2017-02-15, 16:54
Medlem
Beträffande Stefans reaktion på otroheten som många verkar ha invändningar om så är det väl typ det enda i serien hittills som är hanterat med lite dramaturgisk subtil finess. Typ som man kan föreställa sig att en kriminell maktspelare skulle hantera en sådan situation. Raka motsatsen mot själva otroheten alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Krepper äter lunch på Mimicas superluxösa restaurang och betalar 89:- Frågar servitrisen vid betalning: "är det har en kroatisk restaurang?"

Luxuös? Jag tycker att det ser ut som en helt vanlig okej kvarterskrog, vilket troligtvis också är avsikten att det ska vara. Dock verkar det i verkligheten bara finnas en kroatisk restaurang i Stockholm. Vilket ju får sägas vara anmärkningsvärt.
Citera
2017-02-15, 18:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Den roll jag mest tänker på när det gäller Magnus Krepper är den i Bron, vet inte om det var säsong två eller tre? Riktigt slajmig typ som smorde in sig med kroppslotion i tid och otid (lite Farbror Barbro-varning på den) och gömde flyktingar.

För övrigt är han f.d kustjägare till skillnad från övriga kulturarbetare som oftast är vapenvägrare på vänsterkanten.
Dansare och illusionist också. Jävligt trevlig lirare f.ö.
Citera
2017-02-15, 19:43
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Dansare och illusionist också. Jävligt trevlig lirare f.ö.

Han är grym, gillar honom mycket och tycker nog att han är en av sveriges bästa skådisar.

Skitbra i Tusenbröder och härligt irriterande i Solsidan mm mm
Citera
2017-02-15, 23:43
Medlem
Luxuös? Jag tycker att det ser ut som en helt vanlig okej kvarterskrog, vilket troligtvis också är avsikten att det ska vara. Dock verkar det i verkligheten bara finnas en kroatisk restaurang i Stockholm. Vilket ju får sägas vara anmärkningsvärt.[/quote]

Kvarterskrog, nja? Med en sådan bar och bardisk, och inte en enda av kvarterets medborgare hävande en stor stark. De har ju dock inte så mycket (synliga) gäster. Och Familjen sitter själva och äter lunch mest hela tiden. Kommer inte ihåg vad krogen heter, inte Krajina i alla fall

En enda kroatisk restaurang i Stockholm? Hmm...
Citera
2017-02-16, 00:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Beträffande Stefans reaktion på otroheten som många verkar ha invändningar om så är det väl typ det enda i serien hittills som är hanterat med lite dramaturgisk subtil finess. Typ som man kan föreställa sig att en kriminell maktspelare skulle hantera en sådan situation. Raka motsatsen mot själva otroheten alltså.

Luxuös? Jag tycker att det ser ut som en helt vanlig okej kvarterskrog, vilket troligtvis också är avsikten att det ska vara. Dock verkar det i verkligheten bara finnas en kroatisk restaurang i Stockholm. Vilket ju får sägas vara anmärkningsvärt.

I vilket fall får du väl ingen seriös lunch under e hundring i stan.. Fast det är ju seriens minsta problem. Stackars Marie Richardson som måste förnedra sig bland de här "skådisarna".
Citera
2017-02-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
I vilket fall får du väl ingen seriös lunch under e hundring i stan.. Fast det är ju seriens minsta problem. Stackars Marie Richardson som måste förnedra sig bland de här "skådisarna".

Ja, 85 kronor är ju närmare McDonalds än en lunch serverad vid bord i dagens läge. Men jag tycker att hela serien känns väldigt mycket som att den är inspelad/utspelar sig åren runt Millennieskiftet. Och i så fall stämmer ju även lunchpriset ganska bra.
Citera
2017-02-16, 19:19
Medlem
Jag gillar den här serien mer än Midnattssol. Det som känns lite märkligt och orealistiskt är Christians sjuka risktagande. Flippandet med andramobilen mitt bakom ryggen på fienden samtidigt som han sätter på kollegans fru är minst sagt ballsy
Citera
2017-02-18, 05:24
Medlem
frantiks avatar
Dom borde ha gjort serien kortare, för det syns lite för tydligt ibland att dom har haft bråttom. Vissa scener är verkligen pajiga, märkligt klippta och ibland undrar jag vad regissörens vision och direktiv lyder.
Som när Krepper åker ut till den där tanten för att förhöra sig om mordet, och dom ska gå in i hennes hus, så får man se en klippbild inifrån där den blonda polisen tittar in genom fönstret. Varför kollade hon genom fönstret innan hon gick in i huset? Jag undrar verkligen hur regissören tankegångar gick där.
Det finns flera exempel där det är för klyschigt och stolpigt i dialogerna.
Adam Pålsson räddar verkligen serien. Hade dom haft en sämre skådis där hade den inte varit lika lockande att följa.
Dock är det roligt med en serie om organiserad brottslighet.
Citera
2017-02-19, 21:03
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Någon som vet när avsnittet brukar dyka upp på SVTPlay?
Citera
2017-02-19, 21:13
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Någon som vet när avsnittet brukar dyka upp på SVTPlay?

Samtidigt som det sänds på TV, dagens avsnitt ligger t.ex. uppe nu.
Citera
2017-02-19, 21:54
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Samtidigt som det sänds på TV, dagens avsnitt ligger t.ex. uppe nu.
Kollade precis vid 21 och då fanns den inte där... men ursäkta ändå!!
Citera
2017-02-20, 04:32
Medlem
Centipedes avatar
Konstigt jag som trodde att det skulle vara fullt av kommentarer när det var extremt mycket som hände i kvällen avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in