2017-01-29, 05:13
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
ALLT Trump gör handlar om honom själv.
Trump har inga affärsintressen i Syrien, Irak, Iran, Libyen, Somalia, Sudan och Jemen.
Men han har däremot affärsintressen i tex UAE, Turkiet, KSA och Egypten. De länderna rör han inte.

https://www.bloomberg.com/graphics/2017-trump-immigration-ban-conflict-of-interest/

Nej men ISIS och Al Qaeda finns i Syrien, Irak , Libyen , Somalia och Yemen.

Det har nog med att göra att Trump nu ritar upp en plan med General Flynn och Mad dog för att fullständigt utplåna ISIS och ser till att terrorister som lägger benen på ryggen inte kan smuggla in sig bland andra skäggbarn och så kallade flyktingar.

Det enda jag motsätter mig är Iran, vilket jag tycker alla i Trump staben har obefogat förakt emot. Annars rock on God Emperor Trump, bing bing bong bong.
2017-01-29, 05:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nej men ISIS och Al Qaeda finns i Syrien, Irak , Libyen , Somalia och Yemen.

Det har nog med att göra att Trump nu ritar upp en plan med General Flynn och Mad dog för att fullständigt utplåna ISIS och ser till att terrorister som lägger benen på ryggen inte kan smuggla in sig bland andra skäggbarn och så kallade flyktingar.

Det enda jag motsätter mig är Iran, vilket jag tycker alla i Trump staben har obefogat förakt emot. Annars rock on God Emperor Trump, bing bing bong bong.

Obama har bombat fem av länderna på listan. De två andra - Iran och Sudan - har belagts med sanktioner av USA.
2017-01-29, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loggo
Lista över ursprungsländer för muslimer som utfört terrorattacker i USA:

Den värsta terroattackerna i USA står amerikanare själva för. Se alla skolskjutningar och även Timothy McVeigh, f ö en fd amerikansk soldat. Timothy McVeigh var ej heller muslim.

Nu stoppar en Domare Trumps inreseförbud

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kx4xG/domare-stoppar-trumps-reseforbud

Citat:
Domare stoppar Trumps reseförbud
2017-01-29, 06:21
Medlem
Trumps strategi får fler muslimer att hata USA. Hur skall detta leda till att ISIS utplånas?

http://www.svd.se/trump-forstorde-mitt-liv/i/senaste

Citat:
– Donald Trump förstörde mitt liv, säger trebarnspappan Fuad Sharef.

En fråga: Om alla muslimer börjar hata USA 10 ggr mer idag (med Trump som president) än de gjorde igår (med Obama som president). Hur kommer det att gå med nyrekryteringen till organisationer som vill kriga mot USA?
2017-01-29, 06:51
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Du är ett mycket större hot mot vårt samhälle än någon muslim jag känner för gör vi som du vill börjar vi kriga mot alla 1,6 miljarder muslimer i hela världen.

Det enda problematiska är som sagt den Europeiska modellen som tillåter terrorister att invandra , bosätta sig och upprätta sina terrornätverk i Europa. Annars har muslimska terrorister knappast något sätta emot och 1.6 miljarder muslimer kommer inte göra ett piss. Har man inte gjort något när USA har söndrat och härskat i mellanöstern i 20 år medan de pumpat ut deras naturtillgångar , så kommer de inte göra något nu heller, de är upptagna med att döda varandra.
2017-01-29, 07:00
Medlem
arbetets avatar
Mycket bra försiktighetsåtgärder som Trump nu inför. Har inte ni uppmärksammat att kriget mot Daesh börjar på riktigt nästa vecka? Tråkigt dock för Europa när de kommer att sända sina soldater bland flyktingströmmarna från de länder som nu blir bannade från USA

They're sneaking Dirty Rats!

Däremot tycker jag att det är en överreaktion gentemot Iran, och som några redan har påpekat i tråden.
2017-01-29, 08:02
Medlem
Returpappers avatar
Härligt att Trump rört om i grytan och fått muslimska troll i Sverige att fundera över varför de efter 25 år i Sverige fortfarande har Iranska och andra arabiska pass. Nu kanske vi kan städa ut detta otyg och inte tillåta det. Välj civilisationens eller vildarnas medborgarskap.
2017-01-29, 08:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Härligt att Trump rört om i grytan och fått muslimska troll i Sverige att fundera över varför de efter 25 år i Sverige fortfarande har Iranska och andra arabiska pass. Nu kanske vi kan städa ut detta otyg och inte tillåta det. Välj civilisationens eller vildarnas medborgarskap.
LOL!

Citat:
Den svensk-iranska skådespelaren Bahar Pars har en av huvudrollerna i Oscarnominerade "En man som heter Ove".

Nu funderar hon på en protest på Oscarsgalan mot Donald Trumps nya inreseregler.

– Det är fruktansvärt rasistiskt. Jag finner inga ord, säger Bahar Pars till Sveriges Radio.

...
Bahar Pars är dock tveksam om hon ens kommer in i landet.

– Visumet tog nästan två månader och jag fick inte åka på mitt svenska pass, det skulle inte förvåna mig om ingen som är född i Iran kommer in, säger hon till TT.

Den Oscarnominerade iranske regissören Asghar Farhadi är också en av dem som kan drabbas av Trumps nya inreseregler.
http://www.expressen.se/noje/hon-planerar-protest--pa-oscarsgalan/
2017-01-29, 08:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
LOL!

http://www.expressen.se/noje/hon-planerar-protest--pa-oscarsgalan/

Hon kommer sannolikt inte in i USA. Troligen blir det en översyn av reglerna och en annorlunda tolkning så småningom. Om man kan bevisa att man faktiskt inte bor i Iran.
2017-01-29, 09:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hon kommer sannolikt inte in i USA. Troligen blir det en översyn av reglerna och en annorlunda tolkning så småningom. Om man kan bevisa att man faktiskt inte bor i Iran.
Klart som korvspad att hon inte kommer in. Tyckte hon passade väldigt bra in på din beskrivning av muslimska troll (aktivist på oscarsgalan) med dubbla medborgarskap.

Bara att stanna hemma. Tump är ju elak och brys sig bara om amerikaner.
2017-01-29, 09:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Trumps strategi får fler muslimer att hata USA. Hur skall detta leda till att ISIS utplånas?

http://www.svd.se/trump-forstorde-mitt-liv/i/senaste

En fråga: Om alla muslimer börjar hata USA 10 ggr mer idag (med Trump som president) än de gjorde igår (med Obama som president). Hur kommer det att gå med nyrekryteringen till organisationer som vill kriga mot USA?
Muslimer hatar USA redan. Frågan är hur mycket vi kan få dem att hata. Kanske vi en dag kan få dem att hata så mycket att de spricker av sitt hat. Ska bli spännande att se. Förstå att folk snart kommer skratta åt ISIS och alla muslimer som hatar så mycket att de skakar.

Vi är inte rädda för dessa kamelrunkare och pissduschare. De får spränga sig till döds i mellanöstern istället för att leva gott i USA.
2017-01-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Muslimer hatar USA redan. Frågan är hur mycket vi kan få dem att hata. Kanske vi en dag kan få dem att hata så mycket att de spricker av sitt hat. Ska bli spännande att se. Förstå att folk snart kommer skratta åt ISIS och alla muslimer som hatar så mycket att de skakar.

Vi är inte rädda för dessa kamelrunkare och pissduschare. De får spränga sig till döds i mellanöstern istället för att leva gott i USA.

Om du tycker att 3:e världskriget är en spännande tanke. Många kaxiga nazityskar såg fram emot 2:a världskriget men de fick aldrig uppleva livet efteråt. Påminner om dig Japhy. Du vill alltså dra oss in i nästa världskrig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in