Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 15:40
Avstängd
Jag har nog aldrig någonsin fått bra effekt utav cannabis, möjligen i början kanske men annars så finner jag bara ruset väldigt obehagligt. Oavsett hur bra ställd jag är till livet så verkar cannabisen aktivt finna negativitet inom mig själv och världen runtomkring mig blir dimmig på ett sorgset vis.

Detta ställer jag mig verkligen undrandes till då kommentarer som att jag har dåligt psyke, m.m lär dyka upp.

Jag har nyttjat psykadeliska utan några som helst problem och andra droger likaså, men varför är cannabis inte för mig, jag begriper inte detta?

Edit; Sista spliffen blev tänd för ca 1 månad sedan och lär nog avstå helt från och med nu. Men trist.
Citera
2017-01-16, 15:43
Bannlyst
Jag rökte i många år innan jag började få en tillstymmelse till negativa effekter. Tar jag mer än ett par bloss så hamnar jag oftast i negativa tankespiraler och känner mig uttittad och obekväm.
Citera
2017-01-16, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag rökte i många år innan jag började få en tillstymmelse till negativa effekter. Tar jag mer än ett par bloss så hamnar jag oftast i negativa tankespiraler och känner mig uttittad och obekväm.

Brukar du andra droger? Påverkas du negativt av fler än cannabis?
Citera
2017-01-16, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Brukar du andra droger? Påverkas du negativt av fler än cannabis?
Då och då gör jag det. Det blir bara så här av cannabis för mig.
Citera
2017-01-16, 15:47
Medlem
Kan ha att göra med att mycket cannabis på gatan har väldigt hög THC och därmed inte har någon bra balans mellan THC och CBD.
Citera
2017-01-16, 15:48
Avstängd
Citat:
Då och då gör jag det. Det blir bara så här av cannabis för mig.

Ok. Är fundersam vad den bakomliggande orsaken är. Om jag mått dåligt skulle jag ju aldrig öppna tråden, men nu mår jag ju kanonbra. Oavsett mående kan jag bara inte slappna av på den här substansen.
Citera
2017-01-16, 16:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Jag har nog aldrig någonsin fått bra effekt utav cannabis, möjligen i början kanske men annars så finner jag bara ruset väldigt obehagligt. Oavsett hur bra ställd jag är till livet så verkar cannabisen aktivt finna negativitet inom mig själv och världen runtomkring mig blir dimmig på ett sorgset vis.

Detta ställer jag mig verkligen undrandes till då kommentarer som att jag har dåligt psyke, m.m lär dyka upp.

Jag har nyttjat psykadeliska utan några som helst problem och andra droger likaså, men varför är cannabis inte för mig, jag begriper inte detta?

Edit; Sista spliffen blev tänd för ca 1 månad sedan och lär nog avstå helt från och med nu. Men trist.
Låter som du testat THC rika strains, dessa har en förmåga att göra så med en del.
Och det man ska söka är en strain med minst 1/10-del CBD mot THC, då minskas detta kraftigt.

Annars har du någon misstänkt diagnos eller diagnos, kan ju vara så att detta förstärker de negativa effekterna av THC och gör dig extra känslig.

Du kan titta på BBC "should i smoke dope", där får hon bara THC injicerat och hon blir riktigt jävla nere där.
Och låter som du fått en liknande känsla.
Citera
2017-01-16, 16:49
Bannlyst
Jag kan även påpeka att olika sorters röka påverkar mig i olika utsträckning. Hasch går det oftare lite bättre med, medan gräset oftare påverkar mig mer negativt.

Men som sagt, oavsett vad jag röker så får jag negativa upplevelser, bara att de kan variera i styrka. Gränsen för mig går vid mellan 2-4 bloss. Sen går det utför.
Citera
2017-01-16, 16:59
Avstängd
Citat:
Jag kan även påpeka att olika sorters röka påverkar mig i olika utsträckning. Hasch går det oftare lite bättre med, medan gräset oftare påverkar mig mer negativt.

Men som sagt, oavsett vad jag röker så får jag negativa upplevelser, bara att de kan variera i styrka. Gränsen för mig går vid mellan 2-4 bloss. Sen går det utför.

Krävs också enstaka bloss för att jag ska bli märkvärt påverkad.
Citera
2017-01-16, 17:02
Medlem
Neonights avatar
Ibland är det bra att se inåt och granska sig själv. Ibland är det bra att se utåt och granska världen omkring sig.
Citera
2017-01-16, 19:16
Medlem
BigFatCones avatar
Alla droger är inte för alla, svårare är så är det inte. Funkar alkohol bra för alla? Nej, det gör det inte. Varför skulle cannabis göra det?
Citera
2017-01-17, 13:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alla droger är inte för alla, svårare är så är det inte. Funkar alkohol bra för alla? Nej, det gör det inte. Varför skulle cannabis göra det?

I guess.

Men frågan är vad som triggar igång dålig effekt av cannabis samtidigt som man hanterar hallucinogener otroligt mycket bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in