2017-05-18, 23:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nää jag har bara tidigare hört typ "No collusion between my campaign and russia"
Inte uppdelningen: "me, my campaign"
Dessutom nästa andetag: "but I can only speak for my self"

Nä han distanserar sig tydligt från kampanjens medarbetare.
Tror många huvuden kommer rulla i WH under hans utlandstripp.

Han sa till exempel
Citat:
So the three people that they talked about all totally deny it. And I can tell you, speaking for myself, I own nothing in Russia.
Inte samma sak, men liknar.

Tror att du inbillar dig. Vi vet att Flynn investigeras aktivt, så... tror inte att det är mer än så.
2017-05-18, 23:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eh.. Sa inte Trump samma sak?
"I was going to fire Comey regardless of recommendation"
Så han redan tagit beslut.

I går, ja. I dag sade han återigen att beslutet var baserat på brevet.
2017-05-18, 23:52
Medlem
Min förslag:

Trump-Ryssland = 100% falskt

Kampanj-Ryssland = 60% falskt

Trump vädjan till Comey = 90% sant
2017-05-18, 23:57
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Ni kanske vinner kongressen 2020, men senaten big fuckin no no...vi skall göra ert liv till ett värre helvete än negern hade.

2020? Caucasian Please! Huset ryker för repsen om ett och ett halvt år, gerrymandering, criminal disenfranchisement och voter suppression till trots.

Jag trodde länge att 2018-kartan för senaten var helt omöjlig för demsen, men som det ser ut nu tycks allt vara möjligt. Om Trump sitter kvar drar han ner Heller (NV), Jeff Flake (AZ), Deb Fischer (NE) och Ted Cruz (TX) om de inte börjar köra sitt eget race igår.
2017-05-18, 23:57
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I går, ja. I dag sade han återigen att beslutet var baserat på brevet.
LOL

På presskonferensen eller? Jag har nog missat det.
2017-05-19, 00:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
2020? Caucasian Please! Huset ryker för repsen om ett och ett halvt år, gerrymandering, criminal disenfranchisement och voter suppression till trots.

Jag trodde länge att 2018-kartan för senaten var helt omöjlig för demsen, men som det ser ut nu tycks allt vara möjligt. Om Trump sitter kvar drar han ner Heller (NV), Jeff Flake (AZ), Deb Fischer (NE) och Ted Cruz (TX) om de inte börjar köra sitt eget race igår.

Jaha. Om Trump sitter kvar i 2018 innebär det nog att utredningen tynade bort och dog. => GOP älskar Trump igen.

Just nu har jag riktigt svårt att föreställa mig att utredningen inte är klar innan 2018.
2017-05-19, 00:06
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
LOL

På presskonferensen eller? Jag har nog missat det.

Japp, jag minns inte exakt ordalydelse men han drog definitivt upp brevet som orsak till sparkandet igen.

Misstänker vid det här laget att Rosenstein skrev brevet för att göra honom osparkbar för Trump; han visste om att Comey skulle sparkas ändå och planerade detta.
2017-05-19, 00:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Min förslag:

Trump-Ryssland = 100% falskt

Kampanj-Ryssland = 60% falskt

Trump vädjan till Comey = 90% sant
Det har vi inga uppgifter som ens i närheten kan avgöra om det är falskt eller inte.
Dock Trumps handen-i-kakburks-beteende, säger mig att det finns en del och ta där.
Och så har vi Flynn som försöker tvinga sig till immunitet, samma person som någon månad innan sa de som vill ha immunitet är skyldiga.
Så står han där själv, mycket roande.

Så 100% falskt går inte avgöra nu, så varför du ens antyder nått sånt låter rätt tokigt.
hade du sagt 80% falskt, så hade man kunnat opponerat sig, men hade inte haft mycket verkan då du hade varit förutseende.
Med 100% falskt har du bara gissat, vilket alla vet här.
det hidnrar dock inte att du kanske har rätt, men i nu läget ser det bara tokigt ut.
Speciellt med Flynn som håller på med sin immunitets försök.
2017-05-19, 00:11
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Han sa till exempel

Inte samma sak, men liknar.

Tror att du inbillar dig. Vi vet att Flynn investigeras aktivt, så... tror inte att det är mer än så.
Möjlig jag inbilar mig men för 5 dagar sedan:
Citat:
"Everybody's convinced: They say there is no collusion," Trump said. "There is no collusion. We had nothing to do with Russia."
http://edition.cnn.com/2017/05/13/politics/donald-trump-fox-judge-jeanine/
0:38

Inte "jag och de" utan VI..

Jaja vi får se. Man kan faktiskt säga fel vi dessa tillfällen och han är ju inte direkt en slipad politiker.
2017-05-19, 00:12
Medlem
Så frågan är vad som händer med media som NYT och WP om det visar sig att de publicerat lögner.

Min gissning?

Ingenting.

Media är nämligen mer skyddade än någon eller något annat i samhället. De kan göra precis vad fan de vill, ljuga, sprida skit, hota folk - de kommer alltid undan för att de är så skyddade.
2017-05-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump visste inte vem Flynn var innan han kom till kampanjen 2015.

Så svårt att veta vad eller alla personer hållit på med.

Tror inte heller han visste om manfort.

Trump och Manafort har känt varandra och gjort affärer tillsammans sedan länge.

Så, hur känner vi nu då när det har övergått till en "Criminal investigation", tror vi fortfarande att allt är falskt, att Trump-Russia kommer försvinna imorgon och det inte finns några bevis?
2017-05-19, 00:37
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Trump och Manafort har känt varandra och gjort affärer tillsammans sedan länge.

Så, hur känner vi nu då när det har övergått till en "Criminal investigation", tror vi fortfarande att allt är falskt, att Trump-Russia kommer försvinna imorgon och det inte finns några bevis?

Du vet lika väl som jag hur Trumps apologeter ser på medgivanden. De får inte förekomma. Det är ett tecken på dåliga gener, bögeri och liberalism att omvärdera saker. En riktig man dör med påken i hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in