattepengar ni måste langa för min cancervård om 30 år då jag har arbetat heltid sen jag var färdigpluggad. Min partner har inga invändningar heller och jag har ett riktigt bra socialt liv..

Alltid fått en varm och härlig bänga som då jag i perioder har bott och arbetat utomlands även alltid har fått mig att minnas massa softa händelser och samtal från sköna Stockholm då man i svängar suttit med lite hemlängtan - hehe... så sjukt att våra upplevelser av samma rus blir så annorlunda.

Trippa avskyr jag dock - så jävla intensivt och förvirrande. Har ändå ätit svamp och syra kanske 10 gånger genom årens gång men nu är jag fan för gammal för att gå runt och tro att tiden seriöst står helt stilla eller få insikter som i detalj förklarar betydelsen av hela Kosmos existens etc. Men känner jättemånga som älskar att trippa såklart! Bästa trippen jag har haft var 2-CB som jag åt med min bror på ett rave för 100 år sedan - inte alls samma tunga mindfuck som syra o svamp men hallisar som är det coolaste jag har sett i hela mitt liv.. haha det var mycket skratt och livet i neon ett par timmar.

Jag vet redan att motsvarigheten till hur jag känner på gräs är vad du beskriver, men?

Citera
2017-01-20, 13:13
Medlem
husGUDENs avatar
Citat:
Jag vet redan att motsvarigheten till hur jag känner på gräs är vad du beskriver, men?

Men ingenting. Jag kände bara för att beskriva min relation till Mårten Gås!

Hehe, nej men för att lägga till lite diskussionsvärde så kan jag fråga: vad är det du anser obehagligt med weedruset? Får det tankarna att skena iväg utan kontroll eller känner du att din personlighet förändras på något vis etc? Som exempel tycker jag att trippande lätt blir obehagligt då jag inte gillar känslan av att inte ha kontroll på något i hjärnkontoret och därför inte kan "flyta med" (är väl lite kontrollfreak). Ev insikter som tripparna skänkt har hur som helst inte heller vunnit några nobelpris om jag säger så.

Jag skulle dock verkligen inte anse att du har "svagt" psyke.. cannabis är väl helt enkelt inte din grej!?

Avslutar med ett visdoms-tips från en äldre broder: skit i de jävla nollor som hävdar att du har svagt psyke för att du inte upplever en drog på ett visst sätt.
Citera
2017-01-20, 13:40
Medlem
whosEHTs avatar
Olika sorters droger är inte för alla, får du ingen bra effekt av cannabis så rök det inte helt enkelt
Citera
2017-01-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Olika sorters droger är inte för alla, får du ingen bra effekt av cannabis så rök det inte helt enkelt

Enda gångerna jag får bra effekt av cannabis är om jag tar någon annan substans, men annars går det inte.
Citera
2017-01-20, 14:34
Medlem
Daglig rökare i ca 3-4 år. Vart nyligen på en resa där jag inte rökte på över en vecka, insåg att jag plötsligt mådde mycket bättre på alla fronter! När jag kom hem rökte jag en jolle, fick mestadels ångest, överspekulerande av onödiga saker jag i nyktra livet inte hade satt en sekund på! Anledningen till att detta hänt mig är att mycket tråkiga och negativa saker hänt mig under tiden jag varit hög, tror därför att min hjärna relaterar ruset till mycket negativa saker.

Gillar du det inte så rök det inte!
Citera
2017-01-20, 17:02
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Enda gångerna jag får bra effekt av cannabis är om jag tar någon annan substans, men annars går det inte.
Samma här, men händer någon gång att jag kan tycka om de utan nått annat om jag bara sitter hemma och är ensam typ, det blir sjukt jobbigt att vara i sociala situationer när jag rökt, om jag inte har nått annat att blanda med då som sagt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in