2017-06-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack !

Det börjar växa på mig, gillar att han drar upp "om" andra länder lever till sina förpliktelser (vilket jag betvivlar mycket starkt), och drar upp Kina.
Kina har ju inga förpliktelser mer eller mindre i avtalet. Världens mest nerskitande land kan bara fortsätta skita ner enligt avtalet.
2017-06-01, 22:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vilket underbart tal! Han är ett sant föredöme! Han har alltså dragit sig ur, för att omförhandla ett dåligt avtal. Det är därför som han står där han står. En man för folket.
Trump resonerar som en fullfjädrad egoist och detta när det gäller en så uttalad global fråga. Inte smart. Och han påminner inte så lite om Mussolini i sin mimik och sätt att röra sig, vilket kanske förebådar vad som komma skall...

Han är faktiskt president för ett land som länge levt på att släppa ut gigantiska mängder co2, gjort sig rika på detta beteende och fortfarande är en av de största utsläpparna, både totalt och per capita. Då är det inte orimligt att USA och andra rika länder hjälper länder som inte har samma ekonomiska resurser att göra den miljöomställning som krävs för att vi ska ha en dräglig planet också i framtiden.
2017-06-01, 22:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ok, tack.
Avtal går ju alltid att riva, det är bara en fråga om konsekvenserna.
Tror inte det blir några, vem kan dra USA inför domstol?
De ev konsekvenser jag mer funderade på var ifall andra länder skulle hoppa av avtalet eller om det kommer påverka några internationella relationer.
2017-06-01, 22:19
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kina har ju inga förpliktelser mer eller mindre i avtalet. Världens mest nerskitande land kan bara fortsätta skita ner enligt avtalet.

Jag märker att du har studerat avtalet noga - kan du utveckla detta och gärna hänvisa till källor, du som vet? Jag har hunnit inte läsa igenom och analysera avtalet i detalj ännu som du.
2017-06-01, 22:22
Medlem
arbetets avatar
Börsen i USA svarade iaf med glädje och tog ett skutt uppåt. Nu hoppas vi att fler tar efter och att vi får ett slut på klimatskojarsektens tyranni.
2017-06-01, 22:22
Medlem
Enokus avatar
Som jag har förstått så behövde avtalet få 67 röster i senaten för att USA skulle vara bundna av att följa det. Det hade varit bättre om han lät senaten rösta ner det för att understryka att Presidenten inte är en diktator som kan ingå i vilka avtal som helst utan kongressens godkännande. Tror han hade fått lite extra pluspoäng hos folket.

Sen är det bra att de inte betalar in till FN:s klimatfond. Utvecklingsländer får se till att göra sig attraktiva för investerare istället för att förlita sig på allmosor från rikare länder.
2017-06-01, 22:24
Medlem
Problemet nu är vi i EU kommer få ta USAs nota och bygga solkraft och vinkraft i Kambodja,

Jävla Merkel fy fan ta henne
2017-06-01, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Aha det där detta som är make MAGA för tomhylsan öppna dessa kolgruvor som han vurmar så intensivt för, Vilka ska nu jobba där då enl det jag läst sist var INGEN vill jobba nere i dessa gruvor då dem inte är lönsamma på sikt ens men han ska tydligen göra MAGA av kolbitar.....

Var läste du det? Dom här nya gruvorna han pratade om, tror du att dom kommer stå tomma nu då:

https://youtu.be/enGiN6AwgoU?t=4398

Citat:
Tror det är dags för republikanerna och andra foliehattar att börja inse det finns inget MAGA och kommer aldrig ens att finnas, Hur ska man göra MAGA av ngt som aldrig ens existerat men tomhylsan verkar indoktrinerat många med sitt MAGA mantra!

Vad duktig du är som repeterar allt som msm skriver. Har du något konkret mot hans politik att komma med också? Eller läser du bara fyllkajan Lena Mellins skrönor i Aftonhoran?

Citat:
Har för mig på 80 el var det början 90talet så gjorde Newsweek en interjuv med tomhylsan och då ställde dem frågan om du fick chansen att ställa upp i presidentvalet för vilket parti skulle du då göra det, Svaret var republikanerna följd frågan var varför jo för att deras väljarkår är så jäkla dumma i skallen så vad än jag säger skulle dem följa mig blint och tro på all skit jag säger och så blev det!

Det där är en lögn. Tyvärr så stämmer inte allt som du har läst på fåntratten Marcus oscarssons facebooksida.

Jag och alla andra här inne har för oss att du inte har en aning om ett enda jävla skit.
2017-06-01, 22:33
Medlem
Japhys avatar
Helt fantastiskt att han gjorde det. Jag var orolig ett tag, när han drog ut på tiden. Men så kom det. Globalistmaffian fick ännu en smäll på käften. Snart är de så isolerade att de de facto blir nationalister, ensamma som de kommer stå.
2017-06-01, 22:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Problemet nu är vi i EU kommer få ta USAs nota och bygga solkraft och vinkraft i Kambodja,

Jävla Merkel fy fan ta henne

Först Brexit och nu detta.., det börjar bli många "pizzor och fanta" i månaden detta !

Men var luuugn.., EU har en plan för detta "miljösvinn": Bilisterna skall nämligen börja få betala mer ifrån 2027 !

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/06/01/195306488/norsk-bompengeordning-kan-sta-fall
2017-06-01, 22:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Trump resonerar som en fullfjädrad egoist och detta när det gäller en så uttalad global fråga. Inte smart. Och han påminner inte så lite om Mussolini i sin mimik och sätt att röra sig, vilket kanske förebådar vad som komma skall...

Han är faktiskt president för ett land som länge levt på att släppa ut gigantiska mängder co2, gjort sig rika på detta beteende och fortfarande är en av de största utsläpparna, både totalt och per capita. Då är det inte orimligt att USA och andra rika länder hjälper länder som inte har samma ekonomiska resurser att göra den miljöomställning som krävs för att vi ska ha en dräglig planet också i framtiden.
Tycker han resonerar som en fullfjädrad amerikansk president. Du får försöka sälja ditt gnäll till USAs väljare. Det går säkert hem. Men vad tror du det är som komma skall?
2017-06-01, 23:29
Medlem
Lanzals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Helt fantastiskt att han gjorde det. Jag var orolig ett tag, när han drog ut på tiden. Men så kom det. Globalistmaffian fick ännu en smäll på käften. Snart är de så isolerade att de de facto blir nationalister, ensamma som de kommer stå.
Varför är det viktigare att globalistmaffian får en smäll på käften än att världens länder går samman och jobbar mot vår planets framtid? :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in