Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 16:22
  #13
Medlem
different_trips avatar
Intressant trådstart då jag också såg Agenda igår.

Generalproblemet är att media och mediepersonligheter är ultravänster så alla kritiska frågor som kan ställas inte alls kan ställas för att den egna världsbilden står på spel.

Dem borde skicka mikrofonen till mig istället, borde vara jävligt enkelt att få Morgan till studion.

"Ni vill inte vara med i debatten, förstår jag dig rätt?"
"Varför inte..?"
"Ni vill inte kommentera det? Finns det ingenting att debattera? Har Magnus Karlsson rätt i sakfrågan då?"
"Nähä, men varför tar ni inte debatten då?"

Tyvärr är sån form av ifrågasättande journalistik ett minne blott i Sverige.
Citera
2017-01-16, 17:26
  #14
Medlem
Lobengulas avatar
Media kan ju inte gärna tvinga dessa feta katter att engagera sig. Morgan vet att det är en debatt som han kommer förlora och då är det lika bra att stanna hemma. Nu försökte kriminologen Jerzy "Bagdad Bob" Snickesnack debattera men blev rejält överkörd.

Så länge media erbjuder alla parter att delta så har de gjort sitt jobb. Bra av Agenda som visar att de tar upp ämnet oavsett om en part trilskas.
Citera
2017-01-16, 17:37
  #15
Medlem
Drozds avatar
Svetsloppan, Morgan Johansson och andra höga ministrar måste nog sovra rätt hårt pga tidsbrist och då väljer de naturligtvis debatter och intervjuer de kan "vinna". Och ställs de mot väggen kör de ändå bara sånt där såphalt, mediatränat politikersnack, det om något är de experter på.

Anledningen till att MJ inte ville ta gårdagens brottsstatistik-debatt var ju annars rätt uppenbar...
Citera
2017-01-16, 17:38
  #16
Medlem
MADs avatar
Det är ju ett allmänt problem.
Politiker vill inte medverka om det på något sätt kan slå tillbaka. De svarar heller aldrig ja eller nej på en fråga som kan de eventuellt måste ansvara för.
Allt hänger på att ingen är villig att ta ansvar för sina egna gärningar, något som genomsyrar hela samhället. Det är alltid någon annans fel.
Vad vi behöver är rakryggade politiker som står för vad de tycker och har storsintheten att erkänna när de har fel och då ta ansvaret för det.
Citera
2017-01-16, 19:25
  #17
Avstängd
Alla människors lika värde gäller inte för fina 7k-politiker som ser sig själva som finare än alla andra.
Dom anser sig stå så högt över alla oss andra att dom inte ens kan tänka sig att svara på ett par frågor.

I alla fall jag anser att det är tillåtet att döda politikerna. Dom gör inte sitt jobb och förstör för alla svenskar. Dom är onda.

Fritt fram att dräpa asen!
Citera
2017-01-16, 19:50
  #18
Medlem
Mikojans avatar
Ska bli spännande se om Agenda fortsätter på den inslagna vägen att låta politiker i kontroversiella ämnen ställa upp, där regeringen vägrar låta sig representeras. Rejäla intervjuer istället för tramsiga smådebatter bör ha tittarvärden.

Men det sätter givetvis regimvänliga ledningen Stjärne-Helin stopp för.
Citera
2017-01-16, 21:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Ja, jag funderar på om Agenda snubblade över något igår. Vill SD ställa upp så låt SD ställa upp och om ingen annan ställer upp, låt dem stå oemotsagda (och tala om varför det blev så). Till slut kanske resten av politikerkåren begriper att det inte är en god strategi att lämna walk-over till SD gång efter gång.

Detta tycker jag är det bästa. Bjud inte in någon. Det slutar bara med att Arnstad står och stirrar och svamlar och skämmer ut sig (för jag antar att det var samma story sist han fick yra i en tv-debatt, han kan fan inte ha varit förstavalet). Låt motparten hålla en monolog i 5 minuter helt enkelt. Det måste ju inte vara SD, det kan ju vara MP som inte vill debattera mot KD eller Magdalena Andersson som inte vill bemöta kritik från Tino Sanandaji eller vad som helst. Förklara sedan att man bett det vägrande partiet i fråga att skicka en representant vilken som helst men att de valde att avstå utan motivering.
Citera
2017-01-16, 21:46
  #20
Medlem
RadioDDR1s avatar
Walk over p ga rädsla är en större börda än en knockoutförlust. Blir förvånad om S får mer än 15% nästa val.

Nu var ju Dvärgen så jäkla dum att han trodde att SVT skulle ställa in debatten, istället fixade SVT SnickeSnacki som blev helt överkörd och Dvärgen blev sedan förnedrad i direktsändning när programledaren meddelade att ministern lämnat WO.

Och till råga på detta har självaste DN idag gått ut och gett Mattias Karlsson sitt stöd vad gäller en ny uppdaterad rapport om utlänningars brottslighet.

Morgan är totalt bortgjord.
__________________
Senast redigerad av RadioDDR1 2017-01-16 kl. 21:51.
Citera
2017-01-16, 21:59
  #21
Medlem
LeifD2s avatar
Skillnaden mot Norge är kollosal. Interjuv på NRK P2 med en stortingsrepresentant från Ap idag på 18-sändningen. Hon blev lindrigt sagt kölhalad långskepps. Och då skall man ha i minnet att nästan alla på NRK röstar Ap, SV, V eller Rødt. Ingen, inte en enda, röstar Frp.
Politikern försökte stammande slingra sig, men det gick inte alls. Repporten klampade på med nya, kritiska följdfrågor.
Citera
2017-01-16, 22:57
  #22
Medlem
No-n-sences avatar
Politikerna resonerar, eller rättare sagt deras coacher resonerar: -Bättre fly än illa fäkta!
Men det dröjer inte länge förrän man har flytt så långt att det inte finns något kvar att försvara.

Inte heller fattar dom att dom måste försvara och redogöra för sin politik. Alla ser att vissa saker i samhället inte funkar. Om då oppositionen får stå oemotsagda i debatter så blir det de som vinner rösterna i nästa val.
Citera
2018-03-22, 06:30
  #23
Moderator
Tinuviels avatar
Så här kan man också göra. Tv4:s reporter Ulf Kristersson:
Citat:
Vi hade bjudit in socialminister @strandhall till debatt med @BuschEbba om Vårdkrisen. Men Strandhäll tackade nej, med motivering att S huvudmotståndare är M och SD. Istället blir det @annleso som tar debatten med KD. I 22-nyheterna.

Det här gillas inte av Strandhälls pressekreterare Adriana Haxhimustafa som skriver
Citat:
Fast Ulf du vet att det här inte riktigt stämmer. Just den här kvällen funkade inte, vi tackade inte nej. Du och jag kom ju överens om att hitta ett nytt datum.
Det anmärkningsvärda är att Adriana Haxhimustafa ljuger. I alla fall enligt Ulf Kristersson som skriver det rakt ut:
Citat:
Nu ljuger du. Det hade inte spelat någon roll om vi flyttade till en annan dag. Ditt svar var att Strandhäll bara vill möta M och SD eftersom det är era huvudmotståndare. Du var tydlig med att hon inte tänkte debattera med @BuschEbba oavsett datum.
Jag vet inte hur Adriana Hadximustafa tänkte här, att Ulf Kristersson skulle släppa det utifrån någon sorts respekt för det ömsesidiga beroende som råder inom den maktelit som den politiska respektive massmedia sfären utgör. Att ingen skulle syna hennes bluff.

Hon fortsätter med något lamt argument men Ulf Kristersson står på sig. Upprepar att hon ljög trots att hon piper "Att du kallar mig för lögnare är faktiskt lågt, men visst."

Det är väl kanske så här politiska reportrar ska arbeta. så klart inte politiker ska komma varje gång media knäpper med fingrarna. Men i det här fallet bör Strandhälls arrogans uppmärksammas såväl som det skamlösa ljugande Adriana Hadximustafa ägnar sig åt.

https://twitter.com/U_Kristofferson/...72799971135494
Citera
2018-03-24, 02:02
  #24
Medlem
Ankdammsmans avatar
Sossarnas strategi är helt uppenbart att neka KD utrymme (i deras profilfråga dessutom) för att öka deras chans att åka ur. Vanligt politiskt spel kan tyckas, men heder åt Kristersson som inte jamsar med.

Notera att S nu vill ha debatt med SD efter att tidigare ha undvikit dem. Hade kanske varit bättre att debattera mer och undvika mindre som grundprincip.
__________________
Senast redigerad av Ankdammsman 2018-03-24 kl. 02:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback