2017-01-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, dom vet mycket väl att det inte förs någon officiell statistik över hur många som besöker en Inauguration längre. Dom håller på att trolla för att ta bort fokus från viktigare saker som till exempel denna:

Kay Burley✔ @KayBurley

Reports @POTUS will tomorrow announce US Embassy in Israel WILL move from Tel Aviv to Jerusalem. Phone conference with Netanyahu today

Jävlar vad härligt om Trump genomför detta. Skulle vara en enorm pungspark på etablisemanget. Blir ju fantastiskt roligt se våra svenska idiot politiker stå och stamma om detta.
2017-01-22, 17:50
Medlem
Citat:
Jo, dom vet mycket väl att det inte förs någon officiell statistik över hur många som besöker en Inauguration längre. Dom håller på att trolla för att ta bort fokus från viktigare saker som till exempel denna:

Kay Burley✔ @KayBurley

Reports @POTUS will tomorrow announce US Embassy in Israel WILL move from Tel Aviv to Jerusalem. Phone conference with Netanyahu today

Bor en o annan med palestinsk bakgrund i USA hoppas Trump förstår riskerna.
2017-01-22, 17:50
Medlem
E.Merckxs avatar
John McCain och Lindsey Graham har skickat ut ett statement att dom tänker rösta ja till Rex Tillerson:

https://twitter.com/BraddJaffy/status/823197418456023041

Demokraterna är helt utan makt nu.
2017-01-22, 17:57
Medlem
Citat:
John McCain och Lindsey Graham har skickat ut ett statement att dom tänker rösta ja till Rex Tillerson:

https://twitter.com/BraddJaffy/status/823197418456023041

Demokraterna är helt utan makt nu.

underbart. Rex är viktig för att få till stånd ett närmande mellan USA och Ryssland. Trumps bästa och viktigaste nominering av alla.
2017-01-22, 18:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jagarbara skrev

underbart. Rex är viktig för att få till stånd ett närmande mellan USA och Ryssland. Trumps bästa och viktigaste nominering av alla.

Rex Tillerson har åkt från land till land under hela sin karriär och tagit oljan.
2017-01-22, 18:04
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad menar du med att Trump vann vita kvinnors röster? Har du länkar till detta?

Jadå
"But 53 percent of the white female voters in this country voted for Donald Trump."
https://www.nytimes.com/2016/11/10/opinion/white-women-voted-trump-now-what.html?_r=0
2017-01-22, 18:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Vad betyder det att en president skickar fram en presstalare att med en dåres envishet intyga just det då?

En teori är att det betyder att Trump har blivit kränkt och nu vill ha upprättelse för kränkningen

Trumps twitterkonto har fått en överrock. Det syns eftersom de är väldigt tama och också fördröjda efter installationen. Så då får pressekreteraren i stället säga det som Trump inte kan tweeta längre.
Samma sekund som pressekreteraren inte lyder sin president och inte säger det han Trump kräver får han sparken.
Så enkelt tror jag att det är. Trumps gaslighting fortsätter
Dock möter han motstånd både från media och inifrån administrationen.
Trumps hatobjekt CNN valde t ex att fördröja utsändningen av Spicers uttalande i stället för att direktsända. . Administrationen kommer inte att tillgång till media som hittills om man väljer att stänga ute media. Paradoxalt nog.
VP Pence lät sig intervjuas just i nämnda CNN en vecka efter att Trump brännmärken kanalen under den famla presskonferensen. Att Pence inte delar Trumps syn på yttrande- och tryckfrihet är känt sedan tidigare, minns bara händelserna kring Pence besök på Richard Rogers Theatre.

Helt klart pågår det en dragkamp i Vita huset kring hur administrationen ser på yttrande- och tryckfrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Där ser man. Jag borde alltså lyssna på hela uttalandet innan jag gör bort mig...
"Both in person and around the globe". Ska vi förvänta oss att Trumps första stora politiska debatt kommer handla om antalet besökare jämfört med Obamas? Ska det sättas privata utredare på det?

Jaja, det här debaklet blir ju svårt att bortförklara för Spicer. Samtidigt får vi förstå att det inte är världens lättaste jobb att vara pressekreterare åt Donald Trump. Vilket jävla jobb alltså! Kanske han helt enkelt sade fel, men det har jag svårt att tänka mig.

Är jag helt ute och cyklar om jag antar att detta uttalande var planerat sedan länge? Trump får frid från media, som bara kommer älta helt oviktiga frågor, medan Trump avvecklar Obamacare och privatiserar Social Security?
Trevligt med ett sansat inlägg utan invektiv från dig. Fortsätt så

Trump är den han är. Hans gaslighting tar sig bara nya uttryck.
Förmodligen förstår han inte att världen skrattar åt honom och hans lättkränkthet.

Jag tror att det vore oklokt att underskatta USA:s medier. Naturligtvis kommer de att bevaka och kommentera även de mest bisarra och småaktiga uttalanden från Trumps pressekreterare, men det betyder inte att de kommer att lämna Trumps politik ifred. Tvärtom, tror jag att de kommer att nagelförlängning allt administrationen gör med förstoringsglas.
Man ska ju komma ihåg att Trump så gott som förklarat krig mot media och media kommer naturligtvis att slå tillbaka med full kraft. De kommer att få bistånd av Trumps motståndare, både inom administration och i kongressen. Lägg därtill att de verkar gro en gräsrotsrörelse så ser den politiska utvecklingen i USA mycket intressant ut framöver.
Senast redigerad av DoraF 2017-01-22 kl. 18:29.
2017-01-22, 18:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ojdå. Vilka är dessa 34 vallöften som Trump brutit mot? Och kan man överhuvudtaget hävda att han brutit vallöften när han bara suttit ett par dagar som president?

Du har bland annat uppresningen av korruption, brottslingar osv, du vet han lovade att han skulle göra vissa saker dag ett som president, eller menar du att hans arbetsdag inte börjar förens i morgon?

Citat:
“These international gangs of thugs and drug cartels will be, I promise you from the first day in office, the first thing I’m going to do, the first piece of paper I’m going to sign is we are going to get rid of these people day one,” Trump said on the campaign trail in August 2016. In October 2015, Trump said about Obama’s immigration deferred action executive action initiatives, “the first minute in office I will countersign and revoke those executive orders.” He vowed to move 2 million “criminal aliens” out of the country “my first hour in office,” in August 2016. The following month, Trump said he would “give a mandate to everybody, including the local police,” to get the “bad ones” out of the country, also in the first hour.

Trump’s first bills and executive orders, signed in the Capitol minutes after being inaugurated, focused on none of these things. He officially nominated members of his cabinet, proclaimed a “National Day of Patriotism,” and waived a legal requirement that retired Gen. James Mattis be out of the military for seven years before taking over civilian leadership at the Pentagon. Trump’s administration also quickly revoked a cut in fee rates for federally-backed mortgages, something that was both unexpected and not anything he promised or spoke about before taking office.

https://thinkprogress.org/on-his-first-day-in-office-trump-broke-34-promises-683c957286dc#.feftmzdoj

Citat:
Earlier Tuesday, Kellyanne Conway announced that Trump would no longer attempt to appoint a special prosecutor to indict Hillary Clinton over her use of a private e-mail server as secretary of state, a promise that Trump made to Clinton’s face during a debate and one that he used to whip his campaign rallies into a frenzy. Speaking to the Times, Trump confirmed Conway’s statement. “Look, I want to move forward, I don’t want to move back. And I don’t want to hurt the Clintons. I really don’t,” said Trump, adding that Clinton “suffered greatly in many different ways.”

Asked whether his supporters would be upset by his decision, Trump replied no. “I don’t think they will be disappointed. I think I will explain it, that we have to, in many ways save our country. Because our country’s really in bad, big trouble. We have a lot of trouble. A lot of problems. And one of the big problems, I talk about, divisiveness. I think that a lot of people will appreciate . . . I’m not doing it for that reason.”

http://www.vanityfair.com/news/2016/11/donald-trump-new-york-times-interview-broken-promises
2017-01-22, 18:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jävlar vad härligt om Trump genomför detta. Skulle vara en enorm pungspark på etablisemanget. Blir ju fantastiskt roligt se våra svenska idiot politiker stå och stamma om detta.

Oja, för det amerikanska etablissemanget älskar ju inte Israel?

Hade Trump verkligen velat göra en förändring så hade han erkänt den gamla planen där Israel och Palestina skall dela på Jerusalem så att Muslimer, Kristna och Judar skall ha samma rätt till sin heliga stad.
2017-01-22, 18:36
Medlem
Tarstans avatar
Hans ordkrig mot media är ju ett av få löften han faktiskt håller skulle jag påstå, media kanske inte trodde han skulle hålla det löftet heller.
2017-01-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Oja, för det amerikanska etablissemanget älskar ju inte Israel?

Hade Trump verkligen velat göra en förändring så hade han erkänt den gamla planen där Israel och Palestina skall dela på Jerusalem så att Muslimer, Kristna och Judar skall ha samma rätt till sin heliga stad.
Som etablissemangs Presidenten Obama vill. Nej helt fel. Det kommer vara en oerhörd kontrovers såväl i USA som i Sverige om Trump faktiskt går på sin plan att flytta Ambassaden.
2017-01-22, 18:43
Bannlyst
Om trump verkligen är en narcissist vilket han absolut nog är i jögsta grad då kan jag inte samtidigt låta bli att tycka synd om honom , för jag kan se framför mig hur han sitter på sin kammare och kammar håret medan han känner sig genomkränkt av faktumet att det inte kom lika många på hans invigning. Och att media exponerar det för hela världen

Narcissister är trots allt bara självsäkra på utsidan.

Hans språk talar också för det, ingen sant ajälvsäker pratar som han gör.

Med det sagt, terapi får ske bakom stängda dörrar och världen har inte råd med att sköta det offentligt för en mans ego

Sen vill jag bara påpeka att INGEN annan respekterar Trump mer än vad jag gör!

Kolla denna vet jag
https://m.youtube.com/watch?v=HucsIsKdNa8
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-22 kl. 18:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in