2017-01-16, 15:22
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hoppas han säger något liknande om Sverige. Fy fan vad roligt det hade varit

Sverige är för litet för att påverka världen, om Tyskland tar in obegränsat med ISIS terrorister och skyddar dem är det ett globalt problem, om Sverige tar in dem så rövknullar Sverige bara sig själv så tror inte Trump bryr sig.
Citera
2017-01-16, 15:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jotack, flera gånger på Irland och i Skottland också. Jag har inte märkt av någon muslim-dominering i London. I vilka stadsdelar är muslimer i majoritet? Senast jag var i London drack jag öl på puben varje kväll, åt korv till frukost och gick runt med min obeslöjade flickvän, helt utan problem. Det var 2015, kanske har London hunnit bli ett kalifat sen dess, vad vet jag.

Jo, det är europeisk invandring man vänder sig emot, eller är du en till sån där idiot som tror att UK får fler möjligheter att stänga gränsen mot asylsökande bara för att de inte längre tillhör EU?
Menar du att de inte ens ska försöka? Jag tror tvärtom att de har goda möjligheter att avvärja invallning av oönskade element. Det finns ju inte direkt någon landsgräns att bevaka. Sedan tycker jag nog att det pakistanska/muslimska inslaget var påtagligt redan i slutet av 90-talet när jag bodde där under fyra år. Kan tänka mig hur det är idag.
Citera
2017-01-16, 15:43
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Menar du att de inte ens ska försöka? Jag tror tvärtom att de har goda möjligheter att avvärja invallning av oönskade element. Det finns ju inte direkt någon landsgräns att bevaka. Sedan tycker jag nog att det pakistanska/muslimska inslaget var påtagligt redan i slutet av 90-talet när jag bodde där under fyra år. Kan tänka mig hur det är idag.

Nej, det är inte heller vad jag har skrivit. Vad jag har skrivit [upprepade gånger] är att ett EU-utträde inte innebär minskad invandring från MENA och att det inte är den lilla invandringen från MENA som har lett till ett utträde utan den betydligt mer omfattande invandringen från östra Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Defaitist
Har det undgått dig att London numera har en mussla som Borgmästare?

Nej, det har inte undgått mig. Vilka islamiska influenser har hans styre inneburit såhär långt? Är det slöjtvång på gång? Något som varken hans fru eller döttrar bär i dagsläget. Kanske är det dags nu när han är borgmästare?

Jag skulle nog karaktärisera honom som socialdemokrat snarare än islamist, men jag tror att det är lite för många tankar att hålla igång samtidigt för din del. Är han muslim så måste han givetvis vara får fiende. Gotcha.

edit: Kan tillägga att han stöttar homosexuellas rätt att gifta sig. Inte illa pinkat för en islamist.
Senast redigerad av OldFashioned 2017-01-16 kl. 15:49.
Citera
2017-01-16, 15:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nej, det är inte heller vad jag har skrivit. Vad jag har skrivit [upprepade gånger] är att ett EU-utträde inte innebär minskad invandring från MENA och att det inte är den lilla invandringen från MENA som har lett till ett utträde utan den betydligt mer omfattande invandringen från östra Europa.

Nej, det har inte undgått mig. Vilka islamiska influenser har hans styre inneburit såhär långt? Är det slöjtvång på gång? Något som varken hans fru eller döttrar bär i dagsläget. Kanske är det dags nu när han är borgmästare?

Jag skulle nog karaktärisera honom som socialdemokrat snarare än islamist, men jag tror att det är lite för många tankar att hålla igång samtidigt för din del. Är han muslim så måste han givetvis vara får fiende. Gotcha.
Du har aldrig hört talas om "dominoeffekt", va? Det är därför vi jublar.
Citera
2017-01-16, 15:52
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Du har aldrig hört talas om "dominoeffekt", va? Det är därför vi jublar.

På vilket sätt är det en dominoeffekt?
Citera
2017-01-16, 16:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
På vilket sätt är det en dominoeffekt?
Först Brexit, sedan Frexit, Swexit o.s.v.
Citera
2017-01-16, 16:05
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jotack, flera gånger på Irland och i Skottland också. Jag har inte märkt av någon muslim-dominering i London. I vilka stadsdelar är muslimer i majoritet? Senast jag var i London drack jag öl på puben varje kväll, åt korv till frukost och gick runt med min obeslöjade flickvän, helt utan problem. Det var 2015, kanske har London hunnit bli ett kalifat sen dess, vad vet jag.

Jo, det är europeisk invandring man vänder sig emot, eller är du en till sån där idiot som tror att UK får fler möjligheter att stänga gränsen mot asylsökande bara för att de inte längre tillhör EU?
Så här ser det ut i många områden i London:

Muslimer: The True Face of Immigration
https://www.youtube.com/watch?v=eziF1aujpLQ

Negrer: Third World London
https://www.youtube.com/watch?v=gR3FwTtBVjk

Pakistanier/Indier: IS THIS LONDON, PAKISTAN, OR INDIA?????
https://www.youtube.com/watch?v=gvcS-Op3dMg

Ser det ut som en västerländsk stad du känner igen?

John Cleese känner inte igen sig, han säger att London inte längre är en engelsk stad:
https://www.youtube.com/watch?v=J80AGEvRQOg

Men du vet förstås bättre och anser att vi ska välkomna en sådan här utveckling?
Senast redigerad av PK-befriad 2017-01-16 kl. 16:13.
Citera
2017-01-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekrona
Jag tror inte en Trump är så totalt jävla dum i huvudet att han skulle komma på en sådan idé för att ett land har tagit emot immigranter.

Nej, inte handelsblokad. Däremot skulle det inte förvåna mig ifall USA slutar lita på svenska pass. Åtminstone i den mening att en svensk medborgare som är född i ett annat land även skulle behöva visa ett pass från det gamla hemlandet eller liknande.
Citera
2017-01-16, 17:17
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Först Brexit, sedan Frexit, Swexit o.s.v.

Österrikarna gick inte den vägen, så vi får väl säga att det står 1-1.
Citera
2017-01-16, 17:19
Medlem
Säga vad man vill om Trump, men han går från klarhet till klarhet. Han sammanfattar Merkels invandringspolitik kort och konsist helt enkelt.
Citera
2017-01-16, 17:27
Medlem
German Chancellor Angela Merkel said Monday she would wait until Donald Trump’s inauguration to respond to his statement that Germany had put Europe in danger by allowing refugees into the country.

“I’m waiting for his inauguration, as is proper,” the chancellor said in Berlin. “Then we’ll work with him on all levels. He has just stated his positions, which have been known for quite some time. My positions are also known.”

Tror nog att hon är körd när Trump blir president eller vad säger vi.
Citera
2017-01-16, 17:43
Bannlyst
Citat:

edit: Kan tillägga att han stöttar homosexuellas rätt att gifta sig. Inte illa pinkat för en islamist.

Wake Up

Sadiq Khan exposed:

"Sadiq Khan has a long and unbroken career of collaboration and involvement with Islamists, hate preachers, terrorist godfathers, sexists, homophobes and extremists."

https://www.youtube.com/watch?v=YAel9PVCtd4&feature=youtu.be
Senast redigerad av Defaitist 2017-01-16 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in