2017-03-13, 16:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Han har lovat väldigt mycket som han inte har varit i närheten av att göra och som han garanterat aldrig kommer att göra heller. Vad är din poäng?
Fast det handlar om en konkret åtgärd som Trump lovat under valrörelsen - att minska (enligt Trump) onödiga och ineffektiva delar av den byråkratiska apparaten.
Försök inte slingra dig nu.
Citat:
Och vad är grejen med dina konstanta personangrepp? Hade du varit det allra minsta övertygad om vad du själv skriver hade du inte hela tiden behövt hävda dig genom att kalla folk dumma i huvudet.
Jag gör som världens mäktigaste man. Lead-by-exempel fungerar visst
2017-03-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast det handlar om en konkret åtgärd som Trump lovat under valrörelsen - att minska (enligt Trump) onödiga och ineffektiva delar av den byråkratiska apparaten.
Försök inte slingra dig nu.
Jaha, och? Vad är det jag försöker slingra mig från menar du? Det var du som började prata om löften.

Citat:
Jag gör som världens mäktigaste man. Lead-by-exempel fungerar visst
Ja, Trump är nog väldigt stolt och tacksam över att begåvningsreserven huserar i den här tråden dygnet runt
2017-03-13, 16:24
Medlem
Citat:
Jaha, och? Vad är det jag försöker slingra mig från menar du? Det var du som började prata om löften.

Ja, Trump är nog väldigt stolt och tacksam över att begåvningsreserven huserar i den här tråden dygnet runt

Fast lite tråkigt är det ju för Trump i den här tråden att nästan alla som har gillat Trump har försvunnit. Så när nu allt faller samman kring honom så är nog ingen alls kvar i tråden.

Det roliga är ju att han redan fått eller alldeles snart kommer att få reda på att vice presidenten kan avsätta honom när han vill. Då kan det bli riktigt cirkus. Vem tror ni avsätter vem först?
2017-03-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Fast lite tråkigt är det ju för Trump i den här tråden att nästan alla som har gillat Trump har försvunnit. Så när nu allt faller samman kring honom så är nog ingen alls kvar i tråden.
Är det så? Jag har inte följt tråden på några veckor då den mest var nån slags trafikolycka av förolämpningar, inlägg till hälften bestående av smileys och allmänt korkat trams från dygnet-runt-gänget. Däremot vet jag inte om jag tror att allt kommer att falla samman inom någon överskådlig framtid är så mycket mer än önsketänkande då det kräver att ganska många ryggradslösa senatorer reser sig eller att det faktiskt framkommer oomkullrunkeliga bevis för alla anklagelser mot Trump.

Citat:
Det roliga är ju att han redan fått eller alldeles snart kommer att få reda på att vice presidenten kan avsätta honom när han vill. Då kan det bli riktigt cirkus. Vem tror ni avsätter vem först?
Vad menar du?
2017-03-13, 16:42
Medlem
Citat:
Är det så? Jag har inte följt tråden på några veckor då den mest var nån slags trafikolycka av förolämpningar, inlägg till hälften bestående av smileys och allmänt korkat trams från dygnet-runt-gänget. Däremot vet jag inte om jag tror att allt kommer att falla samman inom någon överskådlig framtid är så mycket mer än önsketänkande då det kräver att ganska många ryggradslösa senatorer reser sig eller att det faktiskt framkommer oomkullrunkeliga bevis för alla anklagelser mot Trump.

Vad menar du?

Orsaken att jag tror att det kommer att falla som ett korthus är för att Trump kommer att bli allt mer mentalsjuk och paranoid och hitta på riktiga galenskaper.

Det är så att om presidenten inte kan sköta sitt jobb så kan vice presidenten avsätta honom tillsammans med 2/3 av kongressen.

Och när Trump får veta det, det har sagts i går och i dag på flera nyhetskanaler i USA och Trump som redan är paranoid kanske får för sig att avsätta Pence. Men å andra sidan kanske Pence hinner före.

Jag tror att det som kommer att hända de närmaste dagarna eller möjligen en längre period mot sommartiderna så är det Trumps mentala hälsa som kommer att avgöra de politiska skeenden i USA.

De flesta inser ju att han är helt sinnesrubbad nu. Det blir ju så när han känner den stora skillnaden mellan det han ska göra som president men totalt saknar insikt om hur man går till väga. Han var ju knäppig reda från början men nu så är det enda sättet för honom att slippa vara kvar och visa hur oduglig han är att bli sjuk. I huvudet. Det är hans enda flyktväg. Så ser jag på det i alla fall.

Sen så kommer ju då räkenskapens dag för de som har funnits nära honom. Miller och Bannon och Conway ryker ju så klart och Ryan får nog rätt svårt att återupprätta någon heder. Pence kan nog klara sig om han kliver upp och tar ledartröjan.
2017-03-13, 16:44
Medlem
Detta är mycket mycket intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=QCnm6rB39Ys

Hur ska Trump tackla detta? Det är intressant på två sätt. Dels hur han politiskt ska tackla detta. Och hur hans ömma skinn ska klara detta utan att krulla ihop sig och trilla av kroppen på honom.
2017-03-13, 16:45
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Presidenten kan inte avsätta vice presidenten utan det kan bara kongressen göra. Givetvis har Trump ingen aning om detta.
2017-03-13, 16:48
Medlem
Citat:
Orsaken att jag tror att det kommer att falla som ett korthus är för att Trump kommer att bli allt mer mentalsjuk och paranoid och hitta på riktiga galenskaper.

Det är så att om presidenten inte kan sköta sitt jobb så kan vice presidenten avsätta honom tillsammans med 2/3 av kongressen.
Om han har problem med den mentala hälsan kommer det nog inte att bli bättre av att han med all rätt förnedras av nästan hela världen, nej. Men jag upplever honom nog än så länge mest bara som ungefär lika motbjudande och trög som han alltid har varit. Problemet är hur som helst det där med 2/3.
2017-03-13, 16:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Du drog någon underlig slutsats av en nyhet om att Trump gör vad han lovat och av en kommentar med garvande smileys.
Citat:
Oj då! Vilken farlig sanningssägare som sätter fansen på plats
2017-03-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du drog någon underlig slutsats av en nyhet om att Trump gör vad han lovat och av en kommentar med garvande smileys.
Med överhängande risk för att poängen går dig helt förbi: Du och jag har i alla fall en sak gemensamt, ingen av oss vet vad du pratar om.
Senast redigerad av tymme 2017-03-13 kl. 16:57.
2017-03-13, 16:59
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Vi orkar bara inte argumenterar med folk som har haft 100 procent fel ända sen han tillkännagav att han ville bli President. Det blir minst fyra år acceptera det nu och gå vidare i livet.
2017-03-13, 17:25
Medlem
Trump Rally på onsdag! edit: i Nashville.
Härligt att Trump fortsätter detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in