Citat:
Ursprungligen postat av
Oldschool-jag
Jag har nog aldrig någonsin fått bra effekt utav cannabis, möjligen i början kanske men annars så finner jag bara ruset väldigt obehagligt. Oavsett hur bra ställd jag är till livet så verkar cannabisen aktivt finna negativitet inom mig själv och världen runtomkring mig blir dimmig på ett sorgset vis.
Detta ställer jag mig verkligen undrandes till då kommentarer som att jag har dåligt psyke, m.m lär dyka upp.
Jag har nyttjat psykadeliska utan några som helst problem och andra droger likaså, men varför är cannabis inte för mig, jag begriper inte detta?
Edit; Sista spliffen blev tänd för ca 1 månad sedan och lär nog avstå helt från och med nu. Men trist.
Låter som du testat THC rika strains, dessa har en förmåga att göra så med en del.
Och det man ska söka är en strain med minst 1/10-del CBD mot THC, då minskas detta kraftigt.
Annars har du någon misstänkt diagnos eller diagnos, kan ju vara så att detta förstärker de negativa effekterna av THC och gör dig extra känslig.
Du kan titta på BBC "should i smoke dope", där får hon bara THC injicerat och hon blir riktigt jävla nere där.
Och låter som du fått en liknande känsla.