Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Alltså... är du på allvar? Du kan inte tycka att Paris är super-duper viktig samtidigt som att det inte har en rejäl påverkan på ekonomin.
Varför skulle man ens behöva ha så långa och svåra förhandlingar om inte Parisavtalet hade en STOR påverkan på ekonomin? Då skulle alla vilja ha det. Man skulle inte behöva att samtala i åratal.
Sanningen ligger någonstans mittemellan. Paris avtalet är inte alls så viktigt som hypen bakom det, men det har en negativt påverkan på ekonomin

Nja, grejen med Paris-avtalet är att det blir vad man gör det till eftersom det inte är bindande på något sätt.
Det är ju mer som en avsiktsdeklaration eller en målsättning än något annat.
Att stötta U-länderna i deras utveckling så att de inte går samma rutt med fossilbränslen som vi gjorde är en satsning på den globala miljön. I rena pengar är det ganska lite pengar för I-länderna men det kan göra stor skillnad för U-länderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Nej. Precis tvärtom. USA:s ekonomi kommer att fördubblas varje år från och med nu. Roligt med vilda spekuleringar, tycker du inte det?

Jag menar inte på något sätt att USAs ekonomi kommer backa. Det tror jag verkligen inte. USA kommer vara en ledande och växande ekonomi i många år till.
Däremot så är jag övertygad om att deras ekonomi kommer växa ännu snabbare om de satsar på den industri och teknologi som hela världen satsar på istället för att som Trump gör satsa på en industri som hela världen försöker minska på.
Det är ju ganska grundläggande marknadsekonomi att satsa på framtidens efterfrågan och inte på sådant som alla strävar efter att minska sin förbrukning av.