2017-01-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Han gillar inte protester och han gillar inte att media visade upp hur tomt det var i går med folk.
Lite skillnad i dag måste jag säga på den massiva protestvåg som svepte över hela världen.
Han gick på fel personer och han får ett helvete framöver.

Lekstugan visar sig. Är han 5 år eller?

http://a.abcnews.com/images/Politics/GTY-trump-oath-crowd-jef-170120_12x5_1600.jpg

Bara en miljon Trump supportar på plats igår.

En miljon i en stad där bara 100.000 röstade Trump, måste vara någon form av rekord.

Obama hade bara 1.8 miljoner och då röstar 90% demokratiskt i Washington, urstarkt av Trump.
Senast redigerad av hawka 2017-01-22 kl. 00:33.
2017-01-22, 00:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
http://a.abcnews.com/images/Politics/GTY-trump-oath-crowd-jef-170120_12x5_1600.jpg

Bara en miljon Trump supportar på plats igår.
Make America white again!

Edit: Den nya eran:
https://www.youtube.com/watch?v=W05c5qikn9U
Senast redigerad av zergrush 2017-01-22 kl. 00:44.
2017-01-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ursäkta men de demonstrationer din sida brukar hålla är för det mesta ingen bra reklam för era åsikter. Men det är ju ert problem förstås. Dessutom kommer Trump inte att påverkas i er riktning hur mycket ni än demonstrerar. Fortsätter dessa demonstrationer att spåra ur så kommer det att bli hårda tag från polis och nationalgardet vad det lider.

Det är nästan så jag undrar om du ens har lyssnat på vad Trump sagt. Givetvis är han intresserad av att genomföra den politik han utlovat. Det har han visat klart och tydligt hittills. Om du nu tycker att det är upp till bevis, varför demonstrera redan nu?

Trump representerar folket. Inte ni. Vad är oklart med det? Därtill har era åsikter inte tillnärmelsevis lika många anhängare som ni tycks inbilla er.

För att hålla det kort då du är mer intresserad av att hitta på mina åsikter än lyssna till vad jag säger så tycker jag det är enormt naivt att tro att Trump har förmåga att göra det han påstår att han vill. Så inte ens om han skulle vilja så tror jag att han lyckas genomföra saker som kommer att få folk att kända sig nöjda med hans styre. Tyvärr.

Vet inte vilka åsikter du pratar om men det är ju fler människor i världen som varit ute och visat vad de tyckt som är emot honom än de som varit och hyllat honom.

Till andra då som kanske är mer intresserade av att diskutera. Vad anser ni om Spicers anföran? Vad lägger ni in i det?
2017-01-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Verkligen massiva demonstrationer. Man riktigt känner den hatiska onda stämningen mot den demokratiskt valde presidenten. Madonna gör sitt bästa för att provocera den nya makten och hetsa massorna. Så länge det går fredligt till är det bra, men risken är ju så klart med sådana enorma massor lättmanipulerade och mindre medvetet utvecklade människor att det kommer utvecklas till våldsamheter i någon form framöver.

Det är väl först då, och om det sker i stor skala som man kommer inse hur ondskefull och djupt manipulerande den tidigare psykopatiska makteliten varit under decennier. Man får verkligen hoppas det inte är så och att det kommer lugna ner sig snart.

Tror du inte på allvar att Trump kan klara av att hantera situationer som uppstår som dessa?
2017-01-22, 00:48
Medlem
Citat:
Nej det var dem inte, inte ens i närheten.

Såväl flygfoton som tunnelbanebiljetter visar på att dagens demonstration var större. Publiken igår var på ca 3-400,000 (8-900,000 var vad man trodde skulle komma) medan demostrationen beräknas till ~500,000
2017-01-22, 00:53
Medlem
Citat:

Trump vann 2000 valkretsar, Clinton vann 90 valkretsar, valet är över, bara att acceptera.

Ja jag tycker att det är dags att Trump accepterar läget. Han vann på grund av elektorssystemet och därför är han den mest ogillade presidenten någonsin. Och värre lär det bli. Sanna mina ord, bara att vänta några timmar till haha. Så visst vi får acceptera läget.

Att Trump har tappat fattningen för att han nu upptäckt att det hela inte är en tillrättalagt teveshow som han själv producerar utan att media till exempel är andra vuxna människor som kan ta egna beslut totalt och helt oberoende av honom gör honom tokig förstås. Och det är väl en sak som är det roliga i detta.

Han skickar fram Jean att tala om att han är arg på saker som han som president inte har att göra med får mig så glad. Så roligt!
2017-01-22, 00:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
För att hålla det kort då du är mer intresserad av att hitta på mina åsikter än lyssna till vad jag säger så tycker jag det är enormt naivt att tro att Trump har förmåga att göra det han påstår att han vill. Så inte ens om han skulle vilja så tror jag att han lyckas genomföra saker som kommer att få folk att kända sig nöjda med hans styre. Tyvärr.

Vet inte vilka åsikter du pratar om men det är ju fler människor i världen som varit ute och visat vad de tyckt som är emot honom än de som varit och hyllat honom.

Till andra då som kanske är mer intresserade av att diskutera. Vad anser ni om Spicers anföran? Vad lägger ni in i det?

Ni anti-Trumpare är en lustig samling. Trots att ni hoppats och hoppats sedan över 1 år tillbaka för att sen få fel i allt så sitter ni kvar på era höga hästar.

Trump bryr sig inte om era protester. Han är demokratiskt vald. Till skillnad mot er.

"Du tror". Kan du inte bara klargöra en sak för mig? Protesterar du mot den politik Trump kommer att föra eller för att han inte kommer att kunna implementera den? Om du nu skulle tro fel som du och dina åsiktsfränder gjort hittills och Trump lyckas genomföra sin politik. Varför skulle inte de som röstat på honom vara nöjda? Och är det inte troligt att många som inte röstat på honom också blir nöjda?
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Såväl flygfoton som tunnelbanebiljetter visar på att dagens demonstration var större. Publiken igår var på ca 3-400,000 (8-900,000 var vad man trodde skulle komma) medan demonstrationen beräknas till ~500,000

AP
Citat:
BREAKING: President Donald Trump accuses media of lying about inauguration crowds, wrongly says crowd reached Washington monument.

Han surar för att media visade hur tomt det var i går.
I dag har miljoner människor protesterat världen över om det stoppar dvs.
70 länder och 50 stater protesterade men han surar och anklagar media för att ljuga om gården.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-22 kl. 00:58.
Medlem
Citat:
Såväl flygfoton som tunnelbanebiljetter visar på att dagens demonstration var större. Publiken igår var på ca 3-400,000 (8-900,000 var vad man trodde skulle komma) medan demostrationen beräknas till ~500,000

Det kan ha varit en miljard som protesterade allt handlar om vem.

Så länge inte svarta(ej lgbt svarta)protesterande så är det lugnt för Trump. Dessa som protesterade idag gör det 24/7 och ingen röstade för Trump.

Så länge inte svarta, conservatives, eller blue collar protesterade så är det lungt för Trump. De som körde idag är så långt till vänster att det inte går att komma längre, Trump behöver inte bry sig ett piss om dem.
2017-01-22, 01:00
Medlem
Citat:

Tror du att finns någon här som har förtroende för vad du säger? Du skriver bara det du själv vill höra utan en att lägga fram en enda källa.
Pinsammaste talet hölls ändå idag, av Madonna, är det mänskliga varelser eller någon form av kvinno-grisar hon talar inför? De ser inte snygga ut i alla fall , ni som har mage att håna Trumps söta 10 åriga son

https://www.youtube.com/watch?v=jhVgCfYmEm4
2017-01-22, 01:02
Medlem
Christopher.s avatar
Protestera i vilket syfte? Ser protester som värdelöst för att bedriva realpolitik, vill man genom protester få igenom någonting så måste de vara beredda att döda, något jag inte tror många är beredda att göra. Det enda detta leder till är ökade offentliga utgifter och några stackars småföretagare får sina skyltfönster förstörda, men logiken är inte vänsterns starka sida....
2017-01-22, 01:03
Bannlyst
Dc röstade även clinton med stor marginal så inte konstigt om man ser protester där.. var det inte typ 89 hom fick där eller någe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in