Citat:
Ursprungligen postat av
tymme
Är det så? Jag har inte följt tråden på några veckor då den mest var nån slags trafikolycka av förolämpningar, inlägg till hälften bestående av smileys och allmänt korkat trams från dygnet-runt-gänget. Däremot vet jag inte om jag tror att allt kommer att falla samman inom någon överskådlig framtid är så mycket mer än önsketänkande då det kräver att ganska många ryggradslösa senatorer reser sig eller att det faktiskt framkommer oomkullrunkeliga bevis för alla anklagelser mot Trump.
Vad menar du?
Orsaken att jag tror att det kommer att falla som ett korthus är för att Trump kommer att bli allt mer mentalsjuk och paranoid och hitta på riktiga galenskaper.
Det är så att om presidenten inte kan sköta sitt jobb så kan vice presidenten avsätta honom tillsammans med 2/3 av kongressen.
Och när Trump får veta det, det har sagts i går och i dag på flera nyhetskanaler i USA och Trump som redan är paranoid kanske får för sig att avsätta Pence. Men å andra sidan kanske Pence hinner före.
Jag tror att det som kommer att hända de närmaste dagarna eller möjligen en längre period mot sommartiderna så är det Trumps mentala hälsa som kommer att avgöra de politiska skeenden i USA.
De flesta inser ju att han är helt sinnesrubbad nu. Det blir ju så när han känner den stora skillnaden mellan det han ska göra som president men totalt saknar insikt om hur man går till väga. Han var ju knäppig reda från början men nu så är det enda sättet för honom att slippa vara kvar och visa hur oduglig han är att bli sjuk. I huvudet. Det är hans enda flyktväg. Så ser jag på det i alla fall.
Sen så kommer ju då räkenskapens dag för de som har funnits nära honom. Miller och Bannon och Conway ryker ju så klart och Ryan får nog rätt svårt att återupprätta någon heder. Pence kan nog klara sig om han kliver upp och tar ledartröjan.