2017-01-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hoppas han säger något liknande om Sverige. Fy fan vad roligt det hade varit

Har för mig att Trump redan uttalat sig om Sverige. Minns inte riktigt vilket sammanhang. Var något med terrorister.
Citera
2017-01-16, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det säger du? Deutche Bank har nyligen varit på fallrepet och Volkswagen Tysklands största arbetsgivare åkte på miljardskadestånd under utsläppfusket.

Tyskland är en stor ekonomi och det ska mycket till för de ska falla. Men ett par såna här stora smällar så kommer även Tyskland att skaka.

Lite historik. Men Daimler gjorde världens mega förlust när dom köpte Chrysler.
Tappade $30 Mdr.
Kan man underhålla många araber med dom pengarna.
http://articles.chicagotribune.com/2007-05-15/news/0705141000_1_daimler-benz-cerberus-capital-management-carmakers
Citera
2017-01-16, 19:17
Medlem
Trump säger det alla redan sagt eller tänkt och svensk media agerar som om han råkat öppna buren in till tigrarna.
Menar han verkligen att inte alla älskar Merkels politik?!
Gudars skymning!
Samtidigt har Mutti Merkels team redan varnat för att ryssarna kommer hacka det kommande tyska valet.
Så man har något o skylla på när siffrorna går åt helvete då.
Citera
2017-01-16, 19:37
Medlem
DavidHumes avatar
Det är väl allmänt känt att många av britterna som röstade för Brexit inte gjorde det främst för att de ville ut ur EU, utan att de gjorde det för att protestera mot den demografiska förändringen?

Trump har rätt när han säger att Merkels migrationspolitik är ett katastrofalt misstag, sett till effekterna det har på EU. Min erfarenhet är att många européer gillar de öppna gränserna inom EU, men att många av dessa har kommit att bli EU-kritiker just på grund av inflödet av icke-européer.

Jag är övertygad om att EU hade kunnat fungera om den yttre muren ("Fortress Europe") hade upprätthållits, men att det nu (precis som Trump implicerar) är frånvaron av denna som kommer att leda till EUs upplösning.
Citera
2017-01-16, 19:51
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Du får tro bäst du vill, men det här är inte en fråga om tro. Läs vad som skrevs inför omröstningen ang. migration.

Nej, jag är ingen vänstervurmare, rätt långt ifrån faktiskt. Du är dock oförmögen att förstå problemet och då antar jag att det är enklare att bara skylla på svarta invandrare. Du förstår inte vad jag skriver heller för den delen, vilket är anledningen till att du tillskriver mig en massa åsikter som jag aldrig framhävt. Det är tröttsamt, men det hör till Flashback. Om man inte påstår att roten till allt ont är MENA-invandring så är man för obegränsad invandring och tycker att våldtäkter är bra. Låg nivå.

Du har för övrigt fortfarande inte förklarat vilka åtgärder UK kan ta till efter utträdet för att stoppa asylinvandring. Jag väntar på svar.

Avslutningsvis så var det inte en halmgubbe. Ditt påstående var att det är MENA-migration som ses som det primära problemet på grund av att det är några enstaka (i relation till befolkningen) som demonstrerar mot det. Det är en absurd argumentation.

Som sagt, visa mig på motstånd, från folkligt håll att det främst är Östeuropéer man är emot och inte MENA-invandringen. Det borde inte vara svårt, så övertygad som du är...

MENA-invandringen ÄR roten till det mesta, inte allt och det har jag ej heller hävdat. Jag har redan svarat - UK behöver bara stänga gränserna helt, om de nu vill. Kunde du inte läsa detta förut?

Jo, hela inlägget osade utav halmgubbar - absurd argumentation, var det, ja!
Citera
2017-01-16, 21:10
Medlem
Klart han idiotförklarar politiken som förs. Den är helt absurd. Vi har mer gemensamt med ryssar, vietnameser eller colombianer än MENA-folk.

Islam är största skillnaden. Islam borde klassas som farlig ideologi. Lite som nazisterna, i koranen står att den som dödar judar gör en guda behaglig handling och kommer bli rikligt belönad i paradiset.
Andra skillnader är kulturella och då särskilt kvinnosynen.
Citera
2017-01-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Negrer: Third World London
https://www.youtube.com/watch?v=gR3FwTtBVjk

Planerat sedan länge av herrar som den i min signatur. Problemet är förstås att även många invandringskritiker såsom de i SD inte har en susning. Med det sagt skall jag säga att det är förenklat att påstå att alla judar utan undantag är för folkutbytet. Värst är tvivelsutan vänsterjudarna - de är de värsta hycklarna.
Citera
2017-01-16, 21:21
Medlem
karlejdemyrs avatar
Trump kommer ha rätt i allt. Saken är att etablissemanget fastnat i att alltid hävda det uppenbart motsägelsefulla så det blir inte svårt att ha rätt. Öppet mål hela tiden så att säga. Påminner om SD i inrikespolitiken.

Som "intellektuellt" klimat betraktat är det verkligen en katastrof.
Citera
2017-01-16, 21:22
Medlem
karlejdemyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Har för mig att Trump redan uttalat sig om Sverige. Minns inte riktigt vilket sammanhang. Var något med terrorister.
Han snackade om massvåldtäkterna i Köln och Kalmar och något tredje ställe vid ett tillfälle.
Citera
2017-01-16, 21:50
Medlem
dannees avatar
Trump har använt sverige som skräckexempel flera gånger.
Dessutom är trump av tyskt ursprung samma som vi svenskar, och hans barn har en europeisk mor.
Han kommer vara bra för oss svenskar och europeer 100%.
Får väl hoppas att trump kommer på sd's nobelgala nästa år... Tänk vilket liv det skulle bli
Citera
2017-01-16, 21:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidHume
Det är väl allmänt känt att många av britterna som röstade för Brexit inte gjorde det främst för att de ville ut ur EU, utan att de gjorde det för att protestera mot den demografiska förändringen?

Trump har rätt när han säger att Merkels migrationspolitik är ett katastrofalt misstag, sett till effekterna det har på EU. Min erfarenhet är att många européer gillar de öppna gränserna inom EU, men att många av dessa har kommit att bli EU-kritiker just på grund av inflödet av icke-européer.

Jag är övertygad om att EU hade kunnat fungera om den yttre muren ("Fortress Europe") hade upprätthållits, men att det nu (precis som Trump implicerar) är frånvaron av denna som kommer att leda till EUs upplösning.
Helt rätt. Merkel beseglade EU:s öde, med sin galna migrationspolitik (med benäget bistånd av Sverige). Vinner Le Pen presidentvalet i Frankrike i år, så är EU snart bara en historisk fotnot.
Citera
2017-01-16, 21:52
Medlem
Sperssons avatar
.
Ingen har någon gång kunnat påvisa något positivt med Tysklands migrationspolitik.

Det finns idag 40 miljoner arbetslösa inom EU, varav 20 miljoner inte ens är födda i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in