2017-02-20, 20:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Man är fortfarande inte amerikansk medborgare för att man har medborgarskap i Sverige och Somalia.

Vi pratar inte om Sverige utan USA och vissa länder sätter automatiskt medborgarskap på folk med viss etnisk koppling, Iran är ett sådant land, sedan om man föds i USA så är man amerikansk medborgare.

Så återigen, inte några Green Card medborgare vi pratar om.

[Tillagt]

Men du är hjärtligt välkommen att fortsätta att kalla Donald Trump för en inkompetent förhandlare och en dålig ledare som måste ändra om sin EO endast för att han inte klarar av att kämpa med den amerikanska rättsmakten och deras domare (inte någon Jury som du påstod vara jävig)
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-02-20 kl. 20:12.
2017-02-20, 20:10
Medlem
gubbroras avatar
Det skulle vara intressant om du kan svar på om EOn gäller eller inte. Om den gäller varför tillämpas den inte. Om den inte gäller på vilka legala grunder är det beslutet fatta på Om det är fattat på felaktiga grunder varför tillämpas i så fall beslutet.

Men du måste väl hålla med om att det hade varit bättre om Trumpeten hade använt sig av kompetens när han formulerade beslutet och inte använde sig av Bannon som knappt kan knäppa sin skjorta utan hjälp.
2017-02-20, 20:14
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Nej

Jag referade naturligtvis till tjänstemän i Ninth Curcuit.

Du är en äkta Trumpet blåljuger fast du får ett citat där du refererar till en jury. Seda garderar du med att du inte menade det du skrev utan syftade på något helt annat. Men du syftar inte på de tre federala domarna som tog beslutet med rösterna 3-0 till Trumpetens nackdel eftersom du refrerar till tjänstemän. Var det chefen för vaktmästeriet tillsammans med ansvarig för lönereskontran som beslutade?
2017-02-20, 20:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag känner inte till att fullt amerikanska medborgare stoppades.

Man är antingen medborgare eller inte medborgare det finns inte något "halvt" eller "två tredjedelars" medborgarskap, det var just för att man klantade till det för de med dubbla medborgarskap som befinner sig i Afghanistan och Irak och slåss mot bland annat daesh som hamnade i kläm samt tolkar och andra pålitliga informanter som har varit till enorm hjälp för den amerikanska militären som hade fått visum innan inreseförbudet.

Ärligt talat, är du ens 18 år gammal?
2017-02-20, 20:15
Medlem
Citat:
Isåfall är det du som missuppfattar mig.
Missuppfattar jag att du skriver jury? För du skrev jury. Uppenbarligen tror du att det har varit en jury inblandad. Så antingen har du fattat helt fel eller så hittar du bara på saker.
2017-02-20, 20:19
Bannlyst
Citat:
Isåfall är det du som missuppfattar mig.

Hur missuppfattar man en jury? Sen verkar du inte fatta att det var en domare som tog beslutet.
Jag brukar alltid bekänna när jag har fel, nu erkänner jag faktiskt att jag trodde du var lite någorlunda begåvad. Ack så fel jag hade.
2017-02-20, 20:20
Medlem
Citat:
Helt riktigt, jag pratar om en sak och sen nämner jag en annan sak.
Vem är det som har varit jävig? Du skriver att juryn är jävig. Men det finns ingen jury. Är det ingen som har varit jävig?
2017-02-20, 20:40
Medlem
Citat:
The Department of Homeland Security is preparing to release new sweeping immigration guidelines, CBS News reports.

One provision would direct the immediate return of Mexican immigrants who are apprehended along the border back home, pending the outcomes of their deportation hearings. The new procedures would allow for authorities to seek expedited deportation hearings.

Verkar bli extremt hårda regler med folk från Mexikanska gränsen och den här John Kelly som Trump anställde gör ingen besviken.

Tycker Mattis och Kelly är de två som levererat bäst under Trump så här långt. Den ena har snart besegrat IS medan Kelly har minskat invandringen från Mexiko så mycket att de börjat stänga läger för illegala vid Texas gränser.
2017-02-20, 20:57
Medlem
FOX Tucker Carlson säger något om att det som hände i Sverige häromkvällen händer hela tiden i Sverige så det är ju rätt att det händer i Sverige. Men vad han menar att detta är sprunget ur andra världskriget är snurrig.

6.45 in i klippet ungefär.

https://www.youtube.com/watch?v=IVKaL1NsY_g

Tucker är som Donald. De säger bara att det är dåligt med invandring. Några exakta resonemang finns inte. Varför är folk så imponerade av Tucker? Och av Donald?

Svepande generalisering den ena efter den andra. Substans vore ju bra. Annars vet jag inte vad de pratar om?
Senast redigerad av Dogberry 2017-02-20 kl. 21:00.
2017-02-20, 21:19
Medlem
NEW NATIONAL SECURITY ADVISER
Trump taps Lt. Gen. H.R. McMaster to take on role vacated by Michael Flynn

Vet inte mycket om honom men tror att det är en neocon skit gubbe och Trump verkade inte nöjd.

https://www.youtube.com/watch?v=PD4Z0jIOsmA
2017-02-20, 21:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
NEW NATIONAL SECURITY ADVISER
Trump taps Lt. Gen. H.R. McMaster to take on role vacated by Michael Flynn

Vet inte mycket om honom men tror att det är en neocon skit gubbe och Trump verkade inte nöjd.

https://www.youtube.com/watch?v=PD4Z0jIOsmA

Kanske var den enda som ville, han har väl haft svårt o finna någon som vill ta den positionen?
2017-02-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kanske var den enda som ville, han har väl haft svårt o finna någon som vill ta den positionen?

Från nytimes.com: "General McMaster is seen as one of the Army’s leading intellectuals"

Om det stämmer blir det nog inte helt friktionsfritt på nya jobbet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in