2017-05-18, 14:18
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jo. Klart att det är relevant. Comey avfärdade det (DOJ) helt och sa att det skulle 'a very big deal'. Det skulle rimligen vara en ännu 'bigger deal' om självaste presidenten skulle göra det.

Det är inte så det funkar när någon svarar på frågor under ed. Man svarar inte på frågor som inte ställs, det vet alla. Man vill bara därifrån.

Citat:
Hur som helst ska han vittna nästa vecka

Det kan du glömma. Never ever att han springer framför fötterna på sin gamle mentor Mueller innan denne har satt sig in i materialet. Det händer inte.
2017-05-18, 14:20
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Fake news media mörkar: Obama 1991 Harward student hyllar Donald J. Trump.

https://youtu.be/8suKu4H1jMI
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-05-18 kl. 14:23.
2017-05-18, 14:20
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Trump kommer sitta minst 4 år. Han kommer vrida tillbaka klockan så jävla mycket för er socialliberala svin, att ni kommer få inverterat tarmvred.

step by fuckin´ step mot ett mer värdekonservativt samhälle, han är inte den optimala kandidaten, för kärringspelet i washington och det är han själv öppen med.

Skyhögt stöd bland sina egna "trupper" och framför allt i kongressen, finns inga som gått ut och muckat med han öppet.

Skall bli så underbart om ett år eller så när han tuffar på och vinner ibland (och förlorar ibland) så kommer fortfarande tjockgrisarna på aftonbladet och dn försöka trumfa varandra med ödesrubriker...hahaha

Tack för den inblicken i en laserblästrad eko-kammare.
2017-05-18, 14:27
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Det är inte så det funkar när någon svarar på frågor under ed. Man svarar inte på frågor som inte ställs, det vet alla. Man vill bara därifrån.
Vi har helt enkelt olika syn på Comey. Jag tycker att han är en schysst person som verkligen bryr sig om transparens. Om han sa att det var 'en big deal' tror jag att han menar det.

Men vänta nu! Tycker du inte att det vore en 'big deal'?
Citat:
Det kan du glömma. Never ever att han springer framför fötterna på sin gamle mentor Mueller innan denne har satt sig in i materialet. Det händer inte.
Vi har helt enkelt olika syn på Comey. Jag tycker att han är en schysst person som verkligen bryr sig om transparens. Om han sa att det var 'en big deal' tror jag att han menar det.
2017-05-18, 14:27
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Tror du att Trump (eller hans stab osv) sannolikt har haft ett samröre med Ryssland eller liknande?
Om du verkligen tror det förstår jag varför du är glad. Om du tycker att det är rätt osannolikt borde du inte vara glad för det betyder 'speed up' som gynnar Trump.

Så du tror på det, va? Har du redan betat?

Att de haft samröre med Ryssland är ju inte kontroversiellt, trots att de allihop av nån anledning alltid inleder med att ljuga om kontakterna tills de uppdagats.

Jag är som sagt ganska oskriven vad gäller kollusionsfrågan. Kan ha hänt, kan också vara mycket rök helt enkelt. Hur som helst måste det ju utredas, som en del av den större utredningen av Rysslands informationsangrepp och dataintrång. Att amerikaner var inblandade (bortsett från WikiLeaks sell-outs) är nog ganska självklart och det är kanske inte orimligt att anta att de var väl insatta i just amerikanska valkampanjer.
2017-05-18, 14:28
Medlem
FlashyBears avatar
http://www.whitehousedossier.com/2017/05/17/
Citat:
12:30 pm || Meets with National Economic Council Director Gary Cohn
2:50 pm || Meets with President Juan Manuel Santos of Colombia
3:45 pm || Holds a joint press conference with Santos

Hoppas på Trump being Trump
2017-05-18, 14:30
Medlem
Donald J. Trump‏Verifierat konto

This is the single greatest witch hunt of a politician in American history!

Skulle bli förvånad om han tog det som en komplimang.

Släng dig i väggen Nixon.
2017-05-18, 14:31
Medlem
Citat:
http://www.whitehousedossier.com/2017/05/17/

Hoppas på Trump being Trump

Som Erdogan presskonferensen utan frågor.
2017-05-18, 14:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Som Erdogan presskonferensen utan frågor.
Nej. Med Erdogan hade de 'Joint Statement'.

https://www.whitehouse.gov/the-press...oint-statement
Citat:
Remarks by President Trump and President Erdogan of Turkey in Joint Statement
2017-05-18, 14:40
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

Men vänta nu! Tycker du inte att det vore en 'big deal'?

Jag fattar inte riktigt vilken syn du har på Comey, men transparens är han nog rätt fientligt inställd till. Det finns en rätt bra artikel om det där, hur ironiskt det är att just Jim Comey blivit affischpojke för politisk lösmynthet.

(NYT) Comey Tried To Shield the F.B.I. from Politics. Then He Shaped an Election

Men till saken - ja, om hans minister och departementschef försökte stänga en öppen utredning av politiska skäl så vore det en big deal. Och ja, det vore såklart en likaledes big deal om presidenten gjorde samma sak. Men nu blev han ju inte tillfrågad om det. Hade han blivit det hade han sannolikt svarat på ett helt annat sätt.

Citat:

Ok, men han kommer inte att vittna nästa vecka. Det vore tjänstefel av alla.
2017-05-18, 14:44
Medlem
Media titan Roger Ailes, who resigned from his position as Fox News CEO amid sexual harassment allegations, has died, according to reports.

Händer mycket i USA just nu.

Undra om Trump går på begravningen.
2017-05-18, 14:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag fattar inte riktigt vilken syn du har på Comey, men transparens är han nog rätt fientligt inställd till.

Citat:
Men till saken - ja, om hans minister och departementschef försökte stänga en öppen utredning av politiska skäl så vore det en big deal. Och ja, det vore såklart en likaledes big deal om presidenten gjorde samma sak. Men nu blev han ju inte tillfrågad om det. Hade han blivit det hade han sannolikt svarat på ett helt annat sätt..
Comey agerande om Emalis kan inte förklaras på annat sätt än att han bryr sig om transparens och människornas syn på FBI och andra myndigheter.
Det vore ett katastrof om vi säg om 10 år skulle få veta att Comey 'covered up' Trump's 'obstruction of justice'.

Ser du inte någon relevans här kan jag inte hjälpa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in