Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har aldrig pratat om att det skäras ned överallt och hyckleri.
Utan att man pratar om mindre stat, och sen bara man ökar militären, där har du hyckleriet.
Hur tycker du det går för dig och lägga orden i munnen på mig?
Inbillar du verkligen jag går på så enkla diskussionstekniker?

Saken var att fånen påstod det var så lite pengar i militären, och jag berättade om man lägger ned hela militären så frigör man $600miljarder.
Så resten får du stå för, då det är inget jag sagt.

Men visst är det hyckleri och stå och ropa om att staten ska bli mindre.
Och sen drar man inte ned militärbudgeten rejält.
Att bra ta militärbudgeten till samma nivå som tvåan så är det $300miljarder.

Så om man lägger sig på den nivå som tvåan lägger på militären, så frigör man $300miljarder.

Källa på statsskulden har gått ned $100 miljarder.
Och allt som hände med statsskulden de första åren med Obama, kan vi helt hänvisa till ärvda saker ifrån Bush den yngre.

Svårt med fakta ser jag.

Om man ska dra ned staten och dessa utgifter, så varför ska man inte dra ned i militären för?
Kan hycklaren berätta varför militär är undantaget och det extrema slöseri man har där.

Såklart militären tillhör staten

Att det går och minska budgeten i det militära utan problem på nått sätt.
Men om det är så viktigt för dig med USa militär, så varför inte börja skänka pengar till denna.
Eller blev det inte roligt för dig nu

Som vanligt har vänstern inga siffror - bara sitt komunisiska ALDRIG fungerat i NÅGOT land.

Men försök din kommunistiska dåre! Ni är väck lik nazisterna.
Senast redigerad av Belfast- 2017-02-26 kl. 17:57.
2017-02-26, 18:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Eh, vad vill du ha sagt?

Att man inte ska blanda ihop tanken av att slopa militären vilket är en total avrustning med att endast minska på utgifterna.
2017-02-26, 18:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Som vanligt har vänstern inga siffror - bara sitt komunisiska ALDRIG fungerat i NÅGOT land.

Självklart har kommunismen aldrig funkat i något land och det kommer aldrig att fungera heller precis som nyliberalismen aldrig kommer att rädda västvärlden.
2017-02-26, 18:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är mycket spretigt. Men visst har det sjunkit sen han tillträdde!?
http://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html#polls
Inte riktigt. Under första veckan ja, sedan dess har det legat på samma nivå. Man kan se första veckan som en outlier.
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ok, demokraterna har fortfarande inte samlat sig sedan valförlusten.

Men jag tänker att han kommer fortsätta att göra bort sig. Han kommer få svårt att driva igenom förslag i kongressen. Hans approval rating är rekordlåg så tidigt in i presidentskapet. Jag tror de kommer fortsätta sjunka. Alla Trump-curious kommer ledsna på den bekräftelsekåta faktaresistenta svamlande clownen.
Hans "Job Approval Rating" är rekordlåga bland Demokrater (som ändå inte skulle rösta på honom/R).

Kollar man på Republikaner är han lika populär som de senaste 3 presidenterna.
Han är mer populär bland Republikaner (även bland D, men det kvittrar) än kongressen. Du vet de som kommer att rösta fram kongressen.
Många av hans OE och hans "Economical Job Approval" är populärare än honom (eftersom "Job approval" är mycket mer personlig).
Jag har läst också att det redan finns typ Trump PAC (ledd av Kellyanne Conway) som ska verka för pro-Trump kandidater.

Det innebär inte per automatik att han kommer att få det lätt i kongressen, men du underskattar honom. Suck, som vanligt.

https://www.nytimes.com/2017/01/30/upshot/republicans-have-one-big-incentive-to-stick-with-trump.html
Citat:
However, 54 percent of registered voters in districts represented by Republicans viewed Mr. Trump favorably compared with only 42 percent who view him unfavorably. More important, people who identify with the party overwhelmingly view him favorably. In districts represented by Republicans, fully 87 percent of registered Republicans view Mr. Trump favorably.
2017-02-26, 18:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Utan att man pratar om mindre stat, och sen bara man ökar militären, där har du hyckleriet.

Saken var att fånen påstod det var så lite pengar i militären, och jag berättade om man lägger ned hela militären så frigör man $600miljarder.
Så resten får du stå för, då det är inget jag sagt.

Men visst är det hyckleri och stå och ropa om att staten ska bli mindre.
Och sen drar man inte ned militärbudgeten rejält.
Att bra ta militärbudgeten till samma nivå som tvåan så är det $300miljarder.

Så om man lägger sig på den nivå som tvåan lägger på militären, så frigör man $300miljarder.
Du får helt enkelt vänta på en presidentkandidat som går till var på att halvera militärutgifterna. Men till dess kan du ju börja stötta Trumps planer på att få resten av NATO-medlemmarna att betala sina avgifter till NATO. Jag vet att det är svårt för dig att förstå att USA just nu bekostar en stor del av västvärldens försvarsförmåga. Här finns en hel del att hämta.
2017-02-26, 18:49
Medlem
klybans avatar
Citat:

Ingen aningen vad du raljerar om, dock konstaterar jag det inte har nått med mig och göra.
Inte heller svar på nått jag skrev.

Vill du försöka igen, eller har du inget intresse att diskutera.

Men man måste inse att USA lägger mer pengar är de nästa nio på listan i vad som spenderas på militär.
Och enkelt och frigöra massvis med pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du får helt enkelt vänta på en presidentkandidat som går till var på att halvera militärutgifterna. Men till dess kan du ju börja stötta Trumps planer på att få resten av NATO-medlemmarna att betala sina avgifter till NATO. Jag vet att det är svårt för dig att förstå att USA just nu bekostar en stor del av västvärldens försvarsförmåga. Här finns en hel del att hämta.
Varför ska jag vänta på en sådan president för?
Jag bara konstaterar om man halverar sin budget på militären, så är man fortfarande den som lägger mest.
Jo, de kan betala sina avgifter, den dagen USA betalar sina.
För jag bara antar att USA har som vanligt en skuld till dom.
Så kräva pengar men inte betala själv, det är även detta hyckleri, ja om man kräver betalning då.

Samtidigt går det med enkelhet spara in pengar på militären, utan rucka försvarsförmågan ett jota.
Så bara en massa trams.
2017-02-26, 19:40
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
För jag bara antar att USA har som vanligt en skuld till dom.
USA dröjer inte med med sina inbetalningar, så jag ser inte problemet. Förresten så är skulden inte nämnvärt stor.
2017-02-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det verkar som att Daily Mail vill följa Trumps och Fox News fula taktik att inte utgå från tillförlitlig statistik utan istället utgå från ett par enstaka personers tyckanden. Ingen slump att dessa personer, den okände "Nils Bildt" och nu "Springare", båda tycks vara hänförda Trump-beundrare.

Så när Trump tycker till och ur luften drar egna slutsatser om andra länder så börjar han att "öppna" det landets ögon. Skrattretande. Denne man har redan skaffat sig många fiender och detta är bara början.

Sanningen:
http://nyheter24.se/debatt/876674-jag-var-kollega-med-peter-springare-i-orebro-90-av-de-jag-utredde-var-svenskar

Statistiken talar sitt tydliga språk, invandrare begår fler brott. Läs brås senaste rapport här. Men du kanske inte litar på brå? Eller du kanske tror att utvecklingen magiskt har ändrats sedan de slutade publicera rapporten?
2017-02-26, 20:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Det är ju inte sant vad trög du är. Hur menar du att mina inlägg "cementerar detta hyckleri"? Ingenstans har jag nämnt att man inte borde sänka budgeten till försvaret.
2017-02-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att man inte ska blanda ihop tanken av att slopa militären vilket är en total avrustning med att endast minska på utgifterna.

Vad fan svamlar du om? Visst ärvänstern ohederlig men du verkar bara yra i nattmössan!
2017-02-26, 20:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
USA dröjer inte med med sina inbetalningar, så jag ser inte problemet. Förresten så är skulden inte nämnvärt stor.
Brukar dom göra, därför tog jag upp det.
kanske Obama fixade skulden innan han lämna över det till en som tror världen är gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är ju inte sant vad trög du är. Hur menar du att mina inlägg "cementerar detta hyckleri"? Ingenstans har jag nämnt att man inte borde sänka budgeten till försvaret.
Men du hoppade ju på tåget som menar på att det aldrig ska sänkas/röras på nått sätt.

Men skoj du säger att det är helt okey att dra ned militärbudgeten.
Men då komemr den enda frågan som värt och fråga, varför citerade du mig om du håller med?

Annars vi sett en del diskussionstekniker än svara ovan i en del inlägg.
Som då varit att bara för jag tycker man kan skära i militärbudgeten, så gör man den till svart och vit och försöker påstå att jag säger USA ska ha noll försvar.

Nån tog upp kärnkraftverk och vi kan tacka detta för militären.
Är det någon som inbillar sig att kärnkraftverk inte hade uppfunnits ändå oavsett om militären ville skicka atombomb?
2017-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Självklart har kommunismen aldrig funkat i något land och det kommer aldrig att fungera heller precis som nyliberalismen aldrig kommer att rädda västvärlden.

Och då testar The D konservertism.

Kommunism och liberalism funkar ju inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in