Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Menar du att de inte ens ska försöka? Jag tror tvärtom att de har goda möjligheter att avvärja invallning av oönskade element. Det finns ju inte direkt någon landsgräns att bevaka. Sedan tycker jag nog att det pakistanska/muslimska inslaget var påtagligt redan i slutet av 90-talet när jag bodde där under fyra år. Kan tänka mig hur det är idag.
Nej, det är inte heller vad jag har skrivit. Vad jag har skrivit [upprepade gånger] är att ett EU-utträde inte innebär minskad invandring från MENA och att det inte är den lilla invandringen från MENA som har lett till ett utträde utan den betydligt mer omfattande invandringen från östra Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Defaitist
Har det undgått dig att London numera har en mussla som Borgmästare?
Nej, det har inte undgått mig. Vilka islamiska influenser har hans styre inneburit såhär långt? Är det slöjtvång på gång? Något som varken hans fru eller döttrar bär i dagsläget. Kanske är det dags nu när han är borgmästare?
Jag skulle nog karaktärisera honom som socialdemokrat snarare än islamist, men jag tror att det är lite för många tankar att hålla igång samtidigt för din del. Är han muslim så måste han givetvis vara får fiende. Gotcha.
edit: Kan tillägga att han stöttar homosexuellas rätt att gifta sig. Inte illa pinkat för en islamist.